به گزارش اخبار اقتصادی، در آغاز این مراسم «سروش فولادچی»، مدیر همایش‌های گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد و برگزارکننده این رویداد، اعلام کرد: در راستای تصمیم‌سازی برای متولیان مربوطه، توازن بازار فلزات غیرآهنی، بررسی افق پیشروی تولید، مصرف و صادرات، تثبیت روابط بین‌الملل، اصلاح سیاست‌گذاری ارزی و صادراتی، توسعه بازارهای بین‌‌المللی، عرضه و تقاضای داخلی فلزات غیرآهنی، چالش‌‌ها و فرصت‌‌ها، طرح‌های توسعه ظرفیت تولید فلزات غیرآهنی، احیا و سرمایه‌گذاری در معادن کوچک و متوسط و نقش فناوری‌های نوین در توسعه اکتشاف فلزات غیرآهنی، مهم‌ترین مواردی هستند که در رویداد امسال به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

فولادچی با اشاره به تحقیقات انجام‌شده و اذعان فعالان و دست‌اندرکاران صنایع فلزات غیرآهنی اعلام کرد: برگزاری چهار دوره از همایش «چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران» در روندی مثبت و با رفع مشکلات هر دوره نسبت به دوره ماقبل، توانسته جایگاه و اثربخشی خود را در این صنایع نشان دهد و در برنامه‌ریزی‌های استراتژیک آنها نقشی فعال داشته باشد. آغاز و انجام چهار طرح جامع در صنایع مس، آلومینیوم، سرب و روی و طلا به عنوان مهمترین سندهای بالادستی این صنایع، از جمله دستاوردهای ملموس این رویداد بعد از طرح جامع فولاد است.

مدیر همایش‌های گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد افزود: برگزاری پنجمین دوره از این رویداد فراملی نیز با در نظر گرفتن رفع نواقص دوره‌های پیشین و با هدف تضارب آرا و همفکری همه اضلاع تاثیرگذار این صنایع اعم از دولت، مجلس، انجمن‌های تخصصی، شرکت‌های فعال و نخبگان در حال برگزاری است.

فولادچی ادامه داد: برنامه‌ریزی و تبیین استراتژی مناسب، دقیق، کارا و به‌موقع جهت استفاده بهینه از این منابع خدادادی در جهت توسعه پایدار اقتصاد کشور امری ضروری و حیاتی است. تخمین درست از توانمندی‌های بومی کشور که با همت همه فعالان در این سال‌ها رشد ملموسی داشته، در کنار بررسی مهم‌ترین چالش‌ها بر سر راه این صنایع و استفاده از ظرفیت‌های تعاملات بین‌المللی جهت رفع آن‌ها، مواردی هستند که امکان حصول نتایج کاربردی را محقق می‌سازند.

او درباره هدف دنیای اقتصاد از برپایی این رویداد گفت: هدف اصلی گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد از برگزاری این رویداد، کمک به شناسایی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، چالش‌ها و ارایه راهکارهای موثر با ایجاد بستری مناسب برای تعامل فعالان و گردش صحیح اطلاعات تخصصی است تا بر اساس ماموریت خود در مسیر توسعه این بخش مهم از اقتصاد کشور نقشی فعال داشته باشد.

ادامه دارد…