• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

ورود جدی مایکروسافت به عرصه پیش بینی آب و هوا

  • کد خبر : 38809
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
ورود جدی مایکروسافت به عرصه پیش بینی آب و هوا

اکوایران: یکی از تیم های مایکروسافت با استفاده از مدل های هوش مصنوعی آب و هوا را پیش بینی می کند و گفته می شود این تیم دقیق ترین پیش بینی آب و هوا در جهان را دارد.

اخبار اقتصادی، در مارس 2023، یک شرکت نظارت بر پیش‌بینی هوا به نام «ForecastWatch» اعلام کرد که تیم شرکت مایکروسافت به نام «مایکروسافت استارت» دقیق‌ترین پیش‌بینی‌های آب و هوا را در جهان دارد.

مایکروسافت این هفته اعلام کرد که تیم پیش بینی آب و هوا روش دقیق تری برای پیش بینی آب و هوا در 30 روز آینده پیدا کرده است. مایکروسافت استارت الگوریتم جدیدی را برای این منظور توسعه داده است که به طور همزمان از پنج مدل مختلف هوش مصنوعی و سه چارچوب یادگیری عمیق استفاده می کند.

مایکروسافت اعلام کرده است که این مدل های هوش مصنوعی دارای اطلاعات آب و هوای دهه های گذشته هستند و از این طریق می توانند الگوهای آب و هوایی مشابه را تشخیص داده و آب و هوای آینده را پیش بینی کنند.

این شرکت توضیح داد: این مدل‌ها به روشی شبیه به روش پیش‌بینی عددی آب و هوا عمل می‌کنند. آنها از وضعیت فعلی جو در عرض جغرافیایی و ارتفاع استفاده می‌کنند تا مثلاً جو در یک ساعت آینده چگونه باشد. این مدل‌های هوشی هوش مصنوعی وضعیت جو را در دو ساعت آینده پیش‌بینی می‌کنند و از این فرآیند برای پیش‌بینی چند روز آینده نیز استفاده می‌شود.

مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت می‌توانند پیش‌بینی آب و هوا را با استفاده از «واحد پردازش گرافیکی» سرعت بخشند. در تئوری، این باید به پیش بینی های دقیق تری منجر شود.

واحد پردازش گرافیکی یک مدار الکترونیکی است که به سرعت بخشیدن به گرافیک کامپیوتری، پردازش تصویر دیجیتال و رندر گرافیک در رایانه های شخصی، تلفن های همراه و کنسول های بازی اختصاص داده شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38809

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.