• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

واکنش همتی به نرخ سود 30 درصدی اوراق

  • کد خبر : 35505
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
واکنش همتی به نرخ سود 30 درصدی اوراق

اکوایران: رئیس سابق بانک مرکزی در سایت خود خطاب به رئیس جمهور نسبت به نرخ سود 30 درصدی اوراق واکنش نشان داد.

عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی در شبکه اجتماعی خطاب به سید ابراهیم رئیسی نوشت.

جناب آقای رئیسی با توجه به ناهماهنگی بانک ها، نیمه عمر بورس و روند تورم و نرخ ارز، اصرار بر نرخ سود 30 درصدی، قیمت های دستوری و برداشت های متعدد از بورس. ، و ادامه اختلاف 17 هزار تومانی دلار نیما با بازار… اثرات منفی جبران ناپذیری بر اقتصاد شکننده کشور خواهد گذاشت! زود راه حل پیدا کن

تاریخچه این روزنامه ها چیست؟ ادامه می دهند؟

بانک مرکزی در 20 بهمن ماه سال جاری دستورالعمل صدور گواهی سپرده ویژه با نرخ سود 30 درصدی حساب های بانکی در سال را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر اساس این دستورالعمل، بانک‌ها می‌توانند برای تامین سرمایه در گردش طرح‌های پربازده، این اوراق را منتشر کنند و در پایان دوره مشارکت، سود ثابت علاوه بر سود 30 درصدی علی‌الحساب به خریداران این گواهی سپرده پرداخت کنند.

وزیر اقتصاد در نشست خبری دهم بهمن ماه خود علت انتشار اوراق سپرده ویژه با نرخ سود 30 درصد را اینگونه تشریح کرد: انتشار این اوراق با نرخ سود 30 درصدی به تامین سرمایه کمک می کند. نقدینگی مورد نیاز برای پروژه های خاص با بازدهی بالا و در عین حال برای مردم جذابیت ایجاد می کند. این طرح به جای سفته بازی به انتقال نقدینگی به بخش تولیدی کمک می کند.

خاندوزی 2 بهمن ماه از عدم ادامه سیاست انتشار این اوراق خبر داد و اظهار داشت: انتشار اوراق ویژه گواهی شده با نرخ سود مذکور سیاست موقت بانک مرکزی است و تا سقف معینی عرضه می شود.

اخبار مرتبط

بانک مرکزی: صدور ویژه گواهی سپرده قبلی به پایان رسید، صدور دیگری در راه است

بانک مرکزی: صدور ویژه گواهی سپرده قبلی به پایان رسید، صدور دیگری در راه است

اکوایران: بانک مرکزی بر تداوم استفاده از ابزارهای مختلف سیاست پولی از جمله گواهی سپرده سرمایه گذاری ویژه برای پروژه های با بازده بالا و رونق کشور تاکید دارد.

تمایل بانک مرکزی برای ادامه این سیاست شایعه است

از سوی دیگر، بانک مرکزی در اطلاعیه ای که در 3 بهمن ماه منتشر کرد، اعلام کرد: سیاست پولی انتشار و عرضه اوراق گواهی سپرده ویژه با نرخ سود 30 درصدی، تمامی اوراق مذکور با استقبال و خرید متقاضیان در حوزه بانکی مواجه شد. شبکه. مرحله اول موفقیت آمیز بود و به اهداف مورد نظر دست یافت و خط مشی موقتی نبود و بنا به تشخیص و نیاز از این ابزار با حجم و سقف های مختلف برای جهت دهی عمدی نقدینگی به سمت تولید و اجرای دقیق برنامه ها استفاده خواهد شد. مسئول سیاست های پولی برای مهار نقدینگی و تورم.

صبح امروز شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد. در پی این شایعات، در پی انتشار اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر صدور مجدد اوراق گواهی سپرده ویژه 30 درصدی، هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه نسبت به ادامه این اقدام هشدار داد. البته هیچ رسانه موثق یا دولتی صحت این شایعه را تایید نکرده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35505

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.