• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک سیپورکس

  • کد خبر : 30952
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک سیپورکس

بلوک‌های ساختمانی محصولاتی می‌باشند که بدون آن‌ها عملاً روند ساخت ساختمان غیرممکن می‌شود. در دنیای امروز، انواع گوناگون و متفاوتی از بلوک‌های سیمانی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به‌ فردی می‌باشند. دو مورد از پرطرف‌دارترین انواع بلوک‌های ساختمانی، شامل بلوک سیمانی و بلوک هبلکس می‌شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم برای شما به مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس بپردازیم و برای شما بگوییم که از میان این دو محصول، بهتر است کدامیک را برای ساخت‌ سازه مد نظرتان انتخاب کنید.

هر کدام از این بلوک‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. این شما هستید که باید با توجه به ویژگی‌های سازه‌ مدنظر خود، انتخاب می‌کنید که در نهایت کدام یک از آن‌ها برای شما گزینه‌ای کاربردی‌تر و مناسب‌تر می‌باشد. اجازه دهید بیشتر در رابطه با مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس بدانیم، تا بتوانیم تصمیم خود برای استفاده از یکی از این محصولات را نهایی کنیم.

بلوک سیمانی

قبل ‌از مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس، اجازه دهید برای شما به بررسی ماهیت و ویژگی‌های بلوک سیمانی بپردازیم. بلوک سیمانی همان‌ طور که از نام آن پیداست، قطعه‌ای پیش‌ ساخته می‌باشد که معمولاً از جنس بتن است. این بلوک‌ها از ترکیب موادی مانند سیمان، آب، انواع سبک دانه‌ها، شن ریزدانه، ماسه و … تولید می‌شوند. انواع متفاوت بلوک‌های سیمانی یکی از محصولات کاربردی هستند که به واسطه ویژگی‌هایشان در زمینه‌های گوناگون و متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. در حال ‌حاضر، بلوک سیمانی جزو آن دسته از محصولاتی است که در دسته‌بندی‌های گوناگونی تولید و وارد بازار می‌شود. این شما هستید که می‌توانید با توجه به سلیقه و خواست خود، به سراغ محصولی بروید که می‌تواند برای شما کاربردی و مناسب باشد.

بلوک هبلکس

بعد از صحبت در رابطه با ویژگی‌های بلوک سیمانی، حال اجازه دهید برای شما کمی نیز در رابطه با بلوک هبلکس صحبت کنیم. بلوک سبک هبلکس محصولی می‌باشد که با عملیات تخلخل بتن با استفاده از هوا ساخته‌ شده است. این بلوک‌ سبک مقاومت بسیار بالایی دارند و به واسطه همین مقاومتشان، در زمینه‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فاکتورهایی مانند وزن پایین، دوام بالا، عایق بودن، جذب پایین آب و … جزو آن دسته از فاکتورهایی هستند که باعث شده‌اند در دنیای امروز بلوک هبلکس به ‌عنوان یکی از پرطرف‌دارترین بلوک‌های ساختمانی شناخته شود. موارد اولیه استفاده شده در روند ساخت این محصولات، باعث شده این بلوک‌ها، نقطه ذوب بالایی داشته باشد و در برابر آتش‌سوزی از خودشان ضعف نشان ندهند. به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای امروز، بلوک هبلکس یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها برای ساخت ‌و ساز می‌باشد زیرا در کنار سبک بودن، دوام بسیار خوبی دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا سازه‌ای مستحکم و عایق داشته باشید.

مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس

مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس

بعد از معرفی هر کدام از انواع متفاوت بلوک‌های سیمانی و هبلکس، اجازه دهید برای شما به مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس بپردازیم. شناخت تفاوت‌های این بلوک‌ها به شما کمک خواهد کرد تا  بهترین انتخاب را برای رسیدن به هدفتان داشته باشید. مهم نیست که شما می‌خواهید برای ساخت چه نوع سازه‌ای از بلوک‌های موجود بهره ببرید، سعی کنید که قبل ‌از خرید این محصولات، در رابطه با هرکدام از آن‌ها تحقیقات لازم را بعمل بیاورید تا در ادامه بتوانید بهترین و باکیفیت‌ترین بلوک‌ها را تهیه کنید. طبق آمارها، در حال‌ حاضر هم بلوک‌های سیمانی استفاده گسترده‌تری دارند و هم بلوک‌های هبلکس هنگام ساخت و ساز مورد توجه قرار می‌گیرند. قاعدتاً ویژگی‌های خاص این محصولات باعث شده تا انواع متفاوت این بلوک‌ها در زمینه‌های گوناگون ساخت‌ و ساز استفاده گسترده‌ای داشته باشند.

این شما هستید که می‌توانید با بررسی ویژگی‌های هر کدام از این محصولات و مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس، بهترین گزینه را انتخاب کنید تا بتوانید علاوه ‌بر کم کردن هزینه‌های خود، سازه را تا آن‌جا که میتوانید مستحکم‌ کنید. بیایید با هم فاکتورهای مهمی را بررسی کنیم که می‌توانند به شما کمک کنند راحت‌تر به مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس بپردازید و متوجه شوید که از میان این محصولات، کدامیک برای شما کاربردی تر است.

بیشتر بدانید: مزایا و معایب بلوک هبلکس

سرعت اجرای کار بلوک هبلکس

سرعت اجرای کار

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند در روند مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس به شما کمک کند، سرعت اجرا می‌باشد. در دنیای امروز، سرعت ساخت ‌و ساز برای بسیاری از ما اهمیت زیادی دارد. بنابراین محصولی که می‌تواند به ما کمک کند در سریع‌ترین زمان ممکن سازه مدنظر را به انتها برسانیم، محصول کاربردی‌تری است. به‌ طور کلی به واسطه سبک بودن، بلوک‌های هبلکس در مقایسه با بلوک‌های سیمانی راحت‌تر حمل می‌شوند و همچنین روند جای‌گذاری و چینش آن‌ها نیز سریع‌تر خواهد بود. در صورتی‌ که شما به‌ جای ملات از چسب های مخصوص بلوک‌های هبلکس بهره ببرید، می‌توانید مطمئن باشید که در مقایسه با بلوک سیمانی، در مدت زمان کمتری ساخت سازه مد نظرتان به انتها خواهد رسید.

وزن بلوک

از دیگر فاکتورهای مهم هنگام مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس، ما می‌توانیم به وزن محصول اشاره کنیم. قاعدتاً باید تا این ‌جای محتوا متوجه شده باشید که بلوک هبلکس در مقایسه با بلوک سیمانی، وزنی بسیار سبک‌تر دارد. پس اگر وزن سبک محصول برای شما مهم‌ می‌باشد، مطمئن باشید که عاقلانه‌ترین انتخاب بلوک‌ هبلکس می‌باشد. به این نکته توجه داشته باشید که هرچه وزن بلوک‌های مورد نظر سبک‌تر باشند، از لحاظ معماری سازه شما مستحکم‌تر و همچنین در برابر زلزله مقاوم‌تر خواهد بود‌. پس با استفاده از بلوک هبلکس، شما امکان این را دارید که در کنار بالا بردن سرعت ساخت و همچنین سهولت در روند جابه‌جایی بلوک‌ها، استحکام سازه خودتان را نیز تا حد بسیار زیادی بالا ببر برید.

جذب آب

در روند مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس، بهتر است که برای شما میزان جذب آب این بلوک‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. طبق اطلاعات موجود، بلوک‌های هبلکس بسیار کم‌تر از بلوک‌های سیمانی آب جذب خودشان می‌کنند و همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا با خیال راحت‌تری سازه خودتان را بسازید و از آن بهره ببرید. در کنار میزان جذب آب پایین بلوک‌های هبلکس، این بلوک‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن خشک می‌شوند و همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر روند ساخت ‌و ساز را پیش ببرید.

ملات مصرفی

بلوک‌های هبلکس و بلوک‌های سیمانی از نظر ملات مصرفی نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به واسطه اندازه بزرگ‌تر، بلوک های هبلکس به میزان ملات کمتری نیاز دارند اما بلوک‌های سیمانی، این ‌گونه نیستند. شما امکان این را دارید که بلوک‌های هبلکس را در اندازه مدنظر خودتان سفارش دهید تا بتوانید با سفارش اندازه‌های بزرگ‌تر، میزان ملات مصرفی را کاهش دهید.

مقاومت فشاری

فاکتور مهم و حیاتی دیگری که برای مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس باید مورد بررسی قرار بگیرد، مقاومت فشاری می‌باشد. به ‌طور کلی، طبق آزمایشات انجام‌ شده، بلوک هبلکس حدود 3.5 نیوتن بر میلی‌مترمربع و بلوک سیمانی حدود 8 نیوتن بر میلی‌مترمربع مقاومت فشاری دارد. طبق این آمارها، مشخص می‌شود که بلوک هبلکس وزن سازه را کم‌تر می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا هنگام زلزله سازه‌ای که با این بلوک ساخته‌ شده مقاومت بیشتری در مقایسه با سازه‌ای داشته باشد که با بلوک سیمانی ساخته شده ‌است.

عایق بودن

عایق بودن سازه‌های ساخته‌ شده در دنیای امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دقیقاً به‌ همین دلیل است که مهندسان، تلاش می‌کنند تا با استفاده از بلوک‌های عایق، تا آن ‌جا که می‌توانند سازه‌ها را در برابر فاکتورهای محیطی عایق کنند. چه در برابر حرارت و چه در برابر صدا، بلوک‌های هبلکس در مقایسه با بلوک‌های سیمانی مقاومت بیشتری دارند. پس در مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس از نظر عایق بودن، این بلوک هبلکس می‌باشد که رتبه اول را به خودش اختصاص می‌دهد.

بلوک سیمانی ارزان‌تر است یا بلوک هبلکس

هنگام مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس، یکی از مهم‌ترین نکاتی که ذهن شما را به خودش درگیر می‌کند، قیمت این محصول می‌باشد. طبق اطلاعات موجود، شما برای تهیه بلوک هبلکس باید حدود سه برابر بلوک سیمانی هزینه کنید؛ اما نباید زاویه‌ی دید خودتان را روی قیمت این محصول نگه دارید. به‌ طور کلی به واسطه وزن سبک و اندازه‌ی بزرگ‌تر به نسبت بلوک‌ سیمانی، شما می‌توانید با بلوک هبلکس در مدت زمان سریع‌تر و با نیروی کار کمتری سازه‌ی مدنظر خود را بسازید. علاوه‌ بر این موضوع، نتیجه کار نیز در انتها کیفیتی بالاتری خواهد داشت. پس به ‌طور کلی، شاید شما نیاز داشته باشید برای خرید بلوک هبلکس هزینه بیشتری در مقایسه با بلوک سیمانی بپردازید، اما در ادامه مطمئن خواهید بود که سازه مدنظر شما از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

قیمت بلوک هبلکس

حال که شما در رابطه با مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس اطلاعاتی کسب کردید، شاید تصمیم خود را برای خرید بلوک هبلکس نهایی کرده باشید. در این شرایط دانستن هزینه‌ای که باید برای خرید این محصول بپردازید، مهم می‌باشد. به‌ طور کلی، انواع این بلوک‌ها در اندازه های متفاوتی تولید می‌شوند و همین موضوع باعث شده تا هزینه‌های مورد نیاز شما برای خرید این محصولات متغیر باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت سیپورکس و بخش فروش این سایت، متوجه شوید که این بلوک‌ها با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30952

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.