• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

معرفی ماسک‌های طبیعی برای حفظ شادابی پوست و مو | چگونه پوست خود را شفاف کنیم؟

  • کد خبر : 9127
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
معرفی ماسک‌های طبیعی برای حفظ شادابی پوست و مو | چگونه پوست خود را شفاف کنیم؟

به گزارش اخبار اقتصادی

شاید وقتش رسیده‌است تا شما هم به جمع نقابداران بپیوندید، اما نه برای مخفی نگه داشتن هویت واقعی‌تان یا نجات دنیا از دست بیگانگان بلکه برای حفظ و برگرداندن زیبایی و تندرستی پوست و موهایتان. ماسک‌های معرفی شده در این بخش همگی از مواد طبیعی و میوه‌ها تهیه می‌شوند، بنابراین حالا که بهار و ایام تعطیلات از راه رسیده‌اند و اوقات فراغت بیشتری دارید، بد نیست چند تا از این ماسک‌ها را تهیه و مصرف کنید، حتما خوشتان می‌آید و مشتری می‌شوید.

مواد لازم

لیمو ترش یک عدد، روغن کرچک

روش تهیه

لکه‌های قهوه‌ای رنگی که روی دست‌ها ظاهر می‌شوند، همواره دلخوری خانم‌ها را به همراه دارند. برای خلاص شدن از وجود این لکه‌های قهوه‌ای کافی است آب لیموترش را گرفته و روی دست‌هایتان بمالید و اجازه بدهید خشک شود. همچنین روزانه سه بار مقداری روغن کرچک را به دست‌ها بمالید و از ماسک‌هایی که در بالا آموزش داده شد نیز غافل نشوید. همچنین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E را فراموش نکنید زیرا باعث احیای سلول‌های پوستی می‌شود.  

روش‌تهیه

یک عدد موز را له کنید. موز له شده را با سه قاشق سوپ‌خوری عسل مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود. ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خشک‌تان نگه دارید، سپس با آب ولرم شست‌وشو دهید.  

مواد لازم

سرکه یک قاشق چای‌خوری – عسل یک قاشق سوپ‌خوری

روش تهیه

گوشت خیار برای پوست‌های خشک معجزه‌آسا است. از دیرباز خانم‌ها برای لطافت و روشنی پوست‌شان، صورت خود را با ورقه‌های نازک خیار می‌پوشاندند. در واقع مادر بزرگ‌هایمان از گوشت خیار به عنوان کرم مرطوب‌کننده و ضدچروک استفاده می‌کردند.  ماسک خیار را می‌توانید در منزل تهیه و برای درمان خشکی پوست استفاده کنید.  

روش تهیه

نصف خیار را پوست کنده، رنده کنید و به صورت پوره در بیاورید. یک تا دو قاشق سوپ‌خوری ماست تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به صورت کرم یک‌دست در بیاید.  کرم را (به استثناء دور چشم‌ها) روی صورت و گردن خود بمالید و حدود ۱۵ دقیقه نگه دارید. صورتتان را خوب ماساژ دهید و با آب خنک بشویید، خواهید دید که پوست‌تان نرم و روشن خواهد شد.

داشتن پوستی رنگ پریده یکی از مشکلات آزاردهنده برای اکثر خانم‌هاست، زیرا زیبایی و شادابی آنها را تهدید می‌کند. متخصصین تغذیه برای مقابله با زوال زیبایی و طراوت چهره بر لزوم تغذیه پوست با مواد طبیعی تاکید فراوان دارند و به خانم‌هایی که از این مشکل رنج می‌برند توصیه می‌کنند برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود از ماسک دانه سویا استفاده کنند. سویا مقوی و بادشکن است. دانه سویا، مدر، تب‌بر و ضد سم است. شیر سویا غذای مفیدی برای کودکان است. نان سویا برای مبتلایان به بیماری قند بسیار مناسب است، زیرا اولا ارزش غذایی زیادی دارد؛ ثانیا مواد نشاسته‌ای که تبدیل به قند می‌شوند در آن کم است. دانه‌های سبز سویا را له کرده و به صورت ضماد در آورید. این ضماد برای زخم‌های آبله و سایر زخم‌ها مفید است. همچنین برای رفع التهاب و قرمزی پای بچه‌ها که در اثر ادرار به وجود می‌آید نیز مفید است.  

مواد لازم

دانه سویا یک چهارم فنجان، آب، شیر، روغن بادام

روش تهیه

یک چهارم فنجان سویا را به مدت یک شب در آب خیس کنید. روز بعد پوست دانه‌ها را بکنید، سپس با اندکی شیر تازه و چند قطره روغن بادام له کنید تا مخلوط یک‌دست شود. ماسک را روی صورتتان بگذارید و مدتی صبر کنید، سپس صورت را با آب ولرم شست‌وشو دهید. خواهید دید که پوست‌تان روشن و جذاب خواهد شد.  

آیا عاشق موی بلند هستید و دوست دارید موهایتان سریع‌تر رشد کند؟ برای افزایش رشد مو ماسکی را در نظر گرفته‌ایم که اساس آن زنجبیل است و می‌توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید.  زنجبیل باعث تحریک گردش خون در پوست سر می‌شود. روغن کنجد به عنوان کرم مرطوب‌کننده و مغذی موهاشهرت فراوانی دارد و مخلوط این دو ماده طبیعی باعث رشد سریع‌تر موها می‌شود.  

مواد لازم

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=9127

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.