• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

معرفی سه وام محبوب ایرانی + شرایط و مدارک مورد نیاز دریافت آن‌ها

  • کد خبر : 31986
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
معرفی سه وام محبوب ایرانی + شرایط و مدارک مورد نیاز دریافت آن‌ها

خیلی از اوقات به وام‎هایی نیاز داریم که در قالب زندگی و حقوق ماهانه ما بگنجند و بتوانیم اقساط آن را به راحتی پرداخت کنیم. معمولا وقت عوض کردن منزل، برای ودیعه یک خانه جدید یا در موقعیت‎هایی مثل خرید جهیزیه یا تعویض وسایل بزرگ، بیشترین نیاز را به تامین سرمایه پیدا می‎کنیم. چالش اما آن جا است که وام‌های بانکی بیشتر اوقات نیاز به سپرده دارند و چند ضامن می‌خواهند، یعنی از هر جهت که به آن‌ها نگاه کنیم یک وام فوری و راحت محسوب نمی‌شوند.

در این مطلب می‎خواهیم سه وام را بررسی کنیم که به نسبت دیگر وام‎های بانکی شرایط راحت‎تری دارند. البته که ممکن است بعضی از آن‌ها به ضامن هم نیاز داشته باشند. اگر به دنبال یک وام فوری بدون ضامن می‎گردید یا می‎خواهید برای یک نیاز مالی تامین سرمایه کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

تسهیلات ازدواج، یک گزینه مناسب برای زوج‌های جوان

یکی از بهترین وام‌های حال حاضر در سیستم بانکی ما، وام ازدواج است. این وام در واقع هیچ پیش‌نیازی ندارد به جز این که گیرندگان آن ازدواج کرده باشند. وام ازدواج به این افراد تعلق می‎گیرد:

  • زوج‏‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ باشد و تا به حال وام ازدواج نگرفته‌اند.
  • افرادی که عقد ازدواج آن‌ها به صورت رسمی در دفاتر ثبت شده باشد.
  • شهروندان خارج از کشور که گواهی ازدواج آن‎ها توسط سفارت جمهوری اسلامی ثبت شده باشد.

در حال حاضر میزان وام ازدواج برای هر کدام از زوجین ۱۸۰ میلیون است، که این رقم برای آقایان زیر ۲۵ و خانم‌های زیر ۲۳ ساله به ۲۲۰ میلیون می‌رسد.  شرایط دریافت وام ازدواج شهر به شهر و شعبه به شعبه متفاوت است. برای دریافت وام ازدواج، بعد از ثبت‌نام در سامانه آن باید یک بانک انتخاب کنید. همین انتخاب مشخص می‎کند که برای وام خودتان چه مدارک و ضامن‏‎هایی نیاز دارید و چه زمانی آن را دریافت می‏‎کنید.

وام ازدواج

برای دریافت وام ازدواج باید این مدارک را داشته باشید:

  • یک ضامن رسمی به ازای هر نفر (بعضی از بانک‎ها ضامن قراردادی یا بازنشسته را هم قبول می‎کنند).
  • اصل سند ازدواج
  • اصل شناسنامه‌ و کارت ملی هر فرد
  • آدرس سکونت و مدارک اثبات سکونت به همراه کد رهگیری
  • مدارک اثبات شغلی مثل گواهی اشتغال به کار یا کسر از حقوق

مدت زمان واریز تسهیلات ازدواج به بودجه شعبه و تعداد افراد منتظر در صف بستگی دارد.

وام فوری بدون ضامن از بانک رسالت

رسالت یکی از بانک‌هایی است که به نسبت دیگر بانک‎ها، سریع‎تر و ساده‌تر وام قرض‌الحسنه می‌دهد. بعضی از مدل‎های وام در بانک رسالت، وام فوری بدون ضامن هستند. چطور؟ چون مدت زمان واریز آن‎ها نسبتا کم است (یک هفته تا ده روز کاری بعد از تکمیل مدارک) و هم در صورت داشتن شرایط ممتاز ضامن نیاز ندارند. اما این شرایط ممتاز دقیقا چه چیزی است؟

بانک رسالت بیشتر از هر چیز، به نداشتن بدهی بانکی و چک برگشتی نگاه می‎کند؛ یعنی هر فردی با داشتن امتیاز می‎تواند وام آن را بگیرد، بدون این که سپرده یا شرایط خاصی داشته باشد. البته که داشتن یک سپرده در بانک رسالت امتیاز اعتباری و میزان وام را بالاتر می‎برد، اما امتیاز این وام را می‌توانید همیشه از دیگران بگیرید (در واقع بخرید).

برای گرفتن تسهیلات فوری از بانک رسالت کافی است که یک حساب قرض‌الحسنه در این بانک باز کنید، و برای اعتبارسنجی به سامانه مرآت بروید. سامانه مرآت در عرض یک یا دو روز کاری و به صورت کاملا آنلاین، اعتبار شما در سیستم بانکی را می‌سنجد و رتبه‌بندی می‌کند. طبق این رتبه مشخص می‌شود که شما به ضامن نیاز دارید یا نه، اگر نیاز دارید باید چند ضامن ارائه بدهید و در نهایت چه میزان می‎توانید وام بگیرید. اگر رتبه شما ممتاز باشد، نیازی به ضامن نخواهید داشت.

تسهیلات فرزندآوری

وام فرزندآوری

شرایط وام فرزندآوری دقیقا شبیه به وام ازدواج است، یعنی برای همه شهروندان در همه شهرها در دسترس است و نیازی به مدارک خاص یا ضمانت خیلی سنگینی برای گرفتن آن ندارید. تسهیلات فرزندآوری یک تسهیلات فوری محسوب نمی‌شود، اما از آن جایی که نیازی به سپرده ندارد نسبت به دیگر وام‎ها سریع‌تر به دست متقاضی می‌رسد. شرایط وام فرزندآوری و متقاضیان آن به این صورت است:

  • افرادی که بعد از سال ۱۴۰۰ صاحب فرزند شده‌اند می‎توانند وام فرزندآوری بگیرند.
  • نرخ باروری شهر محل تولد پدر یا فرزند، باید زیر ۲.۵٪ باشد.
  • تا دو سالگی فرزند مهلت دریافت وام خواهد بود.
  • مبلغ این وام برای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان است و به ازای هر فرزند دیگر، ۳۰ میلیون به آن اضافه خواهد شد. حداکثر مبلغ این وام ۱۵۰ میلیون تومان برای فرزند پنجم است.

یکی از ویژگی‌های مثبت وام فرزندآوری این است که بازپرداخت آن بعد از ۶ ماه شروع می‌شود. این دوره تنفس برای پدر و مادران بسیار مفید خواهد بود، و اجازه می‌دهد که کمی آسان‎تر این کار را انجام بدهند. کارمزد این وام هم به صورت سالانه تنها ۴٪ است، اما نیاز به ضامن معتبر و سفته هم دارد.

شرایط وام فوری، این امکان را به بسیاری از افراد می‌دهد که بدون نیاز به سپرده‌گذاری یا افتادن در شرایط پیچیده وام‌های بانکی، یک مبلغ مناسب را بگیرند. با این حال حتی برای چنین وام‎هایی هم باید شرایط ابتدایی مثل نداشتن بدهی بانکی یا چک برگشتی را داشته باشید، و حتی گاهی به یک ضامن معتبر نیاز دارید.

سوالات متداول

  • چطور می‌توانم بدون ضامن وام بگیرم؟

برای گرفتن وام بدون ضامن ابتدا شرایط وام‌های رسالت را بخوانید، و اگر مناسب شما نبود به سراغ اپلیکیشن‎‌های اعتباری بانک‎ها بروید. بسیاری از نئوبانک‌ها در قالب اعتبار، بدون ضامن تسهیلات می‎دهند.

  • وام ازدواج چند ضامن می‌خواهد؟

هر فرد برای گرفتن وام ازدواج خودش به یک ضامن نیاز خواهد داشت. این یعنی یک زوج برای دریافت کل مبلغ، باید دو نفر ضامن به بانک معرفی کنند. 

  • سریع‌ترین وام فعلی در ایران چند روزه است؟

اعتبارهای نئوبانک‌ها معمولا یک روزه صادر می‎شوند اما مبلغ کمی دارند (از یک میلیون به بالا). بعد از آن، وام قرض‎الحسنه رسالت را می‎توانیم سریع‎ترین وام بدانیم. چون در کمتر از ده روز کاری به حساب واریز می‌شود.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31986

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.