• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0

مطالبات گندم کاران در بودجه تصویب شد/ 40 همات منتظر مجوز مجلس هستند

  • کد خبر : 44860
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
مطالبات گندم کاران در بودجه تصویب شد/ 40 همات منتظر مجوز مجلس هستند

اکوایران: مطالبات 40 میلیارد تومانی گندم کاران از کمپین 1403 تاکنون پرداخت نشده است. دلیل اصلی این تاخیر محدودیت های بودجه ای خواهد بود و مسئولان در تلاش هستند با مشورت نمایندگان مجلس راه حلی برای پرداخت این بدهی بیابند.

اخبار اقتصادی؛ بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه، در سال جاری حدود 170 میلیارد تن مطالبات پرداخت شده و حدود 40 میلیارد تن مابقی مطالبات پرداخت شده است. در رابطه با این موضوع با نمایندگان مجلس برای اخذ مجوز پرداخت ملاقات کردم. مابقی مطالبات تولیدکنندگان گندم که 40 همات است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به اینکه در مدت کوتاهی که از دولت چهاردهم می گذرد، اقداماتی برای اجرای برنامه هفتم توسعه انجام شده است و رئیس جمهور نیز به صورت روزانه پیگیر مسائل این برنامه هستند، ادامه داد: و ادامه می دهد: این اقدامات شامل تشکیل شورای عالی بخشنامه است. برنامه پنج ساله تفکیک وظایف هر دستگاه و ابلاغ همه وظایف توسط رئیس جمهور، ایجاد برنامه زمانبندی برای وظایف ابلاغی و ایجاد سیستم رهگیری است.

معاون رئیس جمهور افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه حدود 2 هزار دستور باید اجرایی شود که به همه دستگاه ها ابلاغ شده است و اساسنامه برنامه هفتم توسعه نیز به سرعت در حال تدوین است. همچنین بخشی از محورهای برنامه هفتم به امنیت غذایی و کشاورزی اختصاص دارد که تاکید دولت و مجلس بر این است که امنیت غذایی باید در اولویت های کشور باشد.

پورمحمدی با بیان اینکه گندم یکی از مصادیق امنیت غذایی است، گفت: خوشبختانه امسال نزدیک به 12 میلیون تن گندم خریداری شده و حدود 170 میلیارد تومان آن پرداخت شده و حدود 40 میلیارد تومان باقی مانده است.

پورمحمدی تصریح کرد: همچنین یکی از موضوعات مهم سرشماری در بخش کشاورزی است. هر ده سال یکبار، دولت سرشماری در بخش کشاورزی انجام می دهد و تمام اطلاعات مورد نیاز سیاست گذاران، برنامه ریزان و تصمیم گیران در مورد بخش کشاورزی را ارائه می دهد. در سراسر کشور جمع آوری می کند. این سرشماری از اول آبان ماه انجام می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44860

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.