به گزارش اخبار اقتصادی؛ نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه 16 اسفندماه) مجلس در جریان بررسی قسمت درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور با اصل بند یک تبصره 7 ماده واحده. لایحه بودجه سال 1402 با 168 رای موافق، 13 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در جلسه موافقت کرد.

به موجب بند یک تبصره 7 ماده 1 لایحه بودجه 1402; ورودی رویه بازرگانی (برند) واردات گوشی تلفن همراه خارجی بالای ششصد (600) دلار حداقل پانزده درصد (15%) تعیین می شود، واردات گوشی در سایر رویه ها دو بار محاسبه و دریافت می شود. وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) موظف است منابع حاصل از اجرای این مصوبه را به ردیف درآمدی 110410 واریز کند و واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز مشروط به این حکم

همچنین نمایندگان در جریان بررسی بند درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کشور با بند (ح) تبصره (7) ماده واحده این لایحه با 175 رای موافق، 5 رای مخالف و 7 رای ممتنع از نمایندگان موافقت کردند. در مجموع 220 نماینده حاضر در جلسه بودند.

در قسمت درآمد بند (ح) تبصره (7) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: هرگونه انتقال دارایی به/از شرکت های سهامی طرح (پروژه)، صندوق های سرمایه گذاری غیرمستقیم و زمین و ساختمان ها، املاک و مستغلات مشمول مالیات نقل و انتقال با نرخ صفر.

بر اساس اعلام خانه ملت، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در جریان بررسی این بند در تبصره ای در خصوص بررسی لایحه بودجه گفت: گزارش جداول باید دارای به همراه لایحه در اختیار نمایندگان قرار گرفت تا جداول مانند سال گذشته بدون بررسی در کنار لایحه به رأی گذاشته نشود. چون نمایندگان روی میز هم نظر دارند.