• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

قحطی نقدی در دستگاه های خودپرداز

  • کد خبر : 36624
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
قحطی نقدی در دستگاه های خودپرداز

به گزارش اخبار اقتصادی، در روزهای اخیر شهروندان با کمبود نقدینگی در دستگاه های خودپرداز بانک های مختلف مواجه بوده اند، بنابراین باید به دنبال بانک هایی باشند که بتوانند از دستگاه های خودپرداز خود استفاده کنند. این مشکل مشکلات زیادی را برای مردم در آستانه تعطیلات ایجاد کرده و حتی با مراجعه به دستگاه های خودپرداز مختلف نمی توانند وجه نقد خود را برداشت کنند.

برخی از شعب بانک ها می گویند: برنامه خودپرداز بانک های کشور تحت کنترل است بانک مرکزی و دلیل خالی بودن دستگاه های خودپرداز این است که بانک مرکزی به موقع وجه نقد تزریق نکرده است.

لازم به ذکر است سال گذشته در آستانه عید نوروز مهمترین مشکل مردم کمبود نقدینگی در دستگاه های خودپرداز و خودپرداز بود که به همین دلیل بانک مرکزی رکورد تراکنش های مالی در آن ایام را اعلام کرد.

البته شایان ذکر است که با توجه به مقررات مالیاتی و کنترل و نظارت بر معاملات مشاغل مختلف به ویژه پزشکان، طلافروشان، وکلا، مشاغل بخش خصوصی در شهرستان و … و اجبار مردم به پرداخت نقدی آنها خرید یا خدمات، تقاضا و مصرف پول افزایش یافته است. به عنوان مثال برخی از پزشکان به ویژه جراحان زیبایی چند روز قبل از مراجعه افراد را مجبور به پرداخت 30 تا 100 میلیون تومان وجه نقد می کنند و برای برداشت نقدی به بانک ها می برند و گاهی شنیده شده که برخی حتی حقوق خود را مطالبه می کنند. از پزشکان به صورت سکه طلا یا ارز و عدم استفاده از دستگاه POS برای فرار از پرداخت مالیات که مردم را با مشکلات مختلفی مواجه کرده است.

سقف برداشت پول از خودپردازها هنوز افزایش نیافته است

از سوی دیگر بانک مرکزی همانند سال های گذشته هیچ خبری مبنی بر افزایش سقف برداشت از خودپرداز در ایام نوروز اعلام نکرده است.

نیمه دوم اسفندماه سال گذشته به مناسبت عید نوروز، بانک مرکزی اعلام کرد که از 30 اسفند ماه تا 28 فروردین ماه، تمامی بانک ها می توانند سقف برداشت از خودپرداز را از 200 هزار تومان به 500 هزار تومان افزایش دهند، اما امسال وجود دارد. هنوز هیچ خبری از بانک مرکزی اعلام نشده است که سقف برداشت از خودپرداز افزایش یافته است.

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در این خصوص به خبرنگار رکنا گفت: افزایش سقف برداشت عابر بانک ها معمولا در نیمه دوم اسفندماه اعلام می شود، اما بانک مرکزی هنوز آن را صادر نکرده است. . بخشنامه ای در مورد آن

وی افزود: این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی سقف برداشت از دستگاه های خودپرداز را افزایش دهد تا کار مردم آسان شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36624

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.