• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

ظهور بسترهای بیمه آنلاین و تأثیر آنها بر بازار

  • کد خبر : 43089
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
ظهور بسترهای بیمه آنلاین و تأثیر آنها بر بازار

پلتفرم‌های بیمه دیجیتال ساختارهای تکنولوژیکی هستند که بیمه‌گران عملیات تجاری خود را بر اساس آن انجام می‌دهند، اما این پلت‌فرم‌ها با چالش‌هایی نیز مواجه هستند.

اکوسیستم های مختلفی در حوزه بیمه و خدمات مرتبط وجود دارد که باید به گونه ای طراحی شود که هم افزایی و همکاری بین بازیگران مختلف را تسهیل کند. همچنین مشکلات و چالش های صنعت بیمه از جمله عدم تمایل مردم به خرید بیمه های غیراجباری و لزوم تغییر رویکرد نظارتی نیز از موضوعات مهم صنعت بیمه است.

از سوی دیگر نظارت صحیح و متوازن بر مرکز بیمه در بازار بیمه نیز ضروری است و این نظارت نباید به تداخل منجر شود، بلکه باید تسهیل کننده باشد. همچنین اهمیت داده ها و اطلاعات در توسعه صنعت بیمه و جذب سرمایه گذاران نیز از نکات مهمی است که باعث می شود فعالان این حوزه خواهان بهبود زیرساخت ها و قوانین برای تسهیل فعالیت های تجاری در این زمینه باشند. فعالان بر لزوم همکاری و مشارکت نهادها و فعالان مختلف صنعت بیمه تاکید کرده و خواستار ایجاد فضایی برای حل مشکلات داخلی صنعت به جای روی آوردن به نهادهای خارجی هستند.

کارشناسان این حوزه در پنلی با عنوان ظهور و حضور بسترهای بیمه آنلاین و تاثیر آنها بر بازار و نقش نظارتی در توسعه و کنترل این بسترها که در غرفه دنیای اقتصاد برگزار شد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43089

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.