• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

طرز تهیه چای عناب/ این افراد عناب نخورند

  • کد خبر : 38434
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
طرز تهیه چای عناب/ این افراد عناب نخورند

به گزارش اخبار اقتصادی، طرز تهیه دمنوش عناب به شرح زیر است.

برای تهیه جوشانده عناب 15 گرم از ریشه آن را با نیم لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن موها را با محلول به دست آمده 10 دقیقه قبل از استحمام ماساژ دهید. برای تهیه دمنوش عناب 10 عدد را در یک لیوان آب جوش به مدت 15 دقیقه دم کرده و برای آرامش و کاهش استرس میل کنید.

طرز تهیه چای زنجبیل با عناب

10 عناب خشک را با یک شاخه زنجبیل تازه و چند تکه چوب دارچین بجوشانید. بعد از مدتی شعله گاز را کم کنید و بگذارید یکی دو ساعت بجوشد.

سپس آن را فیلتر کنید. عصاره به دست آمده را می توانید گرم یا با کمی یخ میل کنید. این چای منبع عالی آنتی اکسیدان ها، سایر مواد معدنی و ویتامین ها است. نوش جان!

مصرف عناب برای چه کسانی مضر است؟

هنوز عوارض جانبی خاصی از عناب وجود ندارد. اما به دلیل وجود سلولز و فیبر زیاد در عناب، هضم آن برای برخی افراد مشکل است. بنابراین توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های زیر قبل از مصرف عناب با پزشک مشورت کنند:

افراد مبتلا به انگل های روده ای.

افرادی که تورم زیادی دارند

افراد مبتلا به بیماری ها و عفونت های دندانی.

افراد بدخلق و بلغمی.

آنچه از مقاله در مورد خواص عناب آموختیم:

همانطور که در مقاله قبل خواندید، از خواص عناب می توان به هضم غذا، کاهش فشار خون، کاهش وزن و … اشاره کرد. همچنین این میوه با خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد نقش مهمی در سلامت انسان از جمله پاکسازی کبد، دفع سموم اضافی، رشد مو، پیری، لاغری، کاهش وزن و … دارد. بنابراین اگر دوست دارید از آن استفاده کنید، اگر بیماری دارید، حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. به خاطر داشته باشید که عناب در هر وعده دارای قند و کالری بالایی است، بنابراین میوه را در حد اعتدال مصرف کنید. چای عناب لذت ببرید.

سوالات متداول:

1- عناب چیست؟

عناب میوه ای کوچک و گرد است که به طور طبیعی در مناطق معتدل آسیا رشد می کند. این میوه قهوه ای مایل به قرمز، با پوست چروکیده و پالپ سفید شیرین است.

2- عناب چه خواصی دارد؟

برخی از فواید سلامتی احتمالی عناب شامل تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت قلب، کاهش اضطراب و استرس، کمک به هضم غذا و کاهش خطر ابتلا به سرطان است.

3- چگونه عناب را مصرف کنیم؟

عناب را می توان به صورت تازه در میان وعده ها و سالادها، خشک شده در آجیل و میوه های خشک و یا در چای استفاده کرد.

4- آیا عناب چاق می کند؟

نه عناب به خودی خود شما را چاق نمی کند. در واقع، این میوه می تواند به کاهش وزن یا حفظ وزن ایده آل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم کمک کند.

منبع: سایت دکتر کرمانی

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38434

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.