• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
0

طبیعت شگفت انگیز گرجستان در قاب باغ گیاه شناسی ملی

  • کد خبر : 41071
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
طبیعت شگفت انگیز گرجستان در قاب باغ گیاه شناسی ملی

اگر در شهر تفلیس به‌دنبال مقصد طبیعی و فرهنگی جذاب هستید، باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان یکی از مقصدهای برجسته‌ای است که باید در لیست برنامه‌های‌ خود قرار دهید. این باغ که در جنوبی‌ترین نقطه شهر تفلیس واقع شده، با طبیعتی زیبا مملو از گیاهان و درختان گوناگون از سراسر جهان است. مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا قبل از خرید بلیط هواپیما تفلیس، با جزییات بیشتری از این مقصد گردشگری آشنا شوید و برنامه‌ریزی کاملی برای سفر خود داشته باشید؛ همچنین، رزرو هتل گرند پالاس تفلیس به‌عنوان محل اقامت، تجربه لذت‌بخشی از خدمات باکیفیت را برای شما فراهم می‌کند.

تاریخچه باغ گیاه‌شناسی گرجستان

باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان با جذابیت‌های طبیعی و تنوع گیاهی فراوان خود، سالانه میزبان بیش از ۲۶۰ هزار گردشگر است. این باغ شامل فضاهای متنوعی ازجمله گلخانه‌های ویژه برای گیاهان گرمسیری و فضاهای سرپوشیده می‌شود. این باغ با بیش از ۴۰ هزار گیاه از ۴۵۰۰ گونه مختلف، به مجموعه زیستگاهی چندگانه‌ای تبدیل شده است که شامل گیاهان و درختان از نقاط مختلف جهان است. بین این گیاهان می‌توان به گیاهان و درختان آمریکای شمالی، اروپا، شرق آسیا، منطقه قفقاز، گیاهان مدیترانه‌ای و گیاهان دارویی، اشاره کرد.

در باغ گیاه‌شناسی ملی، حفظ و مراقبت از گیاهان در شرایط دمایی مختلف چالش مهمی است که با استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده مدیریت می‌شود. دماهای متفاوتی همچون 17 درجه سانتی‌گراد می‌توانند برای گیاهان حساس، به‌خصوص آن‌هایی که از نقاط گرمسیری به باغ گیاه‌شناسی آورده شده‌اند، چالش‌هایی ایجاد کنند؛ اما به‌واسطه استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده، مدیران باغ می‌توانند محیطی بهینه برای رشد گیاهان فراهم کنند.

بهترین زمان برای بازدید از باغ گیاه‌شناسی ملی

بیشتر گیاهانی که در باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان رشد می‌کنند، در نیمه نخست سال و به‌ویژه در بهار و تابستان، به اوج رشد و پویایی خود می‌رسند. در بهار و تابستان، این باغ سرسبزتر و پرگل‌تر می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای زیبایی‌های طبیعت لذت ببرند. اگر به گرجستان سفر کنید و در هتل گرند پالاس تفلیس اقامت داشته باشید، می‌توانید از تراس این هتل، چشم‌انداز زیبایی از باغ گیاه‌شناسی ملی را مشاهده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم که برای لذت‌بردن کامل از زیبایی‌های این باغ گیاه‌شناسی، زمانی در حدود ۳ تا ۵ ساعت را اختصاص دهید. در این مدت، می‌توانید در کوچه‌های سایه‌دار قدم بزنید و از مناظر آن لذت ببرید.

امکانات باغ گیاه‌شناسی ملی

در باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان، علاوه‌بر آبشارها، پل‌ها و تنوع گیاهی، زیپ‌لاین نیز برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. این زیپ‌لاین، فرصت فوق‌العاده‌ای را برای تماشای منظره شهر تفلیس و باغ گیاه‌شناسی ملی را ارائه می‌دهد؛ همچنین، آب‌نمایی در این باغ وجود دارد که با مجسمه‌ای بزرگ از یک درختچه به‌شکل زن تزیین شده است. این آب‌نما به‌دلیل زیبایی و شکوه، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

در باغ گیاه‌شناسی گرجستان، یادبودهایی نیز به بزرگان اختصاص داده شده است که نمادهای فرهنگی و تاریخی این منطقه را نشان می‌دهند. یکی از شخصیت‌های بزرگی که در این باغ یافت می‌شود، میرزا شفیع واضح است؛ شاعر بزرگ ایرانی که در گنجه به دنیا آمده و پس از جدایی این بخش از ایران، در سال‌های پایانی عمر خود به گرجستان مهاجرت کرده است. حضور یادبود میرزا شفیع واضح در این باغ، علاوه‌بر ایجاد جلب‌توجه برای علاقه‌مندان به ادبیات و شعر، نمادی از پیوند فرهنگی بین ایران و گرجستان نیز هست.

هتل‌های تفلیس در نزدیکی باغ گیاه‌شناسی ملی

هتل گرند پالاس تفلیس در ۵.۸کیلومتری باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان واقع شده و ازلحاظ دسترسی به اماکن دیدنی و مهم شهر در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای اقامت در این هتل، نزدیکی به چندین ایستگاه مترو و اتوبوس است. این امر باعث می‌شود که گردشگران بتوانند به‌راحتی و با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه به هر نقطه از شهر سفر کنند و از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تفلیس لذت ببرند.

پرسنل مجرب و مهمان‌نواز هتل گرند، علاوه‌بر زبان گرجی، به زبان‌های انگلیسی و روسی نیز تسلط دارند و می‌توانند با مهمانان ارتباط برقرار کنند. این ویژگی به مسافران امکان می‌دهد تا با راحتی و اطمینان بیشتری نیازها و سؤالات خود را مطرح کنند و از اقامت خود لذت ببرند؛ همچنین، مسافرانی که با خودرو سفر می‌کنند؛ باید بدانند که پارکینگ در این مجموعه به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

مکان‌های دیدنی در نزدیکی باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان

باغ گیاه‌شناسی تفلیس، واقع در کوه‌های قلعه ناریکالا، دارای دو ورودی اصلی است. یکی از آن‌ها از سوی قلعه ناریکالا وارد باغ می‌شود، درحالی‌که ورودی دیگر آن پشت مسجد تفلیس قرار دارد. این باغ گیاه‌شناسی با موقعیتی استراتژیک واقع در نزدیکی مرکز شهر، فرصتی ایده‌آل برای بازدید از چندین جاذبه مهم در یک روز را ارائه می‌دهد. در نزدیکی این باغ؛ می‌توانید به جاذبه‌هایی همچون تندیس مادر گرجستان، حمام‌های سلطنتی، کلیسای سنت‌جرج و موزه باستان‌شناسی تفلیس سر بزنید.

سخن آخر

با اقامت در هتل گرند پالاس تفلیس، شما به‌راحتی به باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از زیبایی‌های این باغ لذت ببرید. برای تسهیل برنامه‌ریزی سفر و رزرو هتل تفلیس و سایر مقاصد خارجی، سایت فلای‌تودی بهترین گزینه است. این سایت امکان رزرو آنلاین و سریع را فراهم کرده و با داشتن مجموعه‌ای از هتل های تفلیس در پایگاه داده خود، انتخاب‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از فلای ‌تودی، می‌توانید به‌راحتی هتل های موردنظر خود را پیدا کرده و سفری بی‌دغدغه و لذت‌بخش را تجربه کنید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41071

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.