• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

شهاب زاهدی: خیلی دوست دارم دوباره به پرسپولیس برگردم

  • کد خبر : 7030
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
شهاب زاهدی:  خیلی دوست دارم دوباره به پرسپولیس برگردم

به گزارش اخبار اقتصادی

 این مهاجم جوان که سابقه حضور در تیم‌هایی مختلف در اوکراین و حالا مجارستان را دارد، یکی از عجیب‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران محسوب می‌شود؛ بازیکنی که کورسوی امیدی به حضور در جام جهانی داشت اما در نهایت مثل بسیاری از بازیکنان دیگر، پشت خط تغییرات در بالاترین سطح فوتبال ایران ماند و جالب اینکه او واکنشی منطقی و مثبت نسبت به اتفاقات پیش‌آمده دارد.

زاهدی که سابقه حضور در پرسپولیس را هم دارد، در گفت‌وگویی که با ورزش سه داشت، درباره دلایل عدم درخشش خود در این تیم و احتمال بازگشت به جمع سرخپوشان هم صحبت کرد و همچنین به سوالاتی درباره انتخاب کشورهای ایسلند، اوکراین و مجارستان برای ادامه فوتبالش پاسخ داد.

*در دقایق پایانی آخزین بازی تیم پوشکاش گلزنی کردی و شادی گل عجیبی داشتی که پیش از این مشابه آن را از تو ندیده بودیم. چه اتفاقی افتاد که این شادی را انجام دادی؟

شادی گل من به خاطر احساساتی بود که در جریان بازی داشتم. این مسابقه خیلی برایمان مهم بود و من هم دقیقه ۹۴ گل زدم؛ بازی در خانه حریف بود و به همین دلیل خیلی هیجانی شدم اما فقط یک احساس بود و خیلی خوشحال بودم و همین هم باعث شد تا خوشحالی‌ام پرسروصدا شود.

*اما به نظر می‌رسید قصد داری پیغام خاصی به شخصی بدهی و یا مسئله‌ای بین تو و تماشاگران ایجاد شده است.

نه، خدا را شکر مشکلی وجود ندارد و پیغام خاصی هم نبود و فقط با توجه به اینکه بازی در خانه حریف بود و آنها هم ما را تحت فشار قرار داده بودند، خیلی از این گل خوشحال شدم. از طرفی اگر این دیدار با نتیجه مساوی به پایان می‌رسید، شرایط برای کسب سهمیه لیگ اروپا سخت می‌شد. من هم فشار و هیجانات خودم را به این شکل خالی کردم و حالا هم که به خوشحالی‌ام نگاه می‌کنم، احساس خوبی پیدا می‌کنم.

 

*با بردی که به دست آوردید، پوشکاش شرایط خوبی در جدول پیدا کرد. در این باره توضیح بده.

خدا را شکر با گلی که به ثمر رساندم، توانستیم پیروز شویم و حالا تنها یک امتیاز با تیم سوم جدول فاصله داریم و خیلی امیدوار شدیم که بتوانیم سهمیه لیگ اروپا را کسب کنیم. در سه سال گذشته تیم ما همیشه یا دوم بوده و یا سوم و به همین دلیل یک سهمیه داشته ولی ما با توجه به اینکه در چند هفته درگیر جام حذفی بودیم و در نیمه نهایی هم حذف شدیم، روحیه بچه‌ها تحت تاثیر قرار گرفته بود؛ این برد همه چیز را زنده کرد و به ادامه لیگ امیدوار شدیم. من هم خیلی خوشحالم که توانستم به تیمم کمک کنم.

*در حال حاضر در جدول گلزنان لیگ مجارستان چه شرایطی داری و آیا از شرایط و فرمی که امسال داری، راضی هستی؟

*تو کشوری را برای ادامه فوتبالت انتخاب کردی که ما بازیکنان زیادی در آنجا نداشتیم و خیلی برایمان مانوس نیست که یک بازیکن ایرانی در لیگ این کشور بازی کند. دقیقا چه اتفاقی افتاد که پوشکاش را انتخاب کردی؟

بعد از اینکه جنگ اوکراین آغاز شد و من این کشور را ترک کردم، با توجه به اینکه مجارستان همسایه اوکراین بود، به صورت کاملا اتفاقی در بوداپست ماندگار شدم. نکته جالب اینکه من حدود دو ماه قبل و در نیم فصل، دقیقا از همین تیم پیشنهاد داشتم و بر حسب اتفاق یا سرنوشت زمانی که جنگ شد، من به اینجا آمدم و این باشگاه هم اصرار داشت که با آنها قرارداد ببندم. من از باشگاه دیدن کردم و شرایط را دیدم؛ همه چیز خیلی خوب بود و من اصلا انتظار چنین امکاناتی را نداشتم. تصمیم گرفتم ۳-۴ ماه به صورت قرضی بمانم و بعد از آن با توجه به اهداف باشگاه و جاه‌طلبی که خودم در لیگ داشتم و همچنین شرایط اوکراین، تصمیم گرفتم یک فصل دیگر به صورت قرضی ادامه بدهم اما در طول این فصل، چیزهای زیادی یاد گرفتم و می‌توانم بگویم یکی از مهم‌ترین فصل‌ها برایم بود؛ بالا و پایین‌های زیادی داشتم و درس‌های زیادی گرفتم که می‌تواند به آینده‌ام کمک کند.

*پیش از این هم در ایسلند و اوکراین بازی کرده بودی که مقصدهای کمتر تجربه‌شده‌ای بین بازیکنان ایرانی هستند. این انتخاب‌ها به خاطر ماجراجویی تو بوده یا دست سرنوشت تو را به این کشورها برد؟

حقیقتا خودم در این مورد نظر خاصی ندارم. من از ایسلند شروع کردم که نسبت به اوکراین و مجارستان سطح پایین‌تری داشت اما به نظرم با توجه به اینکه در زمان خروج از کشور خیلی جوان بودم و بازی‌های زیادی هم در لیگ انجام نداده بودم، تصمیم‌های درستی گرفتم. این مسیر ادامه دارد و امیدوارم که بتوانم در سطوح بالاتری خودم را نشان بدهم.

 

*از اینکه در مجارستان بازی می‌کنی چقدر راضی هستی؟

من مجارستان را خیلی دوست دارم؛ اینجا هم‌ کشور خوبی است و هم سطح باشگاه‌ها و فوتبالی که بازی می‌کنند، بالا است. همچنین لیگ مجارستان خروجی‌های خوبی هم دارد و فقط به این موضوع بستگی دارد که شما چه هدفی را دنبال می‌کنید. با این حال فکر می‌کنم تجربه خوبی برای من بوده و هست و چیزهای زیادی یاد گرفتم که کمک می‌کند تا در آینده عملکرد بهتری داشته باشم.

*از وضعیت باشگاه سابقت در اوکراین اطلاع داری؟ این باشگاه تعلیق شده یا به فعالیت خودش ادامه می‌دهد؟

در حال حاضر شرایط اوکراین، یک شرایط جنگی است اما با این حال لیگ دایر است و بازی‌ها به صورت منظم برگزار می‌شود. باشگاه زوریا هم شرایط خوبی دارد و رتبه سوم را به خود اختصاص داده و دیناموکیف چهارم است. در واقع این تیم می‌تواند سهمیه لیگ اروپا بگیرد و شرایط خوبی را سپری می‌کند و با توجه به عملکردی هم که دارند، فکر می‌کنم بتوانند تا پایان فصل همین جایگاه را حفظ کنند.

*کمی به عقب برگردیم و درباره دوره حضورت در تیم ملی هم صحبت کنیم. تو در دوره‌های مختلف توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شدی. چقدر امیدوار بودی که بعد از تغییر و تحولات کادرفنی تیم ملی، کارلوس کی‌روش هم تو را دعوت کند؟

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=7030

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.