• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2

سریع‌ترین روش‌های گرفتن اقامت امارات برای ایرانیان در سال ۲۰۲۴

  • کد خبر : 41734
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
سریع‌ترین روش‌های گرفتن اقامت امارات برای ایرانیان در سال ۲۰۲۴

گفتنی است که یکی از بهترین کشورهای جهان برای تجارت و کسب و کار، امارات متحده عربی است. یکی از موضوعات مهم و قابل توجهی که باعث شده کسب و کارهای بین‌المللی زیادی در دبی و دیگر مناطق امارات فعال باشند؛ مالیات صفر درصد این کشور است که انگیزه‌ای برای ایجاد شرکت در امارات و رونق دادن به تجارت است؛ ضمن اینکه شما می‌توانید با ثبت شرکت علاوه بر شروع کسب و کار، اقامت آنجا را نیز دریافت کنید؛ البته روش‌های زیادی از جمله خرید ملک، تحصیل و.. برای دریافت اقامت امارات وجود دارد که هر کس با توجه به شرایط زندگی خود یکی از روش‌ها را انتخاب می‌کند.

اقامت امارات از طریق کار

لازم به ذکر است که دریافت ویزای کار یکی دیگر از روش‌های رایج کسب اقامت امارات برای ایرانیان است. برای این که بتوانید اقامت این کشور را از طریق کار دریافت کنید؛ لازم است دعوت‌نامه‌ای رسمی از سمت یک کارفرمای اماراتی دریافت کنید. توجه داشته باشید که کارفرما باید حتماً تبعه امارات بوده و تمامی مراحل قانونی برای جذب نیروی کار را طی کرده باشد تا اداره‌ی آنجا تأیید کند که هیچ نیروی کار اماراتی برای آن شغل وجود ندارد بعد از آن می‌توانید با کارفرمای خود وارد مذاکره شده و برای اخذ ویزا اقدام کنید. نا گفته نماند که اگر ایرانیان بتوانند ویزای کاری بگیرند آینده روشنی در این کشور خواهند داشت زیرا رشد اقتصادی در دبی و امارات بالا بوده و شرکت‌های بین‌المللی بسیاری به طور پویا بیزینس خود را ادامه می‌دهند؛ طوری که حتی کارگران ساده هم می‌توانند در پروژه ها و موقعیت‌های مختلف مشغول به کار شده و درآمد بالایی کسب نمایند.

اخذ اقامت دبی با خرید ملک

اقامت امارات با خرید ملک

یکی از شیوه‌های اخذ اقامت در امارات که امروزه متداول شده و اخیراً بسیار در مورد آن صحبت و تبلیغ می‌شود، اقامت دبی با خرید ملک است طوری که بسیاری از فروشندگان و تبلیغات خرید ملک امارات ادعا دارند که از این راه می‌توان اقامت دائم دبی و حتی پاسپورت امارات را نیز دریافت کرد. اما در حقیقت اقامت دبی از این راه، یک اقامت شش ماهه تا دو ساله بوده که لازم است بعد از اتمام دوره اقامتی تمدید شود؛  همچنین شما از طریق اخذ اقامت امارات با خرید خانه نمی‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید و برای کار در امارات و دبی باید مجوزهای دیگری اخذ کنید.

اقامت دائم دبی از طریق خرید ملک

لازم به ذکر است که طبق بعضی اخبار و تبلیغات گفته شده، اخذ اقامت دائم دبی با خرید ملک امکان پذیر بوده به این صورت که متقاضیان اجازه دارند با خرید ملک به ارزش حداقل 2 میلیون درهم (530 هزار دلار) ، اقامت 10 ساله دبی را اخذ کنند؛ این مدت قابل تمدید بوده و می توانند بعد از 5 سال، برای اقامت دائم دبی اقدام کنند.

اقامت امارات از طریق ازدواج

لازم است بدانید که روش‌های کسب اقامت کشور امارات برای ایرانیان و دیگر اتباع خارجی نسبت به سایر کشورها متفاوت بوده و سخت‌گیری بیشتری صورت می‌گیرد. اقامت دبی از طریق ازدواج به این صورت است که فقط زنی که تبعه خارجی باشد می‌تواند از طریق ازدواج با مرد مقیم امارات، اقامت این کشور را دریافت نماید و اگر یک مرد غیر بومی امارات با یک زن مقیم این کشور ازدواج کند، دریافت اقامت از این طریق برای آن امکان‌پذیر نمی‌باشد مگر در صورتی که اثبات کند از نظر مالی در سطحی است که می‌تواند هزینه‌های زندگی همسر خود را تأمین کند که باز هم اگر این ازدواج به طلاق منجر شود، تابعیت فرد خارجی نیز باطل می‌شود.

دریافت اقامت امارات از راه ثبت شرکت

یکی دیگر از روش‌‌های دریافت اقامت امارات برای ایرانیان، ثبت شرکت است که می‌توان ویزای سه ساله این کشور را از این طریق به ‌دست آورد؛ متقاضیان می‌توانند بعد از ثبت شرکت در دبی یا امارت، برای خانواده خود درخواست اقامت ارسال کنند؛ همچنین اتباع خارجی فرصت دارند مجوز اقامت در امارات را نیز با استفاده از ویزایی که از این طریق اخذ می‌کنند دریافت کرده و از تمام حقوق و مزایایی که برای شرکت‌ها لحاظ شده، بهره‌مند شوند. ناگفته نماند که شرایط اقامت دبی از طریق ثبت شرکت، برای ایرانیان آسان‌تر بوده و صاحبین شرکت‌ها می‌توانند تا هر زمان که می‌خواهند ویزای سه ساله خود را تمدید کنند. در مورد محل راه‌اندازی شرکت در امارات یا دبی نیز هیچ محدودیتی تعریف نشده است؛ ضمن اینکه هزینه اقامت امارات از طریق ثبت شرکت نسبت به سایر روش‌ها کمتر است.

اقامت تحصیلی امارات

اقامت امارات از طریق تحصیل

اخذ ویزای تحصیلی یکی دیگر از راه‌های کسب اقامت کشور امارات است که بسیار ایده‌آل می‌باشد؛ تحصیل در این کشور آرزوی بسیاری از محصلان و دانشجویان ایرانی و دیگر اتباع است زیرا نظام آموزشی امارات مطابق با سیستم آموزشی کشورهای پیشرفته اروپایی است. از این رو افرادی که قصد ادامه تحصیل در امارات را دارند؛ می‌توانند جهت دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنند. گفتنی است که اعتبار این ویزا یک ساله بوده و دانشجویان باید هر سال آن را تمدید کنند. جالب است بدانید که این دولت برای دانشجویان خارجی که از مدرسه یا دانشگاه قبلی خود با نمره عالی فارغ‌التحصیل شده‌اند، شرایط اقامت در دبی و امارات را با ویزای بلند مدت ۵ ساله فراهم می‌کند. فراموش نکنید که دانشجویان ایرانی باید نامه پذیرش رسمی، از دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارند دریافت کنند؛ همچنین برای شروع و ادامه تحصیل یک اسپانسر مالی داشته باشند که این حامی می‌تواند دانشگاه یا یکی از بستگان آنها باشد.

اقامت امارات از طریق استارتاپ

یکی دیگر از راه‌های دریافت اقامت امارات برای ایرانیان، راه‌اندازی استارتاپ است که شرایط آن در مقایسه با دیگر روش‌ها آسان‌تر و ایده‌آل‌تر به نظر می‌آید. ایرانیانی که متقاضی مهاجرت از این طریق هستند می‌توانند به ‌عنوان کارآفرین استارتاپ خود را در این کشور ایجاد کرده و از مزایای آن که شامل : مالکیت کامل کسب ‌و کار، درآمد شخصی و مالیات صفر درصد و .. هستند؛  بهره‌مند شوند. نکته‌ جالب دیگر این است که متقاضیان بعد از راه‌اندازی استارتاپ خود در امارات یا دبی، می‌توانند به ‌صورت طولانی مدت در این کشور اقامت کرده و حتی بازنشسته شوند.

 استعداد برتر و اخذ اقامت امارات

مهاجرت از طریق استعدادهای برتر، یکی از جالب‌ترین شرایط اقامت در دبی و کشور امارات برای ایرانیان است.  به‌عنوان مثال ورزشکاران معروف در سطح بین‌الملل، قهرمانان حوزه ورزش، مربیان و داوران رتبه‌دار می‌توانند با یک باشگاه یا فدراسیون ورزشی یک قرارداد رسمی ثبت و برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند؛ همچنین پزشکان، محققان، و دیگر افرادی که در حوزه‌های تخصصی دارای حداقل ده سال سابقه کاری هستند نیز می‌توانند جهت کسب اقامت این کشور اقدام نمایند.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم رایج‌ترین روش‌های اخذ اقامت امارات برای ایرانیان را مورد بررسی قرار دهیم اما از آنجایی که شرایط اقامت در این کشور برای ایرانیان بر اساس روش اقامتی تعیین می‌شود، لازم است که اول با تمام روش‌های مهاجرتی آشنا شده تا بتوانید روشی متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید؛ اگر چه امکان دریافت اقامت در این کشور نسبت به دیگر کشورها کمی سخت‌گیرانه‌تر پیش می‌رود اما شما می‌توانید از طریق کار، تحصیل، خرید ملک، ثبت شرکت، استارتاپ، ازدواج، تولد فرزند و … به این کشور مهاجرت کنید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41734

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.