• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3

ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات، موسس سازمان هوش مصنوعی در کشور.

  • کد خبر : 43006
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات، موسس سازمان هوش مصنوعی در کشور.

اکوایران: فهرست گزینه های وزارت دولت چهاردهم نهایی شد و ستار هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات پزشکان به مجلس معرفی شد.

اخبار اقتصادی؛ در فهرست اعلام شده هیأت وزیران که از سوی مسعود مزیکیان به مجلس ارائه شد، ستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده است.

ستار هاشمی در سال 1355 در شهر یاسوج به دنیا آمد. وی دارای دکترای مهندسی کامپیوتر و استاد تمام گروه مهندسی کامپیوتر شیراز است. وی همچنین لیسانس سخت افزار از دانشگاه اصفهان، فوق لیسانس هوش مصنوعی از دانشگاه علم و صنعت و دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه علم و صنعت و موناش استرالیا دریافت کرد.

وی در سال 1392 به سمت مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس منصوب شد و از سال 1394 نیز معاون فناوری زیرساخت ارتباطات است. محمدجواد آذری جهرمی در بیش از سال ۱۳۹۷ وی را به سمت معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم منصوب کرد و تا پایان این دولت به کار خود ادامه داد.

ستار هاشمی پس از پایان دولت دوازدهم به سازمان ثبت اسناد و املاک رفت و معاونت توسعه فناوری و خدمات ثبت الکترونیکی را بر عهده گرفت.

از دیگر سوابق اجرایی که در کارنامه وی به چشم می خورد، ریاست هیئت مدیره شرکت ایرانسل (1402 تاکنون)، معاونت فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت (1396 تا 1398)، عضویت در هیئت مدیره توسعه مدیریت سازمان فناوری اطلاعات کشور (1396 تا 1398)، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس (1394 تا 1396)، رئیس دانشکده آموزش الکترونیک دانشگاه شیراز (1392) تا 1394، رئیس گروه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر (1390 تا 1392) و دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان فارس (1395 تا 1395).

از دیگر افتخارات وی می توان به تاسیس انجمن هوش مصنوعی ایران و فعالیت های گسترده در زمینه های نوآوری اشاره کرد که منجر به بهبود فرآیندهای مرتبط با فناوری های ارتباطی در کشور شده است. یکی از دلایل انتخاب ستار هاشمی به عنوان بازیگر. انتخاب اصلی برای وزارت ارتباطات شغل مدیریتی و رشته تحصیلی شماست. وی به تحصیلات و سوابق علمی و پژوهشی خود اشاره کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43006

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.