به گزارش اخبار اقتصادی، بازار ارز هرات امروز چهارشنبه ۱۹ مهرماه مانند گذشته به دلیل زمین‌لرزه‌های همیشه تعطیل بود. بیشتر داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بعد از وقوع زلزله، دلار نقدی غیب شد و دلار امروز اعلام نشده است.

بازگشت دلار به فاز اصلاح

در تهران هم قیمت دلار از ابتدای هفته تا به امروز، سه روز صعود و دو ر وز نزول را ثبت کرده است. اسکناس آمریکایی مرز ۵۰ هزار تومان قرار دا شت؛ بعد از شروع جنگ غزه به صورت هیجانی تا سطح 53 هزار و 500 تومان بالا رفت؛ اما از گذشته بازار وارد فاز اصلاح شده است.

رى ۰۰ تومان به ۵۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. روند کاهشی دلار در بازار امروز هم ادامه پیدا کرد و حتی کانال ۵۲ هزا ر تومان هم از دست رفت. طبق ادعای ادعای گران قیمت دلار امروز با 51 هزار و 850 تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز بیش از 500 تومان عقب‌نشینی کرده است.

اما سوال مهم این است که چه اتفاقی افتاد که بازیگران آرزوی تغییر کردند؟

روز گذشته از سخنان مقام معظم رهبری درباره عدم نقش و مقابله ایران در جنگ حماس علیه اسرائیل، نگرانی‌های جنگی بازار ارزنشست و دلار سریعاً قابل‌توجهی از مسیری که در نیمه اول هفته بود، برگشت.

از سوی دیگر، احتمالاً حضور بازارساز به‌منظور پرداخت سنگین ار2 ر و جمع‌آوری نقدینگی ریال در نرخ‌های فعلی باعث می‌شود که سایر پول‌ها با هزینه بیشتری دست به خرید دلار بزنند. به نظر می‌رسد کاهش نرخ دلار در روز جاری تا این لحظه هم و اکنش بازار به این خبر و افزایش فروش در بازار صورت‌گرفته است. عامل وجود دارد.

قیمت درهم نیز روز یکشنبه به بالای سطح مقاومتی ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان وارد شده بود امروز تا ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان ریزش کرده است و همین امر هم در انتظارات بی‌تأثیر نبوده است.

از بازار ارز که بگذریم قیمت طلای جهانی امروز با رشد ۱۴ دلاری به ۱۸۷۴ دلار بالا رفت. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار تا ۱ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۲۹ ————- ن به فروش رسید تقریباً ۷ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

بازار سکه هم در دو روز اخیر شاهد ریزش قیمت سکه امامی است. سکه که تا سطح ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیشروی کرده بود. دیروز تومان ارزان شد و بر روی مرز ۲۹ میلیون تومان آن قرار گرفت. امروز هم بازار سکه برای دومین روز متوالی شاهد صف فروش بود و فلز زرد رنگ داخلی با 500 هزار تومان تا سطح 28 میلیون و 500 هزار تومان پائین آمد.