• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

دلت را غرق نکن!

  • کد خبر : 22444
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
دلت را غرق نکن!

به گزارش اخبار اقتصادی، قلب این یک اندام بسیار حیاتی برای بقا است. با مسدود کننده ها ادامه دهید کشتی دلها را خواهید شناخت.

11 مسدود کننده عروق قلب

1- کبد

2- منجمد

3- غذاهای سرخ شده

4- سبزیجات کنسرو شده

5- نوشابه

6- شیرینی هایی مانند کیک و کلوچه

7- ژامبون مرغ

8- گوشت قرمز

9- خامه قهوه

10- مواد غذایی منجمد

11- پاستا

علت انسداد عروق کرونر

انسداد عروق کرونر ، نتیجه آسیب به لایه داخلی عروق کرونر است. این آسیب باعث تجمع چربی و پلاک در محل آسیب خواهد شد. همچنین احتمال تجمع کلسترول یا آسیب سلولی وجود دارد که به آن آترواسکلروز می گویند. اگر پلاک ها متلاشی یا پاره شوند، در قسمت هایی از رگ های خونی به هم می چسبند. این بسته‌ها می‌توانند شریان‌ها را مسدود کرده و جریان خون را کاهش دهند که می‌تواند منجر به حمله قلبی شود.

علائم و نشانه های انسداد عروق کرونر

انسداد عروق کرونر می تواند منجر به آنژین، نوعی درد قفسه سینه مرتبط با نارسایی قلبی شود. آنژین ممکن است با علائمی مانند فشار و سنگینی قفسه سینه، سفتی و سوزش قفسه سینه همراه باشد و باعث سوزش سر دل، ضعف، تعریق یا حالت تهوع شود. انسداد عروق کرونر نیز ممکن است با تنگی نفس همراه باشد. اگر اکسیژن کافی به قلب یا سایر اندام های بدن نرسد، فرد هنگام انجام فعالیت های بدنی دچار مشکل تنفسی می شود.

انسداد عروق کرونر چه عوارضی دارد؟

حمله قلبی زمانی رخ می دهد که ماهیچه های قلب خون و اکسیژن کافی دریافت نکنند. مانند زمانی که خود لخته در عروق کرونر تشکیل می شود. تشکیل لخته خون را ترومبوز عروق کرونر می نامند. اگر لخته به اندازه کافی بزرگ باشد از رسیدن خون به قلب جلوگیری می کند.

علائم حمله قلبی

از علائم سکته قلبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درد و ناراحتی در قفسه سینه

سرفه

دشواری در تنفس

رنگ پریدگی صورت

تهوع و استفراغ

تعریق

سرگیجه

اولین علامت درد است. قفسه سینه به گردن، چانه، گوش ها و بازوها ضربه بزنید. تغییر وضعیت، استراحت یا دراز کشیدن بعید است به تسکین علائم کمک کند. درد معمولاً ثابت است، اما گاهی اوقات می تواند احساس شود و می تواند چند دقیقه یا چند ساعت طول بکشد. حمله قلبی یک وضعیت اورژانسی است و می تواند آسیب جدی و دائمی به قلب وارد کند. در صورت مشاهده علائم حمله قلبی حتما فورا با اورژانس تماس بگیرید.

منبع: رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=22444

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.