• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

دلایل تفاوت قیمت ورق فولاد مبارکه در کارخانه و بازار

  • کد خبر : 35667
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
دلایل تفاوت قیمت ورق فولاد مبارکه در کارخانه و بازار

ورق‌های فولادی که از پایه آهن تشکیل شده‌اند در بسیاری از صنایع کاربردهای گسترده‌ای دارند. انواع مختلفی از ورق فولادی را می‌توان در بازار دید که هرکدام ویژگی‌ها، خواص و کاربردهای خاص خود را دارند. خرید ورق فولادی ارزان که در عین‌حال کیفیت بالایی داشته باشد، برای بسیاری از پیمانکاران و سازندگان اهمیت بالایی دارد. یکی از پرکاربردترین و باکیفیت‌ترین ورق‌های فولادی موجود در بازار، ورق فولاد مبارکه است. ما در این مطلب در مورد تفاوت قیمت ورق فولاد مبارکه در کارخانه و بازار صحبت خواهیم کرد.

تاثیر قیمت آهن و تیرآهن بر قیمت ورق فولاد مبارکه

قیمت ورق فولادی متاثر از عوامل مختلفی است. قیمت آهن و بسیاری از مقاطع فولادی می‌توانند در قیمت نهایی این محصول تاثیر داشته باشند. به‌عنوان‌مثال: اگر قیمت آهن در بازار فولاد نوسانات قیمت بالایی داشته باشد، شما باید ورق فولاد مبارکه را با قیمت بالایی خریداری کنید. به این دلیل که ورق‌ها در بسیاری از صنایع در تناژ بالا خریداری می‌شوند، خرید این محصولات نیازمند دقت بیشتری است؛ زیرا هرگونه اشتباه در محاسبه وزن ورق فولاد مبارکه می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری برای پروژه شما داشته باشد.

ورق فولاد مبارکه یکی از بهترین ورق‌های موجود در بازار است. این کارخانه تولیدی محصولات خود را مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی و به بهترین شکل تولید و روانه‌ی بازار فولاد می‌کند. ورق رنگی فولاد مبارکه مقاومت بالایی در برابر خوردگی و مواد شیمیایی دارد. به دلیل پوشش غلتکی رنگیف مقاومت این نوع ورق‌ها نسبت به خوردگی و زنگ‌زدگی بالاست. شرکت فولاد مبارکه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات فولادی در ایران است که انواع ورق‌های زیر را تولید می‌کند:

  • ورق سیاه فولاد مبارکه

  • ورق برشی فولاد مبارکه

  • ورق اسید شویی فولاد مبارکه

  • ورق رنگی فولاد مبارکه

  • ورق روغنی فولاد مبارکه

  • ورق گالوانیزه فولاد مبارکه

  • ورق قلع اندود فولاد مبارکه

  • و…

از ورق سیاه این کارخانه می‌توان در ساخت خودرو، ساخت پل، تیرآهن، لوله‌سازی، ساخت انواع وسائل حمل‌‌ونقل و… استفاده کرد. استفاده از ورق‌های برشی هم متناسب با ابعاد این محصولات برای کاربردهای خاص استفاده می‌شود. از ورق اسیدشویی هم می‌توان برای ساخت کشتی‌سازی، مخازن گازف نفت و مایعات استفاده کرد.

در این کارخانه تمامی ورق‌های فولادی تولید شده از نظر استحکام، میزان ناخالصی، جوش‌پذیری، کیفیت سطح، مقاومت خستگی و… آزمایش می‌شوند که بررسی شود آیا محصول تولید شده مطابق با استانداردهای بین‌المللی است یا خیر؟ این آزمایش‌ها باعث می‌شود که محصول نهایی با بهترین کیفیت به بازار عرضه شود.

به غیر از این موارد گفته شده، نوسانات نرخ ارز و دلار، بازار بورس، میزان عرضه‌وتقاضا و بسیاری از فاکتورهای دیگر در روند این قیمت‌گذاری دخیل هستند. اگر شما بتوانید تمامی این فاکتورهای تاثیرگذار را در زمان خرید شناسایی کنید، می‌توانید این محصول را در بهترین زمان خریداری کنید.

حتی شاید قیمت تیرآهن را هم بتوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در روند قیمت‌گذاری این محصول دانست. برای اطلاع از قیمت تیرآهن آهن رسان می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

عوامل موثر بر قیمت ورق فولاد مبارکه در کارخانه

قطعا اگر تابه‌حال تجربه خرید مقاطع فولادی را داشته باشید، این را می‌دانید که محصولات فولادی را می‌توان از کارخانه، بازار، شرکت‌های بازرگانی یا حتی بازار بورس خریداری کرد. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای برخی از پروژه‌ها خرید از کارخانه به‌صرفه است و برخی دیگر خرید از بازار. برای خرید ورق فولاد مبارکه از کارخانه و بازار با محدودیت‌هایی روبرو هستیم که لازم است قبل از خرید بدانیم. برخی از افراد خرید ورق فولاد مبارکه از کارخانه را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر مایل هستند از شرکت‌های بازرگانی فعال در این زمینه خرید داشته باشند.

محدودیت در فاصله انبار و محل تحویل، محدودیت در تناژ خرید، محدودیت در هزینه‌های بارگیری زیاد و… همگی از عواملی هستند که باعث تفاوت قیمت ورق فولاد مبارکه در کارخانه و بازار شده است؛ بنابراین شما باید این عوامل تفاوت قیمت را بشناسید تا بتوانید بر اساس شرایط خود بهترین خرید را داشته باشید. اگر بخواهید حجم بالایی از ورق فولاد مبارکه را خریداری کنید، یا اینکه در یک زمان مشخصی باید این محصول را برای پروژه خود تهیه کنید، شاید خرید از کارخانه با توجه به این محدودیت‌ها گزینه خوبی برای شما نباشد. در چنین شرایطی بهتر است خرید ورق فولاد مبارکه از شرکت‌های بازرگانی معتبر و فعال انجام دهید. بهتر است قبل از ثبت سفارش، اعتبار شرکت مربوطه را بررسی کنید تا بتوانید با خیال راحت سفارش خود را ثبت کنید.

خرید مستقیم ورق فولاد مبارکه از کارخانه بدون‌شک هزینه کمتری برای شما دارد. طی این خرید بسیاری از هزینه‌های واسطه‌ها حذف خواهد شد و در نتیجه هزینه نهایی پروژه شما کمتر از آن چیزی می‌شود که فکرش را کنید؛ اما باید در نظر داشته باشید که خرید ورق فولادی از کارخانه با محدودیت‌هایی روبرو است. یکی از این محدودیت‌ها در زمینه مقدار فروش ورق فولادی است. کارخانه‌ها ورق فولاد مبارکه یا بسیاری از ورق‌های فولادی دیگر را در مقدار محدودی در کارخانه به دست مشتری می‌رسانند و اگر شما بیش از آن اندازه نیاز داشته باشید، پس دیگر نمی‌توانید خرید خود را از کارخانه انجام دهید.

یکی از مزایای خرید ورق فولاد مبارکه از کارخانه، فاصله محل پروژه از کارخانه است. اگر پروژه موردنظر شما تا محل کارخانه فاصله چندانی نداشته باشد، می‌توانید این محصول را از همان کارخانه سفارش دهید و این به نفع شماست. البته روزهای عرضه کالا در کارخانه‌های فولادی مختلف برای محصولات متفاوت است و باید در زمان خرید به این موضوع دقت و توجه داشته باشید.

عوامل موثر بر قیمت ورق فولاد مبارکه در بازار

خرید ورق فولادی از بازار نسبت به کارخانه هزینه بیشتری برای شما دارد؛ اما دیگر خبری از محدودیت‌های گفته شده در بالا نیست. امکان خرید ورق فولادی در هر مقدار تناژی برای همه مصرف‌کنندگان از بازار وجود دارد و هیچ محدودیتی برای این نوع خرید در نظر گرفته نشده است. بسیاری از پروژه‌هایی که نیازمند به تامین ورق هستند فاصله چندانی تا مراکز فروش مقاطع فولادی ندارند، به همین دلیل این موضوع باعث کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل پروژه شما شود. یکی از مهم‌ترین عواملی که در این قیمت‌گذاری دخیل است، میزان عرضه‌وتقاضا برای خرید ورق فولاد مبارکه است. اگر میزان تقاضا برای خرید این محصول بالا باشد، شما باید ورق فولادی را با قیمت بسیار بالایی بخرید و حتی برعکس این قضیه هم وجود دارد.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق فولاد مبارکه در بازار، نوسانات نرخ ارزو دلار است. اگر دلار روند افزایشی داشته باشد، شاهد گران‌تر شدن این ورق در بازار فولاد خواهید بود.

تفاوت قیمت ورق فولاد مبارکه در کارخانه و بازار به چه مواردی بستگی دارد؟

بدون‌شک این را می‌دانید که قیمت ورق فولاد مبارکه در کارخانه و بازار با هم متفاوت است. در هرکدام از این روش‌های خرید، می‌توان با چالش و محدودیت‌هایی روبرو بود. محدودیت در تناژ خرید، فاصله محل پروژه تا کارخانه یا مراکز فروش ورق فولادی، هزینه بارگیری زیاد، تاخیر در تحویل کالا و حتی زمان عرضه محصولات در کارخانه را می‌توان از موارد تاثیرگذار در این قیمت‌گذاری دانست. شاید خرید ورق فولاد مبارکه از کارخانه برای شما سودبیشتر و هزینه کمتری داشته باشد، اما باید قبل از خرید به این موارد گفته شده و محدودیت‌هایی که وجود دارند،دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را تجربه کنید.

جمع‌بندی

ورق فولاد مبارکه یکی از بهترین ورق‌های موجود در بازار است که برای مصارف صنعتی یا ساختمانی می‌تواند گزینه خوبی باشد. تفاوت قیمت ورق فولاد مبارکه در کارخانه و بازار برای بسیاری از خریداران کاملا ملموس است. اگر شما بتوانید این محصول را از همان کارخانه تولیدکننده به صورت مستقیم خریداری کنید، قطعا هزینه نهایی برای شما ارزان است؛ این درحالی است که خرید ورق از کارخانه می‌تواند با محدودیت‌هایی همراه باشید.

خرید ورق فولاد مبارکه در بازار شاید بسیاری از این محدودیت‌ها را نداشته باشد؛ اما مهم است که بتوانید از بهترین مراکز فروش مقاطع فولادی در این زمینه، این محصول را خریداری کنید. آهن رسان یکی از شرکت‌های معتبر و فعال در زمینه فروش مقاطع فولادی است که می‌تواند انواع محصولات فولادی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به دست مشتری برساند.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35667

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.