ایلان ماسک روز شنبه گفت که جریان نقدی توییتر به دلیل کاهش تقریبا 50 درصدی درآمد تبلیغاتی و بدهی های سنگین منفی باقی مانده است، برخلاف پیش بینی او در ماه مارس مبنی بر اینکه توییتر می تواند جریان نقدینگی را در ژوئن مثبت کند.

بر اساس گزارش رویترز، ماسک در توئیتی در پاسخ به پیشنهادات برای افزایش سرمایه گفت: «نیاز به دستیابی به جریان نقدی مثبت بیش از هر چیز دیگری مهم است».

این نشان می‌دهد که اقدامات تهاجمی برای کاهش هزینه‌ها از زمانی که ماسک در ماه اکتبر توییتر را تصاحب کرد، برای مثبت کردن جریان نقدی توییتر کافی نیست، و نشان می‌دهد که درآمد تبلیغات توییتر ممکن است به همان سرعتی که ماسک در مصاحبه‌ای در آوریل پیشنهاد کرد، رشد کند، بدون هیچ بهبودی.

پس از اخراج هزاران کارمند و کاهش قبوض برای سرویس ابری، ماسک گفت که این شرکت هزینه های غیر بدهی خود را از 4.5 میلیارد دلار پیش بینی شده در سال 2023 به 1.5 میلیارد دلار کاهش داده است. نتیجه بدهی

مشخص نیست که ماسک زمانی که از کاهش 50 درصدی درآمد تبلیغاتی صحبت می کرد به چه دوره زمانی اشاره می کرد. او گفت که توییتر در مسیر رسیدن به درآمد 3 میلیارد دلاری در سال 2023 قرار دارد که از 5.1 میلیارد دلار در سال 2021 کاهش یافته است.

توییتر به دلیل تعدیل محتوای ضعیف مورد انتقاد قرار گرفته است، که باعث شده است تعداد زیادی از تبلیغ‌کنندگان از ادامه تبلیغات در توییتر خودداری کنند زیرا نمی‌خواستند تبلیغاتشان در کنار محتوای نامناسب ظاهر شود.

تصمیم ماسک برای استخدام لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغاتی سابق Comcast در NBCUniversal، به عنوان مدیر اجرایی نشان داد که فروش تبلیغات اولویت اصلی توییتر است، حتی در شرایطی که در تلاش برای افزایش درآمد اشتراک است.

Yaccarino در اوایل ژوئن در توییتر شروع به کار کرد و به سرمایه گذاران گفته بود که توییتر قصد دارد بر مشارکت تجاری تمرکز کند و در حال مذاکره با شخصیت های سیاسی و سرگرمی، خدمات پرداخت و ناشران خبری و رسانه ای است.