• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

خانم ها باید بدانند که خرما می خورند

  • کد خبر : 21748
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
خانم ها باید بدانند که خرما می خورند

به گزارش اخبار اقتصادی، خانم هایی که تاریخ مصرف می کنند و 70 درصد شکر کمتری جایگزین آن کرده اند کم خونی و رنگ پریده می شوند. آنها بدن سالم تر و مقاوم تری دارند.

خواص عمومی خرما برای خانم ها

فواید خرما برای خانم ها بسیار زیاد است و طبق توصیه اکثر پزشکان این میوه باید جزء برنامه غذایی روزانه خانم ها باشد. این میوه حاوی فسفر است که سلول‌های عصبی بدن را فعال می‌کند و باعث عملکرد بهتر آن‌ها می‌شود و آهن موجود در آن عملکرد گلبول‌های قرمز خون را بهبود می‌بخشد، خون رسانی را در بدن بهبود می‌بخشد و در نتیجه مشکلاتی مانند کم خونی را کاهش می‌دهد.

مواد مغذی موجود در خرما از خشکی پوست جلوگیری می کند و در تقویت مو و ناخن موثر است. مصرف این میوه توسط خانم ها در دوران بارداری، شیردهی و قاعدگی اهمیت ویژه ای دارد و از بروز بسیاری از مشکلات ناشی از تغییرات هورمونی جلوگیری می کند.

خواص خرما برای زنان باردار

خرما برای زنان در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری توصیه می شود. مادران باردار تمایل بیشتری به مصرف شیرینی جات دارند و خرما می تواند در این شرایط گزینه سالمی برای جلوگیری از ابتلای آنها به دیابت بارداری باشد. به خصوص مصرف انواع این میوه مانند خرمای مخصوص که طعم شیرین تری دارد، میل به مصرف شیرینی جات را در زنان باردار بسیار کاهش می دهد. علاوه بر این، خواص متعدد این میوه در دوران بارداری باعث می‌شود این روزها راحت‌تر بگذرند و زایمان راحت‌تر انجام شود.

از مهمترین خواص خرما برای زنان باردار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حذف یبوست (که یکی از بزرگترین مشکلات خانم ها در دوران بارداری است و خرما به دلیل وجود فیبر زیاد از آن جلوگیری می کند)

تقویت استخوان ها با داشتن سدیم، منیزیم، کلسیم و مس

درمان کم خونی و پیشگیری از مشکلاتی مانند رنگ پریدگی، لکه بینی و خستگی دوره بارداری

انرژی بدن را افزایش دهید

تنظیم قند خون

به سلامت عضلات کمک کنید ماتریس برای تحویل راحت تر

به رشد بهتر جنین کمک کنید

خواص خرما برای زنان شیرده

مصرف خرما هم در دوران بارداری و هم بعد از آن توصیه می شود. فواید مصرف این میوه بعد از زایمان به ویژه در دوران شیردهی که تغذیه مادر بسیار مهم است، از دیگر فواید خرما برای خانم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش شیر مادر به دلیل وجود پتاسیم فراوان.

حفظ انرژی مادر

پیشگیری از کم خونی در مادر

هوش عزیزم

شیر را ضد عفونی کنید و از بیماری ها و مشکلات در نوزادان جلوگیری کنید

جلوگیری پوکی استخوان

به وزن گیری بهتر نوزاد کمک کنید

خواص خرما در دوره

یکی از مهم ترین خواص خرما برای خانم ها کاهش مشکلات و درد است. دوره قاعدگی علاوه بر این وجود قند و آهن طبیعی در این میوه از ابتلای زنان به مشکلاتی مانند کم خونی یا افت قند خون در این دوران جلوگیری می کند. مصرف خرما در دوران قاعدگی باعث بهبود خلق و خوی فرد و ایجاد آرامش می شود. علاوه بر این، با تامین کالری مورد نیاز بدن، میل به مصرف تنقلات مختلف به ویژه شیرینی ها را کاهش می دهد.

مصرف خرما در این دوران مخصوصا برای خانم هایی که سنشان بالاست و احتمال کم خونی آنها زیاد است بسیار مهم است. در این دوران تغییرات هورمونی در بدن خانم ها شدیدترین است و مصرف خرما تا حد زیادی از مشکلات ناشی از این تغییرات مانند ریزش مو یا ضعیف شدن ناخن ها جلوگیری می کند.

خواص خرما برای تخمدان

یکی دیگر از خواص خرما برای خانم ها این است که این میوه تاثیر فوق العاده ای روی تخمدان و با استفاده از آن می توان از اکثر بیماری های این اندام پیشگیری کرد. با مصرف خرما می توان کیست های کوچکتر از 8 سانتی متر خرما را از بین برد. خرما از ترشح آندروژن ها جلوگیری می کند و با بهبود عملکرد عضلات و سلول های این اندام به افزایش تخمک گذاری و انجام منظم آن کمک می کند.

منبع: رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=21748

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.