• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
1

حج و زیارتی‌ها بخوانند | سفر به کربلا در خوش‌آب‌وهوا‌ترین روز‌های سال

  • کد خبر : 45153
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
حج و زیارتی‌ها بخوانند | سفر به کربلا در خوش‌آب‌وهوا‌ترین روز‌های سال

سفر به عتبات عالیات در تمامی ایام سال، متقاضیان خاص خودش را دارد؛ اما سفر در روز‌های خوش‌آب‌وهوا، تجربه این سفر معنوی را دوچندان می‌کند. اگر شما یکی از کسانی هستید که قصد سفر به کربلا را دارید، در این مطلب همراه ما باشید. برای عزیمت به این سفر زیارتی، شما می‌توانید ازطریق دفاتر رسمی سازمان حج و زیارت تهران ثبت نام کاروان زیارتی کربلا خود را انجام دهید. در ادامه، از شرایط آب‌وهوایی کربلا در روز‌های مختلف سال خواهیم گفت. ویژگی‌ تور‌های کربلا حج و زیارت را بررسی کرده و نحوه ثبت‌نام در این کاروان‌ها را به شما ارائه ‌خواهیم داد.

خوش ‌‌آب ‌و هوا‌ترین روز‌های سال در کربلا

با توجه به اینکه، کشور عراق در شرایط آب‌وهوایی گرم و خشک قرار گرفته است، دمای هوا در نیمی از سال، بسیار گرم است؛ از این رو، سفر در شرایطی که وضعیت دمایی مطلوبی در کربلا برقرار است، اهمیت ویژه‌ای برای زائران دارد.

از اواسط فصل پاییز، با کاهش بیشینه دمای هوا، وضعیت آب‌وهوای در کربلا، شرایط مناسبی دارد و بسیاری از افراد، این فرصت را غنیمت شمرده و راهی عراق می‌شوند. درواقع بیشنیه دمای هوا در ماه آبان، بین ۲۵ تا ۳۵ درجه خواهد بود و کمینه دمای هوا نیز، بین ۱۰ تا ۲۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.

اگر قصد رزرو تور کربلا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم نیمه پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید؛ هم به‌لحاظ خلوتی و هم شرایط دمایی، یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به کربلا، محسوب می‌شود.

ویژگی‌های تور‌های کربلا

کاروان‌های زیارتی کربلا، به‌ دو صورت زمینی و هوایی برگزار می‌شوند؛ به‌ تعداد محدودتری نیز تور‌های ترکیبی (رفت هوایی و برگشت زمینی) از برخی شهر‌ها همچون تهران و مشهد نیز ارائه می‌شوند. کاروان‌های هوایی از شهر‌هایی برگزار می‌شود که فرودگاه بین‌المللی داشته باشند؛ شهر‌هایی همچون تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کرج. تور‌های زمینی نیز، معمولاً با اتوبوس‌های معمولی ۴۴ نفره برگزار می‌شود و برخی از کاروان‌ها شهر‌های بزرگ نیز، حمل‌ونقل مسافران تا مرز را با اتوبوس‌های VIP انجام می‌دهند.

مرز عبوری در تور‌های زمینی، معمولاً پایانه مهران و شلمچه است. اتوبوس‌های ۵۰ نفری عراقی نیز در آن طرف مرز، وظیفه جابه‌جایی زائران را برعهده دارند. بیشتر کاروان‌ها، ۶ یا ۷ شب در عراق اسکان دارند که در این میان، ۳ شب در نجف و ۳ شب در کربلا اقامت دارند. در برخی کاروان‌ها نیز، یک شب را به اسکان در کاظمین اختصاص می‌دهند. وعده‌های غذایی در تمام مدت سفر، در اختیار زائران قرار می‌گیرد و در مدت اقامت در شهر‌های زیارتی عراق، صبحانه، ناهار و شام در آشپزخانه مرکزی سازمان حج، آماده و در هتل‌های زائران، سرو می‌شود.

در طی مدت اقامت خود در عراق، ضمن زیارت مرقد مطهر امامان معصوم (ع)، از دیگر اماکن مهم زیارتی و تاریخی در عراق دیدن می‌کنید. مسجد کوفه، مسجد سهله، آرامگاه میثم تمار و ابراهیم غمر، قبرستان وادی‌السلام، مقام صاحب الزمان و نهر علقمه، کف‌العباس، خیمه‌گاه، آرامگاه طفلان مسلم و حرم مطهر امامزاده سیدمحمد ازجمله مکان‌هایی است که در زیارت دوره کاروان خود، بازدید می‌کنید.

قیمت کاروان کربلا هوایی و زمینی

هزینه سفر با تو‌ر‌های زمینی ۶ یا ۷ شبی از تهران، بین ۷ تا 9 میلیون تومان است. به‌طور معمول هتل‌های درجه ۲ و سطح کیفی متوسط، برای تور‌های زمینی درنظر گرفته می‌شوند. از آن طرف قیمت تور هوایی تهران کربلا، از ۱۷ میلیون تومان آغاز شده و تا ۲۱ میلیون تومان ادامه دارد. در این نوع تورها، بیشتر از هتل‌های درجه ۱ یعنی ۴ و ۵ ستاره برای اسکان زائران استفاده می‌شود.

همچنین تور‌های ترکیبی که برخی اوقات سال ارائه می‌شوند، محدوده قیمتی بین ۱۳ تا ۱۷ میلیون تومان دارند. به‌طورکلی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تور‌ هوایی کربلا، امکان دریافت ارز مسافرتی است که مسافران تور‌های ترکیبی نیز از آن بهره‌مند می‌شوند. میزان این ارز، ۵۰۰ دلار است که با نرخ دولتی ارائه شده و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مسافران می‌شود.

مزیت تور‌های حج و زیارتی

ویژگی‌های مختلف تور‌های حج و زیارت باعث شده است که این کاروان‌ها، انتخاب بسیاری از زائران برای سفر به کربلا باشد. تنوع ارائه کاروان‌ها از شهر‌های مختلف ایران، مسئولیت‌پذیری و هزینه مناسب در مقابل خدمات ارائه‌شده، ازجمله مهم‌ترین مزیت‌های تور‌های سازمان حج و زیارت است.

هماهنگی خدمات اسکان و حمل‌ونقل و تأمین امنیت زائران، همگی ازطریق نمایندگان سازمان حج، به بهترین شکل انجام می‌گیرد. وعده‌های غذایی در آشپزخانه مرکزی سازمان حج، توسط آشپزهای ایرانی و با کمک دستگاه‌های پیشرفته، طبخ شده و در هتل‌ها توزیع می‌شود.

با استفاده از بیمه مسافرتی، زائران درصورت بروز بیماری یا حادثه، از خدمات درمانی این بیمه، به‌صورت رایگان استفاده می‌کنند. همچنین درمانگاه‌های مستقر در شهر‌های زیارتی عراق از طرف سازمان حج و زیارت، آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران هستند.

علاوه‌بر هزینه‌های مناسب ثبت‌نام در کاروان‌های کربلا، در برخی ایام سال، تخفیف‌های ویژه‌ای بر روی تور‌ها، لحاظ می‌شود که یک سفر ارزان را برای زائران به همراه خواهد داشت.

سخن آخر و نحوه رزرو تور کربلا

در این مطلب، با کاروان‌های زیارتی سازمان حج و زیارت آشنا شدید و ضمن توصیف شرایط آب‌وهوایی عراق، توصیه کردیم که نیمه پاییز، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کربلاست؛ چراکه کربلا در این روز‌ها شرایط دمایی معتدل و خنکی را تجربه می‌کند و فرصت مناسبی برای زیارت اماکن مقدسه فراهم است. شرایط ثبت‌نام در این تور‌ها به این شکل است که شما ازطریق سامانه معتبر ارائه‌دهنده کاروان‌های حج و زیارت، یعنی رسم زیارت، اقدام به رزرو تور به‌صورت آنلاین می‌کنید. در این سامانه، امکان مقایسه جامع بین تور‌های زیارتی فراهم شده است تا بتوانید بهترین کاروان زیارتی را از میان تور‌های ارائه‌شده از شهر‌های مختلف ایران، انتخاب کنید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45153

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.