• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

جزئیات جدید فیلترینگ اینترنت

  • کد خبر : 44677
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
جزئیات جدید فیلترینگ اینترنت

نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: طبق گزارشات وزیر ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی جلسات متعددی برای بررسی مجدد فیلترینگ برگزار کرده و امیدواریم به زودی رفع شود.

اخبار اقتصادی، با روی کار آمدن دولت چهاردهم، امید به پایان نشت در کشور قوت گرفت چرا که این وعده یکی از وعده های انتخاباتی مسعود بیزیکیان بود و مسئولان بارها از مخالفت با آن صحبت کردند. دولت چهاردهم به فیلتر کردن البته در این بین هنوز افراد و گروه هایی هستند که به طور جدی و سرسختانه از فیلترینگ دفاع می کنند.

در حال حاضر اخبار جدیدی از این موضوع مشخص شده و شبهه رفع نشتی را تقویت می کند.

بر این اساس رضا سفند نماینده مجلس امروز در گفت و گو با خبرنگار شفقنا اظهار داشت: بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی وزیر ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی جلسات متعددی را برای بررسی این نشت برگزار کرده است و امیدواریم این نشت برطرف شود. “

سفند تصریح کرد: بحث فیلترینگ از ابتدا اقدام اشتباهی بود، همانطور که برخورد ما با ماهواره و فیلم نیز اشتباه بود و به نتیجه نرسیدیم؛ زیرا بستر اینترنت و بسترهای مختلف فرصت هایی برای بشریت ایجاد شده است که ما باید در زمینه اشتغال و اطلاع رسانی بهره برد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در استفاده از فضای مجازی گفت: کشورهای سازنده این بسترها نیز فرهنگ سازی می کنند; اما نمی توان با فناوری و علم مبارزه کرد، بنابراین فیلترینگ روش اشتباهی است که برخی افراد در داخل کشور اتخاذ کرده اند. فیلترینگ به هیچ وجه به اهداف خود نرسید، در عین حال ضررهای زیادی را به کشور وارد کرد و بسترهای ملی نتوانست پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با اشاره به تبعات اجتماعی استفاده از فیلتر سوئیچ ها، گفت: فیلترینگ فرزندان ما را به فضاهایی برده است که تاکنون وارد آن نشده اند و فضای مجازی نیز از نظر امنیتی آسیب دیده است.

وی با تاکید بر اینکه فیلترینگ اغلب به نفع طراحان آن است، گفت: برخی با اعمال فیلترینگ به منافع ملی کشور لطمه می زنند. بنابراین، به نظر من، زمان رفع فیلترینگ فرا رسیده است. چرا که به اهداف خود نرسیده و در عین حال مردم با استفاده از فیلترشکن ها از این پلتفرم ها استفاده می کنند و در این میان تنها عده کمی از فروش فیلترشکن ها که از جیب ملت خارج می شود سود کلان 50 درصدی به دست می آورند.

سپوند با اشاره به جلسه شورای عالی فضای مجازی برای رفع نشتی گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی وزیر ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی جلسات متعددی را برای بررسی این نشت برگزار کرده است و این جلسات همچنان ادامه دارد. وقتی در مجلس با نمایندگان صحبت می کنیم اکثریت نمایندگان موافق رفع فیلترینگ هستند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44677

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.