• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

تمام بدهی های کشور را با بانک توسعه اسلامی تسویه کردیم.

  • کد خبر : 38358
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
تمام بدهی های کشور را با بانک توسعه اسلامی تسویه کردیم.

به گزارش اخبار اقتصادی، احسان خاندوزی روز چهارشنبه (14 اردیبهشت) در حاشیه نشست هیات دولت با جمعی از خبرنگاران با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی که هفته آینده در عربستان برگزار می شود. عربستان با حضور 57 کشور عضو، تصریح کرد: متأسفانه از زمان تحریم ها به دلیل عدم پرداخت بدهی های جمهوری اسلامی ایران، تمامی این پروژه ها متوقف شد و بانک توسعه اسلامی تامین مالی نکرد.

وی با بیان اینکه سازوکار دور زدن تحریم ها را در بحث پرداخت بدهی ها به بانک توسعه اسلامی پشت سر گذاشته ایم، یادآور شد: نه تنها تا ساعت 14 بدهی ها را پرداخت کردیم، بلکه تمام بدهی های جمهوری اسلامی را کاهش دادیم. که در سال 1402 به صفر بدهکار بودند. خوشبختانه روند بازپرداخت سایر پروژه های عمرانی در حال انجام در استان های مختلف با تامین مالی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه بیش از 40 میلیون یورو بازپرداخت جدید از بانک توسعه اسلامی برای تکمیل پروژه ها دریافت شده است، گفت: امیدواریم در نشستی که هفته آینده در ریاض برگزار می شود مجوز برای پرداخت های بیشتر دریافت کنیم. “. و برای سه پروژه جدید که ارائه کردیم و رئیس بانک توسعه اسلامی هم این سه پروژه را تعریف کردند، برای امسال به اطلاع شما برسانیم.

خاندوزی درباره نشست مشترک مجلس و دولت و تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه گفت: جلسه بسیار مفصلی با رئیس بانک مرکزی با حضور کمیسیون های تخصصی مجلس از جمله اقتصاد، برنامه و بودجه تشکیل شد. جهش تولید، صنعت و معدن باید بیش از گذشته انجام شود. البته امروز دومین جلسه با موضوع سیاست ارزی در شورای اسلامی برگزار می شود و نتیجه آن جلسه هفته آینده اعلام می شود.

وی با تشریح اقدامات لازم برای افزایش مشارکت مردمی در طرح ها و پروژه های اقتصادی بر اساس «شعار سال» تصریح کرد: علاوه بر سیاست های جذب مشارکت های مردمی در اقتصاد که در سال های اخیر وجود داشته و باید تسریع شود سه اقداماتی را برای سال 1403 آغاز کرده اند که از نوآوری های مشارکتی مردم محسوب می شود، امروز جلسه ای برای آن اقدامات جدید تشکیل می شود و پس از پایان جلسه، محتوای جلسه افزایش مشارکت مردم در حوزه تولید و تولید گزارش می شود. مدیریت.

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین به واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار می شود، جزئیات بعد از جلسه اعلام می شود.

ایرنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38358

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.