• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

تخصیص 50 اعتبار جدید برای وام ازدواج و فرزند از فردا

  • کد خبر : 43543
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
تخصیص 50 اعتبار جدید برای وام ازدواج و فرزند از فردا

به گزارش اخبار اقتصادی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی وی اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیأت عالی بانک مرکزی مقرر شد از فردا 50 میلیارد اعتبار جدید از محل آزادسازی سپرده های قانونی بانک ها به میزان اعتبار تخصیص یابد. برای ازدواج و مادر شدن امسال شبکه بانکی تنها در 10 روز اول 24 شهریور ماه خطوط اعتباری ازدواج و زایمان را پرداخت کرده است.

مهدی سحابی از اقدام جدید بانک مرکزی که از فردا اجرایی می شود خبر داد و تصریح کرد: با تصویب هیات عالی بانک مرکزی 50 اعتبار جدید از محل آزادسازی سپرده های قانونی بانک ها به بانک مرکزی اختصاص می یابد. مبلغ امسال روند ثبت نام برای متقاضیان تسریع و تسهیل خواهد شد.

وی افزود: این اقدام ظرفیتی را که بانک مرکزی به بانک های عامل اجازه ثبت روزانه می دهد افزایش می دهد و روند ثبت نام را نیز روان می کند.

سحابی در ادامه گفت: با ابلاغ این مصوبه روند پرداخت تسهیلات نسبت به پنج ماهه اول سال تسریع می شود. همچنین ثبت نام از متقاضیانی که در پنج ماهه اول سال به دلیل سهمیه های اختصاص یافته به شبکه بانکی بر اساس ظرفیت خود دچار مشکل شده بودند، رفع می شود.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی میزان تسهیلات پرداختی شبکه بانکی برای دو فقره وام ازدواج و زایمان را تا پایان مردادماه حدود 75 همت عنوان کرد و افزود: با پیگیری ها و جلسات تخصصی انجام شده است. انجام شده در بانک مرکزی، از ابتدای سال جاری تا امروز 19 شهریور 1403، شبکه بانکی حدود 90 میلیارد تومان وام ازدواج و زایمان به متقاضیان پرداخت کرده است. بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون حدود 213 هزار نفر وام ازدواج و 210 هزار نفر وام زایمان دریافت کرده اند.

وی پس از اشاره به اینکه میزان تقاضا بیش از میزان سهمیه تعیین شده به شبکه بانکی است، تصریح کرد: سوم مردادماه جلسه ای با حضور معاون بانک مرکزی و مدیران کل بانک ها تشکیل شد. ، و در این جلسه مدیران عامل بانک ها درخواست کردند با پرداخت قسط مرداد ماه هر بانک ظرف یک هفته تا پایان مرداد موافقت شود. ضمناً درخواست تسریع در پرداخت حقوق ماهانه شهریور ماه شد.

بر اساس قانون میزان اعتبار در نظر گرفته شده در سال جاری برای اعطای تسهیلات ازدواج و مادری 200 میلیارد تومان است که با تصویب هیات عالی بانک مرکزی 50 میلیارد تومان دیگر به شما اعتبار اضافه می شود. برای تسهیل و تسریع در پرداخت به متقاضیان به اعتبار اولیه تبدیل شد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43543

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.