• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

تجارت غیرنفتی با همسایگان به 32.6 میلیارد دلار رسید

  • کد خبر : 44486
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
تجارت غیرنفتی با همسایگان به 32.6 میلیارد دلار رسید

اکوایران: حجم تجارت غیرنفتی ایران با 15 کشور همسایه در نیمه نخست امسال به 32 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید.

اخبار اقتصادی؛ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در دوره مورد بررسی ارزش تجارت غیرنفتی ایران با کشورهای همسایه 32.6 میلیارد دلار از نظر ارزشی و 50 میلیون تن وزن بوده است.

با توجه به روند تجارت غیرنفتی ایران با کشورهای همسایه، می توان گفت که تجارت غیرنفتی ایران با کشورهای همسایه (کل واردات و صادرات) از نظر وزنی 5 درصد و از نظر ارزشی 15 درصد افزایش یافته است. همان دوره از سال.

به گفته محمد رضوانی فر، رئیس کل گمرک، از کل تجارت غیرنفتی ایران با 15 کشور همسایه در مدت یاد شده، 39 میلیون تن به ارزش 15 میلیارد و 600 میلیون دلار به صادرات و 11 میلیون تن به ارزش 17 میلیارد دلار به واردات اختصاص یافته است.

با توجه به اطلاعات اعلام شده می توان گفت در این مدت میزان صادرات غیرنفتی به 15 کشور همسایه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 4 درصد و از نظر ارزشی 12 درصد افزایش داشته است. میزان واردات از کشورهای همسایه در 6 ماهه امسال از نظر وزنی افزایش یافت. از نظر ارزشی 8 و 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

رضوانی فر در خصوص شرکای اصلی تجاری ایران در میان 15 کشور همسایه در نیمه نخست سال جاری اظهار داشت: در این مدت کشورهای «امارات متحده عربی»، «ترکیه»، «عراق»، «پاکستان» و «فدراسیون روسیه» شرکای اصلی تجاری ایران از جمله کشورهای همسایه هستند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44486

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.