• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3

تب کسب درامد از ربات همستر به گوشی ها آسیب زد و فروکش کرد

  • کد خبر : 43653
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
تب کسب درامد از ربات همستر به گوشی ها آسیب زد و فروکش کرد

ربات همستر تلگرام یکی از ابزارهایی است که به کاربران امکان می‌دهد تا در فضای تلگرام در کنار سرگردم شدن، به کسب درامد از طریق رمز ارز جدید ارائه شده توسط این ربات بپردازند. چند ماهی است که بسیاری از افراد بدون توجه به ضررهایی که استفاده از این ربات تلگرامی میتواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم به گوشی موبایل آنها وارد کند به انجام ماموریت های ارائه شده در این ربات پرداختند و به امید لیست شدن ارز دیجیتال این ربات در صرافی های ارز دیجیتال به بازی در این ربات ادامه دادند.

حال که اخبار ضد و نقیضی در خصوص پایان یافتن فعالیت این ارز دیجیتال و عدم لیست شدن ارز دیجیتال آن در صرافی ها مطرح شده است در این مقاله، به بررسی آسیب‌هایی که این ربات‌ها به گوشی‌های موبایل و به‌ویژه صفحه‌ نمایش (LCD) آنها در سراسر جهان وارد کرده است پرداخته ایم از این رو پیشنهاد میکنیم تا انتها با ما همراه باشید.

مصرف زیاد باتری و فشار بر سخت ‌افزار

ربات همستر و دیگر ربات‌های مشابه، معمولاً به فعالیت‌های پردازشی زیادی نیاز دارند. این فعالیت‌ها ممکن است باعث افزایش مصرف باتری شوند و به مرور زمان بر عمر مفید باتری تأثیر منفی بگذارند. علاوه بر این، استفاده طولانی‌مدت از ربات‌ها می‌تواند پردازنده و سایر اجزای سخت‌افزاری گوشی را تحت فشار قرار دهد که این امر می‌تواند منجر به افزایش دمای گوشی و در نهایت آسیب به بسیاری از قطعات موبایل از جمله ال‌ سی ‌دی شود.

ایجاد مشکلات نرم‌ افزاری

استفاده از ربات‌های تلگرام ممکن است باعث ایجاد مشکلات نرم‌افزاری در گوشی شود. برخی از این ربات‌ها ممکن است دارای کدهای مخرب یا آسیب‌پذیری‌های امنیتی باشند که می‌توانند به سیستم‌عامل گوشی آسیب برسانند. این نوع آسیب‌ها ممکن است باعث فریز شدن یا کندی گوشی شده و در نهایت کاربر را مجبور به ریست کردن مکرر گوشی کند، که این عملیات به مرور زمان به ال‌سی‌دی آسیب می‌زند. برخی از افراد چنان درگیر این بازی تلگرامی شده اند که حتی در سفر با تورهای گردشگری نیز بجای لذت بردن از فضای طبیعتی که در آن قرار گرفته اند، به انجام ماموریت های همستر میپردازند.

استفاده بیش از حد از ال ‌سی ‌دی

یکی دیگر از مشکلاتی که ربات‌های تلگرام می‌توانند ایجاد کنند، استفاده بیش از حد از صفحه‌نمایش است. این ربات‌ها به دلیل جذابیت‌های تصویری و گرافیکی خود، کاربران را به استفاده طولانی‌مدت از گوشی وادار می‌کنند. استفاده مداوم از ال‌سی‌دی می‌تواند باعث پیکسل سوختگی (burn-in) و کاهش کیفیت تصویر شود. این مشکل به‌ویژه در گوشی‌هایی که از نمایشگرهای OLED استفاده می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود.

ریسک‌های امنیتی و نفوذ بدافزارها

برخی ربات‌های تلگرام ممکن است به‌عنوان درگاه‌هایی برای ورود بدافزارها به گوشی عمل کنند. این بدافزارها می‌توانند به اطلاعات شخصی کاربر دسترسی پیدا کنند و حتی باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد گوشی شوند. این نوع بدافزارها ممکن است به شکل غیرمستقیم باعث فشار بر سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی شوند که نهایتاً به ال‌ سی ‌دی نیز آسیب می‌رساند.

برخی از افراد با اتوماتیک کردن انجام ماموریت های همستر تلگرام در ازای پرداخت هزینه های درون برنامه ای، ترجیح دادند بجای اینکه به طور مستمر گوشی خود را در دست داشته باشند در زمانی که گوشی در کیف آنها قرار دارد نسبت به کسب امتیاز و ارز دیجیتال این ربات تلگرامی اقدام کنند تا در زمان و انرژی صرف شده خود صرفه جویی کنند که همین امر اتوماتیک سازی نیز آسیب بیشتری به گوشی موبایل افراد وارد کرده است.

نتیجه‌گیری

اگرچه ربات همستر تلگرام و دیگر ربات‌های مشابه، می‌توانند تجربه‌ی کاربری جذابی را ارائه دهند، اما کاربران باید در استفاده از آنها محتاط باشند. مشکلاتی نظیر مصرف زیاد باتری، فشار بر سخت‌افزار، مشکلات نرم‌افزاری و ریسک‌های امنیتی می‌توانند به گوشی‌های موبایل و به‌ویژه صفحه‌نمایش آنها آسیب برسانند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که کاربران تنها از ربات‌های مطمئن و معتبر استفاده کنند و از نصب و استفاده از ربات‌های ناشناس خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43653

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.