به گزارش اخبار اقتصادی، بیت کوین روز جمعه (28 اکتبر) از سطح 30000 دلار گذشت و تا ساعت 15:00 به وقت ایران بیش از 29900 دلار معامله شد.

طبق داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین بین 28586 تا 30166 دلار بود. تغییرات قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 1400 دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در 24 ساعت گذشته 20 میلیارد و 71 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از 12 درصد افزایش یافته است.

به گزارش کوین دسک، افزایش قیمت این ارز رمزنگاری شده به دلیل امکان تایید صندوق مبادله بیت کوین با قیمت نقدی در آمریکا بوده است.

در روزهای اخیر چندین شرکت فعال در زمینه توسعه نرم افزارهای مرتبط با صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین تغییراتی در نرم افزار خود ایجاد کرده اند تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به تایید این نرم افزار تشویق کند.

علاوه بر این، امیدها افزایش یافته است که Grayscale Bitcoin Trust تبدیل به یک صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین شود. این شرکت مقدار قابل توجهی بیت کوین را به نمایندگی از سرمایه گذاران در اختیار دارد. شرکت های دیگری که سعی در راه اندازی صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین دارند عبارتند از Fidelity، BlackRock و WisdomTerry.

معامله گران بر این باورند که در صورت تایید نرم افزار صندوق قابل معامله بیت کوین “Greyscale Bitcoin Trust” شرایطی را برای ادامه روند صعودی و افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین ایجاد می کند.

آخرین قیمت اتریوم

قیمت اتریوم نیز تحت تاثیر افزایش قیمت بیت کوین قرار گرفته است. این ارز دیجیتال در روز جمعه از 1561 دلار به 1629 دلار در نوسان بود. تغییرات قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این ارز دیجیتال حدود 60 دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش های اتریوم در 24 ساعت گذشته 6 میلیارد و 25 میلیون دلار بوده است و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 26.5 درصد رشد داشته است.