• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

طوفان چینی در بازار ارزهای دیجیتال: آیا بیت کوین در مرکز رشد قیمت خواهد بود؟

  • کد خبر : 44528
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
طوفان چینی در بازار ارزهای دیجیتال: آیا بیت کوین در مرکز رشد قیمت خواهد بود؟

اکو ایران: پس از اعلام دو بسته محرک مالی قبلی توسط بانک مرکزی چین، بیت کوین با رشد قیمت قابل توجهی همراه بود و اکنون این بانک بسته محرک مالی جدیدی ارائه کرده است.

اخبار اقتصادی، به نظر می رسد بیت کوین آماده جهش قیمتی بزرگ به سمت کانال 78 هزار دلاری در هفته های آینده است که دلیل اصلی این موضوع نمودار قیمت فنی این ارز دیجیتال و جدیدترین محرک اقتصادی چین است.

به گزارش کوین تلگراف، بانک مرکزی چین روز سه شنبه (3 اکتبر) اعلام کرد که با کاهش نیم درصدی نسبت ذخایر الزامی، حدود 140 میلیارد دلار نقدینگی به سیستم مالی تزریق خواهد کرد. بانک مرکزی چین هزینه های استقراض را کاهش داده و قوانین خرید ملک را برای تقویت بازار ملک و اقتصاد بیمار خود کاهش داده است.

جیمی کوتس، تحلیلگر ارشد ارزهای دیجیتال در شرکت مدیریت سرمایه گذاری Real Vision، استدلال می کند که آخرین بسته محرک مالی چین برای بیت کوین صعودی است. وی خاطرنشان کرد: این اقدام سایر بانک های مرکزی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد تا این روند را دنبال کنند.

بسته های محرک مالی اخیر بانک مرکزی چین باعث افزایش قابل توجه قیمت دارایی های پرخطر مانند بیت کوین شده است. به عنوان مثال، در اکتبر 2023، بانک 367.7 میلیارد دلار از طریق بازپرداخت های معکوس و در ژانویه 2024، 140 میلیارد دلار از طریق کاهش نیم درصدی نسبت ذخایر الزامی به سیستم مالی تزریق کرد. در آن زمان و پس از اعلام این بسته های محرک مالی، قیمت بیت کوین بیش از 100 درصد رشد کرد.

با این حال، همانطور که یکی از تحلیلگران خاطرنشان می کند، عملکرد بیت کوین همچنان به شرایط نقدینگی جهانی وابسته است و اقدامات تسهیل کننده چین می تواند تغییرات گسترده تری در ریسک پذیری ایجاد کند.

موضوع دیگری که چشم انداز صعودی بیت کوین را تقویت کرده است، تشکیل الگوی پرچم صعودی در نمودار بیت کوین با بازه زمانی طولانی تر است. الگوی پرچم صعودی زمانی شکل می‌گیرد که قیمت پس از یک حرکت صعودی قوی در یک کانال نزولی تثبیت شود. به طور معمول، این الگو زمانی تکمیل می شود که قیمت از خط روند بالایی شکسته شود و تا ارتفاع روند صعودی قبلی افزایش یابد.

از 24 سپتامبر (3 اکتبر)، قیمت بیت کوین در حال آزمایش خط روند بالای پرچم برای افزایش احتمالی قیمت بالای 78000 دلار است که در صورت وقوع، رکورد جدیدی خواهد بود.

از سوی دیگر، شکست خط روند بالا احتمالاً قیمت را به سمت خط روند پایین تر سوق می دهد که با خط 0.0 فیبوناچی نزدیک به 5 دلار همسو می شود. به گفته کوین تلگراف، بیت کوین ممکن است از 80000 دلار عبور کند تا به رکورد جدیدی برسد.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه (3 اکتبر) از 62740 دلار به 63944 دلار در نوسان بوده است. این ارز دیجیتال در ساعت 21:20 به وقت ایران به قیمت 63836 دلار معامله شد. تغییر قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 500 دلار افزایش یافته است.

ارزش تراکنش بزرگترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 26.32 میلیارد دلار بوده است و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته قبل تقریباً 5 درصد رشد داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از 2593 دلار به 2667 دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال در ساعت 21:20 به وقت ایران به قیمت 2648 دلار معامله شد. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 11.16 میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته قبل 12 درصد افزایش یافته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44528

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.