• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

برندگان حراج سکه نقره داغ بودند

  • کد خبر : 36533
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
برندگان حراج سکه نقره داغ بودند

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از ایسنا، نزدیک به یک هفته از برگزاری اولین حراج سکه در مرکز طلا و ارز می گذرد، هنوز بسیاری از متقاضیانی که در این حراج شرکت کرده اند اما برنده نشده اند، نتوانسته اند پول خود را دریافت کنند. به این ترتیب پول آنها در کیف پولشان مسدود شد و نه می توانستند در مزایده های دیگر شرکت کنند و نه امکان بازگرداندن پول به حساب بانکی آنها وجود داشت.

سیستم حراج به این صورت بود: متقاضیان مبلغ مورد نظر را برای شرکت در مزایده اعلام کردند و آن مبلغ را در کیف پول خود بارگذاری کردند. پس از برگزاری مزایده و اعلام برندگان، مقرر شد وجه کسانی که برنده نشده اند به کیف پولشان بازگردانده شود و متقاضی هر لحظه بتواند موجودی را از کیف پول برداشت کند.

به نظر می رسد این موضوع مربوط به حراج اول باشد. زیرا در حالی که دومین مزایده روز چهارشنبه 25 اسفند برگزار شد; اما بسیاری از متقاضیانی که در اولین مزایده شرکت کردند می گویند پول خود را پس نگرفته اند. همزمان با برگزاری اولین مزایده، سایت مرکز مبادلات مختل شد و بسیاری از کسانی که پول خود را واریز کرده بودند، حتی نتوانستند در مزایده شرکت کنند.

پس از تماس های مکرر با مرکز مبادلات، پاسخی از این مرکز دریافت نشد. پیش از این سخنگوی مرکز مبادلات ارزی به ایسنا گفته بود که مردم نگران پول خود نباشند و بازگردانده می شود. زیرا در روزهای پایانی سال هر فردی برای سرمایه خود برنامه داشت و اکنون به نظر می رسد متقاضی شرکت در مزایده نه تنها موفق به دریافت سکه نشده بلکه متحمل ضرر نیز شده است.

یکی از حاضران در تماس با ایسنا، با اعتراض به روند برگزاری مزایده و پول های موجود در کیف پول بلوکه شده، گفت: حتی زمانی که با مرکز صرافی تماس گرفته و شماره ملی خود را اعلام کرده، موفق به دریافت پول نشده است.

از سوی دیگر برخی از مخاطبان ایسنا در نظرات خود مدعی شدند که پس از گذشت چند روز از مزایده، پول آنها به حسابشان برگشته و کارمزد بانکی نیز از آنها گرفته شده است. چرا که قیمت سکه در روزهای اخیر رو به افزایش بوده و باید دید آیا مرکز مبادلاتی سازوکاری برای جبران خسارت کسانی که هفته گذشته پولشان در این مرکز بلوکه شده است در نظر گرفته است یا خیر؟

به این دلیل که امروز ساعت 12 ظهر سومین حراج سکه برگزار می شود. اما مرکز مبادلات هنوز پاسخی به کسانی که پولشان به حسابشان بازنگشته است، نداده است.

به روز رسانی:

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز طلا و ارز گفت: مشکل استرداد وجه متقاضیانی که در حراج سکه برنده نشده اند، مربوط به سامانه مرکز مبادلات نیست بلکه به شبکه پرداخت مربوط است. پول مردم مسترد نمی شود. علاوه بر این، بیش از 95 درصد از کسانی که در بازپرداخت مشکل داشتند، مشکلات آنها برطرف شده است.

شروع سومین حراج سکه/ تکلیف پول کسانی که در حراج های قبلی برنده نشدند چیست؟

اصغر بالسینی با اشاره به برگزاری سومین حراج سکه امروز گفت: حراج ربع سوم سکه از ساعت 12 شروع شد و افراد احراز هویت شده و ثبت نام شده می توانند از ساعت 12 الی 15 اقدام به ثبت سفارش کنند.

وی گفت: در 20 دقیقه ابتدایی حراج 3 هزار و 500 نفر ثبت سفارش کردند و بیش از 15 هزار قطعه سکه به ثبت رسید. آمارها نشان می دهد که در سومین مزایده بیش از 68000 نفر می توانند سفارش نهایی را ثبت کنند.

بالسینی با تاکید بر اینکه پس از ساعت 15 رده بندی متقاضیان انجام می شود، به مشکلات افرادی که در مزایده های قبلی برنده نشده اند در خصوص استرداد وجه اشاره کرد و تصریح کرد: افرادی که در مزایده قبلی برنده نشده اند در بازگرداندن وجه خود با مشکلات جزئی مواجه هستند. مربوط به سیستم مرکز، صرافی نیست، بلکه مشکل سیستم پرداخت است. البته 95 درصد مشکل استرداد وجه کسانی که در مزایده های قبلی برنده نشده اند حل شده و مابقی هنوز حل نشده است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36533

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.