• امروز : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024
11

بررسی کامل مورتال کمبت 1 (MK1)؛ دنیای جدید با لیوکنگ

  • کد خبر : 28218
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
بررسی کامل مورتال کمبت 1 (MK1)؛ دنیای جدید با لیوکنگ

مورتال کامبت، بازی مبارزه‌ای که در سال 1992 منتشر شد، در سال 2023، 31 ساله می‌شود. هر یک از سه دهه گذشته این بازی، با رویکرد متفاوتی به فرنچایز همراه بوده است. در دهه 1990، گیم پلی آرکید 2 بعدی بازی، مورد استقبال هواداران قرار گرفت. در دهه 2000، با انتشار MK: Deadly Alliance در سال 2002، بازی به مبارزات 3 بعدی در کنسول ها روی آورد. در دهه 2010، با انتشار Mortal Kombat در سال 2011، بازی به گیم پلی 2 بعدی بازگشت و داستان آن، راه اندازی مجدد شد.

آخرین تغییر در بازی Mortal Kombat، به لطف شخصیت لیوکنگ (Fire God) رخ می‌دهد. داستان بازی Mortal Kombat 11، با یک پایان آخرالزمانی به پایان می‌رسد. با این حال، در بازی مورتال کمبت 1، این داستان به یک Mortal Kombat تازه شده، تبدیل می‌شود. راه اندازی مجدد نرم بازی Mortal Kombat 1، به اندازه Mortal Kombat (2011) انقلابی نیست، اما همچنان پایه محکمی برای جدیدترین دوران MK می‌سازد.

جاذبه اصلی مورتال کامبت 1، شخصیت های جذاب و خشونت کاتارسیس است. با توجه به اینکه بازی دارای یک بازنشانی جهانی است، فهرست شخصیت های بازی فقط شامل شخصیت های قدیمی با نقش ها و سبک های مبارزه تغییر یافته است. برخی از این شخصیت ها، مانند Ashrah و Kameo Fighter Darrius، نسبتاً ناشناخته هستند، اما با همان احترام شخصیت های اصلی Mortal Kombat با آنها رفتار می شود.

عبارت «آشنا، اما گسترش یافته» بسیاری از کارهایی را که MK1 انجام می دهد، توصیف می کند. بنابراین، هم بازیکنان قدیمی و هم بازیکنان جدید احساس راحتی می کنند، حتی اگر هیچ چیز جدیدی با آن مواجه نشوند.

لرد ریدن یا خدای رعد در این مجموعه به یک انسان عادی تبدیل شده است

همانطور که همیشه، مهم ترین بخش بازی، حالت داستانی سینمایی است که با محیط MK1 به همان شیوه برخورد می کند. هر کسی که بازی های Mortal Kombat یا Injustice گذشته را بازی کرده باشد، می داند که در اینجا با چه چیزی روبرو می شود. داستان بازی در زمانی اتفاق می افتد که بازی اصلی Mortal Kombat در دنیای جدید Liu Kang اتفاق می افتد و حول محور مسابقات Mortal Kombat می چرخد، در حالی که یک رمز و راز بزرگتر در پس زمینه شکل می گیرد. مدیریت تعداد زیادی مبارز، کار چشمگیری است، حتی اگر لحظات زیادی وجود داشته باشد که یک درگیری فقط برای اینکه شخصیت زمان بازی داشته باشد اتفاق می افتد.

یک بار دیگر، طرح کلی Mortal Kombat در یک حالت جالب باقی می ماند که باید باعث گمانه زنی طرفداران در مورد اتفاقات بعدی شود. نحوه برخورد با پایان بازی به خصوص جالب است، اگرچه مبهم است. استفاده از فهرست اصلی Kameo Fighter MK1 نادر است، اما چندین Kameo اختصاصی داستان به عنوان یک تجارت منصفانه عمل می کنند. در کل، حالت داستانی Mortal Kombat 1 یک تفریح 6 ساعته مناسب است که طرفداران را راضی می کند، اما ممکن است عناوین آینده بخواهند قبل از اینکه خستگی ایجاد شود، از رویکرد صرفاً سینمایی منحرف شوند.

خوشبختانه، مورتال کامبت 1 پس از تیتراژ پایانی کارهای زیادی برای انجام دارد. دیگر جاذبه اصلی تک نفره، حالت Invasions جدید است که جایگزین Living Towers فصلی Mortal Kombat 11 و تکرار ماجراجویی سه بعدی Krypt می شود. بسیاری از حذف دومی ناراحت خواهند شد، اما Invasions یک تجربه تکرارپذیر متنوع تر از چیزی که در نهایت endgame MK11 به آن تبدیل شد ارائه می دهد.

مانند Krypts کلاسیک، Invasions جایی است که بازیکنان محتوای قابل توجهی را باز خواهند کرد، از جمله قطعات لباس، ارزهای متعدد و چیزهای دیگر. با این حال، کارهای بسیار بیشتری از آنچه پیشنهاد می کند دارد.

سیستم مبارزات در mortal Kombat 1 تغییر زیادی نسبت به قبل نداشته است

Invasions مانند حالت World of Light Super Smash Bros. Ultimate است که توسط حالت Test Your Luck خود MK تقویت شده است. پس از معرفی طرح فصل جاری از طریق یک کات سین، بازیکنان وارد یکی از چندین تخته مبتنی بر کاشی می شوند که شبیه مراحل MK1 است، با فضاهایی که چالش ها و پاداش های مختلفی را ارائه می دهند.

مواجهه ها شامل مخالفانی است که حرکات خاصی را اسپم می کنند، شرایط مبارزه عجیب و غریب و حملات از شخصیت های غیرقابل بازی و حتی کل برج ها و مینی بازی ها می شود. در تمام این مدت، بازیکنان برای مبارزان خود سطوح و تجهیزات به دست می آورند و گاهی مسیرهای مخفی را کشف می کنند. هرکسی که از حالت داستانی کوتاه MK1 ناامید شده باشد، باید از Invasions رضایت بیشتری پیدا کند.

پس از آن، برج‌های آرکید با مجموعه استاندارد از پایان‌های سرگرم‌کننده و غیرقانونی شخصیت‌ها، و همچنین یک حالت آموزشی کامل در دسترس هستند. بازیکنان با مبارزه و تکمیل ماموریت‌های چرخشی مختلف، به طور مداوم اعتبارات فصلی، Koins و Character Mastery به دست می‌آورند که همه آن‌ها برای باز کردن جوایز و لوازم آرایشی بیشتر در خارج از Invasions استفاده می‌شوند.

با وجود اینکه منوی‌های آن اغلب فشرده به نظر می‌رسند، مورتال کامبت 1 دارای ویژگی‌ها و موارد قابل باز کردن زیادی برای امتحان کردن است و بازیکن همیشه احساس می‌کند که برای چیزی پاداش دریافت می‌کند. سه ارز (یکی که پرمیوم است) و امتیازات Mastery ممکن است ترسناک به نظر برسند، اما از MK11 درس‌هایی آموخته شد تا آن‌ها را نامحسوس کند.

هنگامی که یک بازیکن از مجموعه آفلاین به اندازه کافی خسته شد و تصمیم گرفت به صورت آنلاین رقابت کند، تجربه ای مشابه مختصر اما محکم در انتظار اوست. مورتال کامبت 1 دارای نتکد، سیستم تطبیق پذیری، سه گانه آنلاین معمولی رتبه بندی شده، معمولی و مسابقات لابی، و همچنین وعده بازی متقابل در آینده است. هیچ تلاشی برای بازنگری ویژگی‌های آنلاین مورتال کامبت 1 مانند برخی از جنبه‌های دیگر آن انجام نشد، اما به اندازه کافی کار می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیز مانع گیم‌پلی نمی‌شود.

جنگندگی مورتال کامبت همیشه محکم بوده است، اما جذابیت اصلی آن، زیبایی شناسی فیلم‌های کونگ فو دهه 80 و مقدار زیادی خونریزی بود. هر دو در MK1 به طور کامل به نمایش گذاشته شده اند و به لطف Brutalities قابل باز کردن و Kameo Fighter Fatalities، تعداد زیادی فینیشر احشایی وجود دارد. با این حال، برای بازیکنان جدی‌تر، خود مبارزان Kameo نمایش را خواهند دزدید. آنها Variations MKX و MK11 را با لیست دوم شخصیت‌هایی که به شخصیت‌های قابل بازی کمک می‌کنند، جایگزین کرده‌اند. Kameo Fighters شبیه به Variations هستند که توسط کل بازیگران به اشتراک گذاشته شده اند، و حتی مشارکت های کوچک آنها نیز چیز زیادی به هویت MK1 اضافه می کند. آنها همچنین در Breakers و یک سیستم پرتاب بازطراحی شده نقش دارند، بنابراین بازیکنانی که آنها را به درستی مدیریت نکنند، مطمئناً غیبت آنها را احساس خواهند کرد.

تنوع ارائه شده توسط Kameos در خود شخصیت های قابل بازی نیز منعکس شده است، که همه آنها به لطف توانایی هایشان که بین Variations تقسیم نشده اند، قوی تر از همیشه احساس می شوند. سبک‌های بازی مبارزان از ساده و مستقیم، مانند Scorpion و Sub-Zero ساده اما قوی، تا بسیار فنی‌تر، مانند Nitara متمرکز بر هوا یا Sindel دستکاری کننده Kameo متغیر است. Kameos نیز به طور مشابه متعادل هستند و جفت‌های متمایز می‌توانند ویرانگر باشند. تنظیمات بهینه شده با هر دو هم تیمی می تواند فشار زیادی به حریفان وارد کند، و ترکیب آن با گزینه های تحرک قوی، عمق چشمگیری به MK1 می بخشد.

داستان mk1 همانند گذشته پر از هیجان و مبارزات نفس‌گیر است

مورتال کمبت 1 یک بازی مبارزه ای است که توسط ندررلم استودیوز توسعه یافته و توسط Warner Bros. Interactive Entertainment منتشر شده است. این دوازدهمین قسمت اصلی در سری مورتال کمبت است که هم به عنوان دنباله ای برای مورتال کمبت 11 و هم به عنوان دومین ریبوت این سری پس از مورتال کمبت عمل می کند.

مورتال کمبت 1 دارای لیستی از حرکات ویژه برای هر شخصیت است، اما تعداد کمبوهای پیش ساخته نسبت به نسخه های قبلی کاهش یافته است. کمبوهای باقیمانده کاربردهای واضح تری دارند و پتانسیل کمبوی MK1 را به طور قابل توجهی گسترش می دهند، اما بازیکنان معمولی ممکن است تعجب کنند که چرا فشردن تصادفی دکمه ها مانند قبل منجر به تولید رشته های کمبوی چشمگیر نمی شود. رشته های هوایی جدید نیز برای منحصر به فرد کردن مسیرهای کمبوی MK1 اضافه شده اند، اما باز هم، تنها بازیکنان پیشرفته از آنها استفاده خواهند کرد. مورتال کمبت همیشه در دستان بازیکنان سطح بالا و پایین متفاوت به نظر می رسد، اما به نظر می رسد مکانیک های مورتال کمبت 1 به نفع بازیکنان سطح بالا باشد. تنها زمان نشان خواهد داد که آیا Invasions، جریان پیوسته ای از موارد قابل باز شدن و Fatalities فراوان برای خدمت به هر دو مخاطب کافی است.

این بازی همچنین دارای ویژگی های دسترسی است که بهترین در سری هستند. دارای نشانه های صوتی گیم پلی اختیاری مشابه Street Fighter 6، MK1 مفسران رنگی Street Fighter را با یک راوی منو توصیفی جایگزین کرده است که به بازیکنان دارای اختلال بینایی کمک می کند تا خودشان به گیم پلی برسند. گزینه های پیشرفته ای مانند غیرفعال کردن توالی های تست قدرت یا ورودی های حرکات ویژه جایگزین نیز در صورت تمایل در دسترس هستند.

ارائه همیشه در خط مقدم مورتال کمبت بوده است و MK1 در این بخش کوتاهی نمی کند. بازیگران جوان‌تر مورتال کمبت 1 با دقت بالا مدل‌سازی شده‌اند و ترکیب گسترده بازی از تنظیمات تمیز و خشن به آن اجازه می‌دهد تا پالت رنگ چشمگیر خود را به نمایش بگذارد. موسیقی، که اغلب نقطه ضعف مورتال کمبت است، نیز به یاد ماندنی‌تر و متنوع‌تر از حد معمول است، حتی اگر هنوز از سایر فرنچایزهای بازی مبارزه کوتاه بیاید. صداپیشگی مانند همیشه عالی است، به جز Megan Fox’s Nitara که متأسفانه مانند Sonya با صدای Ronda Rousey در MK11 شکست می خورند. طراحی صدای عمومی نیز وزن خود را می کشد، با صوتی که همراه با جلوه های بصری و لمسی حملات است تا تأثیر رضایت بخشی را بر جای بگذارد – حتی زمانی که با یکی از انیمیشن های ناخوشایند MK همراه شود.

در مجموع، مورتال کمبت 1 یک بسته چشمگیر است که همه چیز را تغییر می دهد در حالی که به تاریک ترین جنبه های فرنچایز خود احترام می گذارد. با این گفته، هیچ چیز در MK1، از گیم پلی تا روایت، چیزی فراتر از یک تکامل سخت از MK11 نیست. مورتال کمبت 1 چیز جدیدی به فضای بازی مبارزه نمی دهد و Street Fighter 6 نزدیک به شدت آن را با ادعای مبارزان سفارشی و حالت جهان باز Konquest که مورتال کمبت پشت سر گذاشته است، در تضاد قرار می دهد. با این حال، جدول زمانی جدید Liu Kang نوید بسیار خوبی دارد و Mortal Kombat 1 باید جامعه خود را تا زمانی که Mortal Kombat بعدی شروع شود، راضی نگه دارد.

منبع: Gamerant

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=28218

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.