به گزارش اخبار اقتصادی، بازار سرمایه این روزها حال و روز خوبی ندارد. خروج پول از بازار تشدید شده که نشان دهنده از بین رفتن امید و اطمینان سهامداران است. تبادل بازار سهام یک بازار مالی با ریسک است و در بازارهای مالی با افزایش ریسک تقاضا کاهش می یابد و با کاهش سطح ریسک معاملات سهام رونق می گیرد.

تورم سالانه در سال 2019 که بازار سرمایه سقوط کرد، حدود 36 درصد بود و روند آن تاکنون صعودی بوده است، اما برخلاف تصور رایج در بسیاری از کشورها که بورس اوراق بهادار با افزایش تورم، بازار سرمایه ایران در حال حاضر نزدیک به سقف 2019 معامله می‌شود و تورم‌هایی رخ داده و نرخ دلار جدید برای تغییرات ارزشی آن اعمال نشده است.

در شرایطی که بسیاری از تحلیلگران امسال را سال خوبی برای بازار سرمایه می دانستند، بازار سرمایه نزدیک به قله سال 2019 است و حال و هوای خوبی ندارد. شاید یکی از دلایل وقوع چنین اتفاقی این باشد که در این مدت سهامداران به هر گروه و خبری اعتماد کردند و سقوط کرد. یک بار موجودی خودرو و عرضه خودرو در تبادل امید سهامداران در حال افزایش بود، اما لغو این انتشار و اخبار ضد و نقیض پیرامون این انتشار، کار را برای سهامداران سخت کرد.

سهام دلار هیچ کاری برای سهامداران نداشت. قیمت گذاری تجویزی به دلیل نرخ ارز صادراتی در کنار قیمت دستوری برای فروش محصولات شرکت ها، کار را برای سهامداران سخت کرده بود. در سال های نه چندان دور این بازارساز قیمت گاز پتروشیمی را به شدت افزایش داد که منجر به اعلام توقف تولید در برخی پتروشیمی ها شد. شفاف سازی شپنا او به جسد کمجان بورس نیز شلیک کرد. سقوط بازار سهام و کاهش یابد ارزش معامله مسلم – قطعی

حال در شرایطی که ارزش معامله کمبود به کمتر از یک چهارم دوره رونق بورس رسیده است، خروج پول ادامه دارد و بازار به خون آغشته شده است. در چنین شرایطی تأثیر تصمیماتی که با اعتماد سهامداران بازی کرده و منطق اقتصادی را نادیده گرفته به وضوح قابل مشاهده است.

الگوی مثلث در مبادلات دلار

دلار تهران روز قبل کاهش یافت اما حباب درهم بالا رفت. در چنین شرایطی، حباب درهم امارات باید با آن سازگار شود بازار فارکس ادامه روند نزولی خود؛ در غیر این صورت اگر درهم امارات کمکی به دلار تهران نکند و حباب آن کاهش نیابد نمی توان انتظار تداوم وضعیت موجود را داشت. تحلیل تکنیکال نمودار قیمت دلار نشان می دهد که دلار در مثلثی گیر کرده است که خط حمایت را در روز قبل به سمت نزول شکست. در صورت تثبیت دلار در زیر این خط حمایتی، روند نزولی اسکناس آمریکا ممکن است آن را به سمت حمایت کانال های 47 و 43 هزار تومانی سوق دهد.

سکه حباب کانال جدید

روز قبل که بازارهای جهانی بسته بود، دلار فرمان داد، ارز حال و هوای خوبی نداشت بازار سکه در دست گرفت و برید بازار سکه تشدید شد. سکه امامی به کانال نیمی 27 میلیون تومان رسید. در نزولی که حباب سکه روز قبل حباب کانال 19 درصدی را از دست داد و وارد کانال 18 درصدی شد. سکه امامی خط حمایت روند صعودی 10 ماهه خود را شکسته است، با از دست دادن حمایت یکی پس از دیگری محدوده حمایتی 26 میلیون و 200 هزار تومانی را پیش رو خواهد داشت.

Como Cloud vs Equiweight Index

همین شاخص وزنی نسبت به روز گذشته کاهش بیشتری داشته است شاخص عمومی با تجربه شاخص عمومی تعادل دیروز به پشتیبانی ابری Cuomo رسید و اگر در این سطح به خوبی پشتیبانی نشود، پشتیبانی از محدوده فیبوناچی 38 درصد در محدوده 662000 برای شاخص وزن کل مساوی مهم است.