• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

امکان تسویه طلا با اوراق قرضه ارزی در بورس کالا وجود داشت.

  • کد خبر : 42258
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
امکان تسویه طلا با اوراق قرضه ارزی در بورس کالا وجود داشت.

به گزارش اخبار اقتصادی و بر اساس اعلام مجلس سنا، مجید عشقی اوراق ارزی را در مبادله کالا وی گزارش داد و گفت: آزادسازی این اوراق به معنای پیش فروش بلندمدت دارایی این شرکت ها با تسویه ارزی است. بر این اساس شرکت‌ها می‌توانند پروژه‌های بزرگ فعلی خود را تامین مالی کرده و مبلغ قول‌داده شده اوراق را از محل صادرات کالاهای تولید شده از خطوط تولید جدید بازپرداخت کنند.

وی اعلام کرد: ترتیب ویژه ای که در این اوراق دیده می شود، امکان تسویه با طلا در سررسید است. یعنی امکان تحویل طلا یا گواهی سپرده به طلا معادل مواد اولیه یا ارزی که باید در سررسید به سرمایه گذار تحویل داده شود، به بسیاری از ابهامات در اوراق مشابه پایان می دهد.

عشقی تصریح کرد: نکته دیگری که امروز در جلسه شورای عالی بورس به تصویب رسید این است که سرمایه گذاران خارجی نیز می توانند این اوراق را از بستر بورس کالا خریداری کنند. البته قبل از این آیین نامه سرمایه گذاری خارجی در بورس و فرابورس را داشتیم که به تصویب هیات وزیران رسید. بنابراین اوراق ارزی نیز مشمول همین بخشنامه مصوب شورا خواهد بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: امیدواریم این مصوبه موجب بهبود سرمایه گذاری و تکمیل پروژه های بزرگ ملی و بهبود رشد اقتصادی صادرات محور شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42258

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.