• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

افزایش مصرف سرم در روز «ولنتاین» برای «انتشار عکس در فضای مجازی»

  • کد خبر : 2237
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
افزایش مصرف سرم در روز «ولنتاین» برای «انتشار عکس در فضای مجازی»

به گزارش اخبار اقتصادی

محمد پیکان پور در گردهمایی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، معاونان رئیس جمهور و مدیران غذا و داروی منطقه 2 کشور در تبریز با اشاره به افزایش دوره عرضه و ارز سوئیفت مورد نیاز صنعت داروسازی. از 48 ساعت تا نزدیک به سه هفته، تصریح کرد: طبق دستور دولت به منظور جلوگیری از کمبود دارو، قرار بود حداکثر ظرف مدت دو روز ارز بخش دارویی تامین شود، اما در حال حاضر بانک‌های عامل این ارز را دریافت کرده‌اند. ریالی سفارش می دهد اما انتقال ارز بیش از 20 روز طول می کشد که بر روند تامین مواد اولیه تاثیر می گذارد. و دارو کند بوده و لازم است بانک مرکزی هر چه سریعتر این رویه را اصلاح کند.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به مصرف غیرمنطقی سرم در برخی موارد در ماه های اخیر، تصریح کرد: تا سال گذشته عرضه ماهانه سرم در کشور حداکثر 11 میلیون واحد بوده که به این میزان رسیده است. بیش از 19 میلیون واحد در سال جاری بر این اساس میزان عرضه سرم از دو مسیر تولید و واردات در ماه های دی و بهمن در مجموع 39 میلیون دستگاه بوده است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش مصرف برخی داروها، «سرم ولنتاین» را نمادی تلخ از مصرف غیرمنطقی داروها دانست.

لازم به ذکر است در روز ولنتاین عده ای برای گرفتن عکس و انتشار در فضای مجازی درخواست نسخه سرم کردند.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو ادامه داد: این الگو را می توان در مورد سایر فرآورده های تزریقی که همراه با سرم استفاده می شود و همچنین بخشی دیگر از اقلام دارویی مشاهده کرد که به عنوان مثال عرضه لوپرامید در طول سه سال گذشته حداکثر 80 میلیون در هر سال است. اما عرضه یازده ماهه امسال 150 میلیون دستگاه است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه سبدی فروش دارو (فروش داروهای سهمیه بندی شده در ازای خرید داروهای کم مصرف) مورد قبول سازمان غذا و دارو نیست. به هر حال گفت: اگرچه اذعان داریم مطالبات شرکت های صدا و سیما در حوزه بیمارستانی حدود 10 ماه به تاخیر افتاده و باید سریع تسویه شود، اما در صورت دریافت اسناد، هیچ گونه امتیازی در خصوص سبد فروشی وجود نخواهد داشت. در یک ماه گذشته مجوز سه شرکت بر اساس تخلفات مربوطه لغو شد و در جلساتی که با شرکت های پخش برگزار شد تذکرات لازم در این خصوص داده شد و تعداد قابل توجهی از دفاتر مرکزی شرکت ها نیز عادلانه اصلاحاتی را انجام دادند. فرآیندهای اعتراضی در استان ها تلاش زیادی کردند.

وی افزود: متأسفانه مجموع اعتبارات مستند و ارسال شده در قالب طرح درور در بیمارستان ها و سازمان های دولتی بسیار کم است که این امر ضرورت افزایش انضباط مالی در این بخش را نشان می دهد و با توجه به اینکه در هفته آینده 9 هزار میلیارد اعتبارات طرح دروار فراهم می شود.» دانشگاه های علوم پزشکی قرار می گیرد، لازم است طبق قانون این اعتبار فقط به پزشکی اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات نظارت خود را بر این موضوع افزایش داده و با توجه به اینکه تجهیزات و ملزومات پزشکی همچنان مشمول ارز ترجیحی است، صرف این مبلغ برای هر کالایی غیر از دارو خلاف قانون است و می تواند منجر به اختلال در عرضه شود. زنجیر. بودن

پیکان پور در پایان با اشاره به اینکه فعالیت اسنپ دارو به هیچ وجه مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست، اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور، عرضه دارو. خارج از سامانه وزارت بهداشت و داروخانه ها غیرقانونی بوده و فعالیت پلتفرم های دیجیتال ممنوع بوده و گزارش به مراجع دولتی ارسال و اقدامات مربوطه از طریق مراجع ذیصلاح انجام خواهد شد.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=2237

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.