• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

استخوان های گوشت گاو منجمد جزو 10 محصول برتر وارداتی کشور است

  • کد خبر : 44738
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
استخوان های گوشت گاو منجمد جزو 10 محصول برتر وارداتی کشور است

اکوایران: بیشترین ارزش کالاهای وارداتی در پنج ماهه نخست سال جاری، «طلای خام» بوده و این محصول پیشتاز اقلام وارداتی بوده است. نکته جالب توجه در جدول 10 ماده ای محصولات وارداتی، اضافه شدن «سایر برش های گوشت گاو بدون استخوان و منجمد» به فهرست محصولات وارداتی است.

اخبار اقتصادی؛ بر اساس آمار گمرک در بازه زمانی مورد بررسی، در مجموع 15 میلیون و 688 هزار تن کالا به ارزش بین 26 هزار تا 317 میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به دوره قبل از نظر ارزشی 7.9 درصد و از نظر وزنی 5.5 درصد افزایش داشته است است.

بر اساس داده‌های اعلام شده توسط گمرک در دوره مورد بررسی، «طلای خام (از جمله طلای پلاتین) برای مصارف غیر پولی»، «ذرت گاو»، «سایر گوشی‌های هوشمند ذکر نشده»، «آرد»، «دانه سویا تراریخته»، «موتور پیستونی» فقط تراکتور، «برنج سفید قهوه‌ای صیقل‌شده»، «قطعات مجزا برای تولید خودرو»، «روغن آفتابگردان، گلرنگ خام» و «استخوان گاو منجمد» از 10 محصول برتر وارداتی ارزشمند بوده‌اند.

وضعیت واردات محصولات غیرنفتی

ارزیابی روند واردات کشور در پنج ماهه نخست سال جاری نشان می دهد که ارزش واردات «طلای کار نشده (با احتساب طلای پلاتین» برای مقاصد غیر پولی» در این مدت معادل یک میلیون و 595 میلیون و 900 هزار دلار بوده است. در آذر 1401 شورای دولت با ایجاد تسهیلات برای واردات شمش طلا موافقت کرد که پس از این مصوبه واردات شمش طلا به کشور آغاز شد و این محصول جزو 10 قلم اول قرار گرفت. تحقیقات نشان می دهد در این مدت ارزش «ذرت دامی» یک میلیارد و 411 میلیون دلار بوده است.

از سوی دیگر، داده‌های اعلام‌شده نشان می‌دهد که سهم ارزش «سایر گوشی‌های هوشمند نام‌برده» در دوره مورد بررسی ۸۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است. این کد وارداتی شامل گوشی‌های هوشمند وارد شده به صورت تکه‌ای است. امکان ملاقات آنها در ایران وجود نداشت. این آمار نشان دهنده اهمیت واردات این محصول و تقاضای آن در داخل کشور است که باعث شده واردات این محصول سومین کالای وارداتی کشور باشد.

بر اساس اطلاعات گمرک، “کنجاله” در مدت مورد بررسی توانسته با ارزش 773 میلیون و 300 هزار دلار رتبه چهارم محصولات وارداتی را به خود اختصاص دهد.

اما ارزش “سویا تراریخته” در این مدت معادل 658 میلیون و 300 هزار دلار بوده است، از سوی دیگر در این مدت 536 میلیون و 500 هزار دلار “تراکتور فقط با موتور پیستونی” وارد کشور شده است.

بر اساس اطلاعات اعلام شده، در این مدت 526 میلیون و 200 هزار تن «برنج تمام آسیاب شده» وارد کشور شده است. بر اساس آمار گمرک ارزش «لوازم یدکی تولید خودرو» بالغ بر 505 میلیون و 900 هزار دلار بوده است.

از سوی دیگر ارزش «روغن آفتابگردان خام گلرنگ» به 408 میلیون و 900 هزار دلار رسید. بر اساس آمار گمرک، ارزش واردات «سایر قطعات گوشت گاو منجمد و بدون استخوان» در این مدت 275 میلیون و 400 هزار دلار بوده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44738

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.