به گزارش اخبار اقتصادی، اتریوم به طور کامل بازار ارزهای دیجیتال را به بیت کوین واگذار می کند و به همین دلیل معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال به خرید بیت کوین بیشتر روی آورده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اتریوم که پس از بیت کوین بیشترین خریدار ارز دیجیتال محسوب می شود، از ژوئن با کاهش 18 درصدی ارزش همراه بوده است. این در حالی است که بیت کوین در مدت مشابه حدود 9 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

با کاهش ارزش اتریوم، سهم کلی این ارز دیجیتال از بازار 1 تریلیون دلاری ارز دیجیتال از 18.4 درصد در اوایل سال 2023 به 17.8 درصد کاهش یافته است. در همین حال، پیشتازی بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال ادامه یافته و سهم کلی این ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال از 40 درصد به 3.50 درصد افزایش یافته است. در مجموع، قیمت بیت کوین در سال 2023 66 درصد و ارزش اتریوم در سال جاری 32 درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر، با افزایش نگرانی ها در مورد تمرکز اتریوم و همچنین اختلالات جدید در خاورمیانه و احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در ایالات متحده، بسیاری از معامله گران بازار ارزهای دیجیتال به خرید بیت کوین متوسل شده اند، زیرا این ارز دیجیتال دارای عملکرد عالی است. کارایی. در شرایط منفی و راکد بازار بسیار خوب است. نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بهتر است.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه (18 اکتبر) از 27 هزار دلار و 399 سنت تا 27 هزار دلار و 728 سنت متغیر بود. تغییرات قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از 80 دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در 24 ساعت گذشته 9 میلیارد و 90 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 0.31 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از 1572 دلار به 1593 دلار در نوسان بود. تغییرات قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این ارز دیجیتال حدود 10 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم در 24 ساعت گذشته 6 میلیارد و 5 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 8.5 درصد کاهش داشته است.