• امروز : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
1

آیا نشت کیش منتشر می شود؟

  • کد خبر : 44020
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
آیا نشت کیش منتشر می شود؟

مدیر کل منطقه آزاد کیش از آغاز مذاکرات برای ایجاد اینترنت پرسرعت بدون فیلتر به صورت کنترل شده در کیش خبر داد.

اخبار اقتصادی، با وجود اینکه همچنان در خصوص فیلترینگ اینترنت در کشور اختلاف نظر وجود دارد، مدیرکل منطقه آزاد کیش از امکان آزادسازی اینترنت در این جزیره خبر می دهد.

بر این اساس رحیم سرهنگی مدیرعامل منطقه آزاد کیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مذاکرات برای ایجاد اینترنت پرسرعت بدون فیلتر به صورت کنترل شده در کیش آغاز شده است و امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط لازم برای جذابیت این جزیره برای حضور فعالان حوزه فناوری فراهم شود، گفت: اینترنت پرسرعت رایگان همراه با معافیت های مالیاتی و قابلیت های برون مرزی بانک های بین المللی (تشکیل حساب و سرمایه گذاری در یک کشور در خارج از کشور) می تواند نقش مهمی در تبدیل این جزیره به مرکز فناوری کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: جزیره کیش در قالب قوانین حاکم بر مناطق آزاد دارای حاکمیت بی نظیری است و می توان از این ظرفیت برای توسعه کشور استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره حاضر به پذیرش فناوری های نوین است، افزود: از حضور پیشتازان فناوری در کیش حمایت کامل می کنیم. توسعه فناوری باید ارزش افزوده ایجاد کند و در بهبود تعادل اقتصادی نقش داشته باشد. . سازمان منطقه آزاد تجاری به عنوان نماینده دولت در منطقه مشتری فناوری های نوین است و از فعالان این حوزه حمایت می کند.

به نظر می رسد مسئولان جزیره کیش به این نتیجه رسیده اند که برای ارائه اینترنت رایگان در این منطقه نیازمند توسعه فناوری و جذب سرمایه هستند. البته اگر تصمیم گیرندگان این منطق را بپذیرند، طبیعتاً این منطق باید برای کل کشور حاکم باشد، زیرا آنها پذیرفته اند که توسعه فناوری و فعالیت اقتصادی در سایر نقاط کشور را مختل کرده اند. در سوی دیگر ماجرا به حقوق عمومی مردم کشور پرداخته می شود. در واقع این که بخشی از مردم از خدمات اینترنت رایگان استفاده می کنند و بخشی دیگر به فیلترشکن ادامه می دهند احتمالا مشکل قانونی دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44020

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.