به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت بیت کوین در حدود 30600 دلار ثابت مانده است. بیت کوین روز چهارشنبه 0.50 درصد افزایش یافت.

شاخص قیمت مصرف کننده در ژوئن 0.2 درصد افزایش یافت که نشان دهنده افزایش 3 درصدی نسبت به سال قبل است که پایین ترین سطح از مارس 2021 است.

با انتشار داده های اصلی تورم ایالات متحده، سرمایه گذاران در حال ارزیابی تاثیر بالقوه بر قیمت بیت کوین هستند.

این کاهش شدید پس از آن اتفاق می‌افتد که افزایش هزینه‌های انرژی باعث شد تورم در ژوئن سال گذشته به 9.1 درصد برسد.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اکنون 12 ماه متوالی کاهش تورم را نشان می دهد.

این کاهش تورم پیامدهایی برای بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال دارد.

نرخ‌های تورم پایین‌تر می‌تواند موقعیت بیت‌کوین را به عنوان پوششی در برابر کاهش ارزش پول سنتی و فشارهای تورمی تقویت کند.

همچنین، کاهش نرخ تورم ممکن است نگرانی‌ها در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی را کاهش دهد.

یک محیط سیاست پولی مناسب‌تر می‌تواند حمایت بیشتری را برای بازار ارزهای دیجیتال فراهم کند، زیرا نرخ‌های بهره پایین سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند بیت‌کوین را جذاب‌تر می‌کند.

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر روند نزولی جزئی را نشان می دهد و حدود 30500 دلار معامله می شود.

علیرغم مواجهه با مقاومت در نزدیکی سطح 31000 دلار، توانسته است اندکی پایین تر، به خصوص در حدود 30500 دلار باقی بماند.

شکست موفقیت آمیز بالای این سطح مقاومت، پتانسیل این را دارد که قیمت بیت کوین را به سمت هدف بعدی در حدود 32500 دلار یا حتی بالاتر در حدود 34150 دلار سوق دهد.

داده های قابل توجه تورم ایالات متحده

به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه ژوئن نسبتاً افزایش یافت و با کاهش بیشتر تورم، کمترین رشد سالانه خود را در بیش از دو سال اخیر به ثبت رساند، اما احتمالاً آنقدر سریع نیست که فدرال رزرو را از سرگیری افزایش نرخ بهره باز دارد.

گزارش وزارت کار در روز چهارشنبه همچنین نشان داد که قیمت‌های مصرف کننده اصلی پایین‌ترین رشد ماهانه خود را از آگوست 2021 به ثبت رساندند. کاهش شدید تورم اصلی منجر به افزایش شدید بازار سهام و اوراق قرضه شد.

کریستوفر راپکی می‌گوید: «تورم نمرده است، اما فشار فوق‌العاده همه‌گیری بر قیمت‌ها ناشی از کمبود و تغییر به سمت خرید مسکن به وضوح پایان یافته است و فدرال رزرو برای اولین بار دست بالا را در مبارزه با تورم دارد.»

CPI پس از افزایش 0.1 درصدی در ماه می، ماه گذشته 0.2 درصد افزایش یافت. مسکن، که شامل اجاره می شود، 70 درصد از افزایش بهای مصرف کننده در ماه گذشته را به خود اختصاص داده است. بیمه وسایل نقلیه موتوری و قیمت بنزین نیز افزایش یافت.

در 12 ماه منتهی به ژوئن، CPI 3.0 درصد افزایش یافت. این کمترین افزایش نسبت به سال گذشته از مارس 2021 بود و پس از افزایش 4.0 درصدی در ماه می.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که CPI در ماه گذشته 0.3 درصد و نسبت به سال قبل 3.1 درصد افزایش یابد.

تورم سالانه یک سوم پس از ژوئن است، زمانی که قیمت ها 9.1 درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش از نوامبر 1981 بوده و بالاترین نرخ CPI سال به سال را نشان می دهد.

با حذف افزایش‌های بزرگ نسبت به سال گذشته از محاسبات، CPI در مقایسه با سال گذشته اندکی کاهش می‌یابد.

تورم کمتر همچنین به معنای قدرت خرید بیشتر برای مصرف کنندگان بود. درآمد هفتگی تعدیل شده بر اساس تورم برای کارگران خصوصی 0.5 درصد افزایش یافت و نسبت به سال قبل 0.6 درصد افزایش یافت.

پرزیدنت جو بایدن داده های تورم و دستمزدها را شواهدی دانست که نشان می دهد سیاست اقتصادی او که توسط اقتصاددانان “Bidenomics” نامیده می شود، کارآمد است و قول داد که “به مبارزه برای کاهش هزینه های خانواده ها هر روز ادامه دهد.”

با این حال، تورم بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو باقی می ماند در حالی که بازار کار همچنان محدود است. اگرچه رشد مشاغل در ماه ژوئن کمترین میزان در دو سال و نیم گذشته بود، اما نرخ بیکاری به پایین ترین حد خود رسید و رشد دستمزدها قوی بود. با این حال، کاهش تورم به خوش بینی محتاطانه ای دامن زد که اقتصاد می تواند از رکودی که مدت ها انتظارش را می کشید جلوگیری کند.

همچنین استدلال علیه افزایش بیشتر نرخ بهره را تقویت کرد. بانک مرکزی ایالات متحده احتمالا دو افزایش نرخ بهره را در سال جاری انجام خواهد داد که یکی از آنها در این ماه پیش بینی می شود.

سهام در وال استریت با افزایش قیمت روبرو شد. دلار در برابر سبدی از ارزها کاهش یافت و قیمت اوراق قرضه خزانه داری آمریکا نیز افزایش یافت.