• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0

آغاز دور سوم اندازه گیری 80 قلم کالای اساسی

  • کد خبر : 44836
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
آغاز دور سوم اندازه گیری 80 قلم کالای اساسی

اکو ایران: طرح ملی سنجش نرخ کیفیت محصول برای سومین بار بر روی 80 قلم کالا در تمامی استان های کشور آغاز شد.

اخبار اقتصادی؛ سال گذشته طرح برآورد و سنجش شاخص کیفی کالا به 56 قلم واگذار شد. در سال 1401 طرح ارزیابی کیفی 40 قلم کالای گروه انجام شد.

بر اساس اعلام استانداری تهران، امسال طرح ملی سنجش کیفیت محصولات توسط کارشناسان استانداری در مراکز عرضه و فروشگاه های زنجیره ای، در 31 استان با 22 هزار و 665 پرسشنامه و در استان تهران با 4 هزار و 600 پرسشنامه اجرا شد. . بوده است این طرح بر بستر یک سیستم هوشمند مبتنی بر هوش تجاری (BI) برای دستیابی به تجزیه و تحلیل، داده کاوی، تجسم داده ها، ابزارها و زیرساخت های داده و ترکیب به نحو مطلوب پیاده سازی شده است.

بر اساس بند (18) ماده (7) قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این سازمان موظف است «نرخ رشد سالانه کیفیت محصولات اعم از کالاها و خدمات را با استفاده از معیارها و شاخص‌های معتبر اندازه‌گیری کند. “. و «نتایج ارزیابی ها را به مراجع ذیربط و جامعه گزارش دهید».

به گفته محمدحسین طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران، ایجاد فضای رقابتی در صنایع و خدمات برای ارتقای سطح کیفی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است. وی افزود: وجود شاخص کیفیت در شاخص های کلان اقتصاد کشور برای برنامه ریزی ها و راهبردهای کلان کشور; خودآگاهی و ارتقای درک عمومی از کیفیت، ترغیب و تداوم تولید کالاهای باکیفیت و ارائه خدمات، کمک به تعیین سیاست های بخش های مختلف صنعتی و خدماتی در زمینه کیفیت و راهنمایی برای انتخاب کالا با شاخص ها توسط مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است. از دیگر اهداف طرح اندازه گیری نرخ کیفیت محصول می باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44836

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.