• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
5

ژاپنی ها برای ساختن خانه به ایران می آیند.

  • کد خبر : 29964
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۵۸
ژاپنی ها برای ساختن خانه به ایران می آیند.

در این نشست همکاری سه جانبه ژاپن با شرکت بازآفرینی شهری ایران و برنامه سکونتگاه های انسانی سازمان ملل متحد در زمینه های مختلف از جمله نوسازی بافت های فرسوده و توانمندسازی ساکنان سکونتگاه های غیررسمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آیینی در این جلسه به تشریح وضعیت بافت های ناکارآمد شهری پرداخت و گفت: سه راهکار برای توسعه شهری در مناطقی که دارای ساختارهای ناکارآمد هستند در نظر گرفته شده است. در بافت فرسوده متوسط، سیاست این شرکت بازسازی خانه های فرسوده، در بافت های تاریخی بهسازی و مرمت ساختمان ها و ساماندهی در سکونتگاه های غیررسمی است.

وی با اشاره به اینکه بسترسازی برای نوسازی یک میلیون و 400 هزار خانه فرسوده در بافت فرسوده ضروری است، افزود: حدود 15 درصد از سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل اینکه در شرایط نامساعدی قرار دارند باید جابه‌جا شوند، زیرا ادامه حیات انسان در آنها است. تجربیات مخاطره آمیز و جهانی می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه راهبرد دولت سیزدهم در این حوزه تسریع در نوسازی بافت های فرسوده است، گفت: برای این منظور بسته های تشویقی مختلفی از جمله بسته های تشویقی مالی را تدوین کرده ایم.

اما در مجموع، ما با دو چالش بزرگ ناشی از تحریم های ظالمانه مواجه هستیم. چالش اول کاهش قدرت وام دهی بانک ها و چالش دوم جابجایی ساکنان شهرک ها است، چون ساکنان بیشتر از گروه های کم درآمد هستند، نیاز به یارانه و برای این منظور حمایت بین المللی دارند. قابل استفاده است.

هیروکی نیشی نیز در این نشست درباره نوسازی و نوسازی بافت های فرسوده گفت: ساختمان های فولادی در ژاپن نقش مهمی در نوسازی ساختمان ها دارد و در این راستا با وزارت راه و شهرسازی همکاری می شود. توسعه در خصوص مبحث 10 آیین نامه ملی ساختمانی مربوط به سازه های فولادی.

وی با اشاره به اینکه ژاپن 22 سال است که در ایران در زمینه همکاری با جوامع و جوامع محلی فعالیت می کند، گفت: مسائل اجتماعی و توانمندسازی جوامع محلی نقش مهمی در توسعه شهر دارد و در این راستا می تواند یک برنامه کاری مشترک تدوین کند و منابع مالی را در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دهد تا در این زمینه کمک کند.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، دولت ژاپن پروژه های متعددی را در زمینه مقاوم سازی لرزه ای مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها و تامین آب شرب کشور با مشارکت و همکاری برنامه سکونتگاه های انسانی سازمان ملل تامین مالی و اجرا می کند.

ایسنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29964

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.