• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

چهارشنبه آخرین قطعه از پازل بورس بود

  • کد خبر : 33313
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
چهارشنبه آخرین قطعه از پازل بورس بود

اکوایران: امروز شاخص کل بورس تهران برای چهارمین روز متوالی افت کرد تا آخرین قطعه از پازل نزولی بورس تکمیل شود.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز چهارشنبه 22 دی ماه 1402، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با کاهش 3482 واحدی نسبت به روز کاری قبل به سطح 2155283 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با 799 واحد افزایش عدد 756 هزار و 745 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با 25 واحد کاهش به 26 هزار و 194 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با 537 واحد افزایش به 139 هزار و 253 واحد رسید.

چهارمین روز خروج سرمایه از بورس

در روز چهارشنبه، تغییر خالص ملک حقوقی به پول واقعی در بازار برای چهارمین روز منفی بود و 127 میلیارد تومبی پول واقعی از بورس خارج شد.

نماد شگستر امروز بیشترین خروج پول واقعی را داشت که ارزش آن 50 میلیارد تومان بود. پس از شگستر نمادهای هرمز، وصالت، فولاد، کوثر و فملی بیشترین خروجی واقعی پول را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین ورود پول واقعی متعلق به نمادهای نخاریس، کتوکا، تانوسا، ونیرو و ساینا بوده است.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز اخابر، فملی و شپنا نمادهای قرمز بورس بودند که بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل بورس داشتند. ونیرو و ذوب برخلاف خودرو نمادهای سبز رنگی بودند که تاثیر مثبتی بر شاخص داشتند.

در بازار فرابورس نمادهای بپس، آریا و سپهر بیشترین اثر کاهشی و نمادهای سرچشمه، بسامه و تپردیس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله در بازار فعلی، نماد دیتام بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن خودرو و خگستر قرار گرفتند. در OSE، کمرجان، زمانهان و هافرین بیشترین معاملات را انجام دادند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 15 هزار و 969 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 8.617 میلیارد تومان بود که 54 درصد از کل ارزش معاملات بازار در آن روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 5 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 4.568 میلیارد تومان رسید.

021013

پرمعامله ترین نمادهای بورس اوراق بهادار تهران

در معاملات امروز نماد شگستر بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. بورس اوراق بهادار که 135 میلیارد تومب ارزش داشت.

پس از شگستر، کمرجان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و تپردیس با بیشترین ارزش معاملات در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن، دو نماد خودرو و خگستر با بیشترین ارزش معاملات در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام شگستر با 831 میلیون و 30 هزار و 224 سهم در رتبه نخست قرار دارد. شستا از نظر حجم معاملات در رتبه دوم بازار قرار گرفت و جایگاه سوم نیز در اختیار خودرو قرار گرفت. دو نماد کرمان و خساپا نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 61 نماد با صف خرید و 48 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 7 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 337 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 19 درصد کاهش به 222 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

021013

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33313

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.