• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

چشم انداز صنعت فلزات اساسی در سال 1403/ کاهش 7 درصدی مالکیت سودمند در صنعت فلزات اساسی!

  • کد خبر : 37823
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
چشم انداز صنعت فلزات اساسی در سال 1403/ کاهش 7 درصدی مالکیت سودمند در صنعت فلزات اساسی!

اکو ایران: در سال 1402، صنعت فلزات اساسی بیش از 7 درصد از مالکیت خود را در کدهای سلطنتی از دست داد. 7 برداشت پول واقعی همتی از این صنعت بیش از 29 درصد از پول برداشت شده از بورس را شامل می شود.

اخبار اقتصادی، صنعت فلزات اساسی یکی از 52 صنعت فعال بورس اوراق بهادار تهران است و در رتبه نخست و برترین صنایع بورس قرار دارد. شاخص صنعت فلزات پایه بورس در ساعت 1402 با افزایش 19 درصدی عملکردی متناسب را در بین شاخص صنایع بورس به ثبت رساند. شاخص این صنعت در سال 1401 بیش از 33 درصد رشد کرده بود که در سال 1402 بیش از 7 میلیارد تومان مالکیت سلطنتی صنعت فلزات اساسی کاهش یافت در حالی که در این مدت مالکیت کل بازار 23 هزار و 920 میلیارد تومان کاهش یافت. . این صنعت 29.4 درصد از خروج پول را در سال 1402 به خود اختصاص داده است.

صنعت فلزات اساسی حامی اصلی شاخص کل است.

صنعت فلزات اساسی بورس اوراق بهادار تهران یکی از صنایع مهم در بورس است. شاخص صنعت فلزات اساسی در 1401 عملکرد متعادلی داشت و در حالی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 41 درصد عملکرد داشت. رشد 33.5 درصدی در تعادل. سال 1402 با نتایج خوبی برای شاخص صنعت فلزات اساسی همراه بود. شاخص صنعت فلزات اساسی در هر چهار فصل ۱۴۰۲ موفق شد بازدهی بهتری نسبت به شاخص کل به ثبت برساند و در پایان سال بازدهی ۵۶ درصدی بهتر از بازار را به ثبت رساند.

چشم انداز صنعت سیمان در سال 1403/ خسارت کارخانه های سیمان به دلیل محدودیت برق و گاز!

با این تفاسیر می توان صنعت فلزات اساسی را حامی اصلی شاخص کل در سال 1402 دانست که در تمام فصول سال عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل بازار داشته است. نکته قابل توجه دیگر در معاملات این صنعت کاهش مالکیت سود 7 سهم است. این ویرایش رشد شاخص این صنعت را به دلیل خرید حقوق نشان می دهد.

صنعت فلزات اساسی با توجه به مصرف حامل های انرژی; در ماه های گرم سال شاهد محدودیت برق و در زمستان محدودیت گاز هستند. درآمدزایی صنعت فلزات اساسی در مرداد، دی و بهمن 1402 نشان دهنده شدت تأثیر محدودیت های حامل های انرژی بر سودآوری این صنعت است. صنایع شیمیایی و فلزات اساسی به دلیل محدودیت در حامل های انرژی بین صنایع، بیشترین ضرر را متحمل می شوند.

چشم انداز صنعت دارو و فرآورده های دارویی در سال 1403 / تشدید رکود معاملات در بین سهام داروسازی

رابطه ارزش معاملاتی صنعت فلزات اساسی با کل بازار نیز نشان می دهد که این صنعت توانسته عملکرد قابل توجهی نسبت به روند بازار در روند صعودی ابتدای سال داشته باشد اما در ابتدای تابستان با اصلاح شاخص کل، به جز نیمه آذرماه وارد فاز رکود شده و ابتدای بهمن ماه مابقی سال را پوشش می دهد.

030118

چشم انداز صنعت فرآورده های نفتی در 1403/ راندمان 15 درصدی پالایشگاه در ماه مارس!

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37823

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.