• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

چالش های مدیریت حقوق و دستمزد در ایران

  • کد خبر : 40173
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
چالش های مدیریت حقوق و دستمزد در ایران

متداول ترین چالش های مدیریت حقوق و دستمزد چیست؟ سازمان ها در مواقع بحران چگونه بر آنها غلبه می کنند؟ با ما تا اخر این مقاله از گروه نرم افزار مدیریت اطلاعات فریار همراه باشید تا براساس سالها تجربه و مبتنی بر اخرین متدهای مدیریتی، بهترین راه‌حل‌های موجود را ارائه دهیم.

شرکت‌های در حال رشد، نیازهای در حال تغییری دارند و پاسخگویی به این نیازها، چالش‌های جدیدتری را به وجود می‌آورد. مدیریت و پردازش حقوق و دستمزد به دلیل پیامدهای قانونی و حقوقی فراوان، فرایندی پیچیده است. مقابله با چالش‌های حقوق و دستمزد برای شرکت های کوچک می تواند به اندازه شرکت های بزرگ، پیچیده باشد. برخی از این مسائل ممکن است به صورت روزمره اتفاق بیفتد و حل همه آنها همیشه توسط تیم داخلی سازمان ها امکان پذیر نخواهد بود.

نظرسنجی‌هایی انجام شده نشان می‌دهد بیش از نیمی از کارفرمایان معتقدند سیستم‌ها یا فرآیندهای مدیریت حقوق و دستمزد آنها با خرید نرم افزار حقوق و دستمزد تحت وب، توانسته است بهبود قابل توجهی نماید. سرمایه گذاری در سیستم مدیریت حقوق و دستمزد، یک گام اساسی در کسب اعتماد کارکنان شما خواهد بود.

در حالی که هر شرکتی می تواند چالش های حقوق و دستمزد منحصر به خود را داشته باشد، در اینجا 5 نکته اصلی وجود دارد که به شما کمک می کند تا با رایج ترین چالش های پردازش حقوق و دستمزد دست و پنجه نرم کنید.

مدیریت چالش های  انطباق با قوانین مالیاتی

در مدیریت سیستم حقوق و دستمزد ضروری است که از شیوه های ثبت مالیات به موقع مطلع شده و به الزامات انطباق قانونی یا قوانین کار دولت پایبند باشند. نتیجه عدم انجام این کار جریمه های قابل توجه یا مسئولیت های قانونی را به دنبال دارد که بر اعتبار شرکت شما تأثیر می گذارد.

یک راه برای مدیریت مسائل مربوط به قوانین حقوق و دستمزد، برون سپاری پردازش این سیستم به متخصصان این حوزه است که به مراتب هزینه بیشتر و ریسک افشای اطلاعات را دارد.

اما استفاده از سیستم مدیریت حقوق و دستمزد مبتنی بر ابر به صورت خودکار می‌تواند از انطباق شرکت ها با قوانین در حال تغییر به طور مداوم پشتیبانی کنند و آن را به یک راه حل معقول برای مشاغل کوچک و متوسط تبدیل کند.

چالش مدیریت زمان صرف شده برای تنظیمات حقوق و دستمزد

مدیریت زمان صرف شده برای جمع آوری داده ها، بررسی صحت اطلاعات ثبت شده، رعایت قوانین و مقررات یا انجام محاسبات پیچیده حقوق و دستمزد از دیگر چالش های تنظیمات این سیستم ها است. پردازش حقوق و دستمزد در هر سازمانی، زمان زیادی را می گیرد. این مورد حتی زمانی که شرکت‌ها، تمام پلتفرم‌های فنی مربوطه را برای پردازش کارآمد حقوق و دستمزد دارند همچنان وجود دارد. به این موارد، حجم بالای کاغذبازی و مشکلات بایگانی اسناد و مدارک را نیز اضافه کنید. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا روند محاسبه حقوق و دستمزد به صورت دستی هنوز وجود دارد؟

دلیل اصلی که بسیاری از شرکت‌ها، هنوز محاسبات حقوق و دستمزد را به صورت دستی انجام می دهند، اجتناب از سرمایه گذاری اولیه است اما وقتی به عدم استفاده از پتانسیل ها و ناکارآمدی‌های مختلف فرآیندهای دستی فکر کنید که مانع از رشد شما می شود، این هزینه خرید نرم افزار حقوق و دستمزد، هزینه زیادی نیست.

استفاده از راه‌حل خودکار حقوق و دستمزد ابری برای مدیریت یکپارچه حقوق و دستمزد، عملی ترین راه برای مدیریت بهتر زمان صرف شده برای پیکربندی سیستم حقوق و دستمزد است.

مطالعه این مقاله برای شما جالب خواهد بود:  جدیدترین اخبار حقوق کارگران 1403

 مدیریت زمان صرف شده برای محاسبه حقوق و دستمزد

چالش رسیدگی به مسائل ایمنی و امنیتی

اطمینان از اینکه داده‌های حقوق و دستمزد شرکت شما به صورت محرمانه و ایمن نگه داشته می شود موردی است که باید به طور جدی درباره آن تحقیق شود. حتی کوچکترین نقض امنیتی در نرم افزار می تواند منجر به از دست دادن دارایی های مهم شرکت و مهمتر از آن، اعتبار و اعتماد کارکنان به شرکت شما شود.

هنگامی که فرایندهای پردازش حقوق و دستمزد سازمان ها به صورت دستی انجام شود، خطر کلاهبرداری از طریق کمیسیون ها و رشوه های نادرست، ادعای جعل بیمه مطرح می‌شود که مشکلات و صدمات زیادی را به دنبال دارد. علاوه بر این، امکان سوء استفاده از داده‌ها یا نشت اطلاعات در این وضعیت خیلی بیشتر مطرح می‌شود. به خصوص که امکان دارد تنها با یک کلیک روی یک پیوند اشتباه، کل پایگاه داده و اطلاعات سیستم حقوق دستمزد و کارگزینی شما در برابر مسائل امنیتی مانند فیشینگ، کلاهبرداری یا حملات سایبری هدفمند آسیب پذیر گردد.

اطمینان از اتصال امن نرم افزار حقوق و دستمزد شما به دیگر سیستم‌ها و اپدیت شدن مداوم سیستم حقوق و دستمزد و اعمال اخرین تغییرات شامل اصلاحات اخیر، انجام ممیزی های برنامه ریزی شده حقوق و دستمزد و … تمام چیزی است که برای مدیریت سیستم حقوق و دستمزد خود نیاز دارید.

راه حل براورده کردن این نیازمندی، پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت حقوق دستمزد مبتنی بر ابر یا تحت وب امن، مقیاس‌پذیر و یکپارچه، کنترل امور مالی آسان تر و فعالیت‌های منابع انسانی قابل رصد است.

انطباق نرم افزار حقوق دستمزد با سایر سیستم ها

مسائل مربوط به نگهداری داده ها یا سوابق حضور و غیاب کارکنان، فرایندهای پرداخت حقوق به حساب های بانکی، مدیریت فرایندهای ورود اطلاعات در پرتال حقوق و دستمزد توسط کارمندان و انبوهی از قابلیت های دیگر در یک نرم افزار جدید ابری یا تحت وب است. اگر قبلاً از نرم‌افزار دیگری برای رسیدگی به سوابق کارکنان، بررسی عملکرد یا پرداخت مزایای کارکنان استفاده می‌کردید، مشکلی که ممکن است در اینجا به وجود بیاید این است که اطمینان از سازگاری برنامه حقوق و دستمزد با بقیه نرم افزارها و بانک های اطلاعاتی ممکن است یک چالش باشد.

انطباق نرم افزار حقوق دستمزد با سایر سیستم ها
معمولا اولویت صاحبان یک کسب و کار، یافتن راه‌حل هایی کارآمد و مقرون به صرفه در مدیریت شرکت در دراز مدت است. یک گام کلیدی در این راستا، انتخاب یک نرم‌افزار جامع حقوق و دستمزد تحت وب یا ابری است که تمام فرایندهای منابع انسانی و حقوق و دستمزد را یکپارچه کرده و ساده می‌نماید.

معروف ترین نرم افزارهای حقوق و دستمزد

لیست معروف ترین نرم افزارهای حقوق و دستمزد، در ادامه معرفی می گردد. برای انتخاب بهترین سیستم حقوق و دستمزد می توانید بامطالعه مشخصات درج شده در سایت های هر نرم افزار شروع نمایید.

لینک مستقیم نرم افزار BambooHR:

https://www.bamboohr.com

لینک نرم افزار محاسبه دستمزد paychex:

https://www.paychex.com

لینک دانلود نرم افزار حقوق دستمزد gusto:

https://gusto.com/Paychex Flex

لینک خرید نرم افزار Workday:

https://www.workday.com

لینک نرم افزار ADP: 

https://www.adp.com/Gusto

همچنین می توانید از نسخه های اندروید این نرم افزار دیدن نمایید: لینک بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد ایفون و اندروید

خلاصه مقاله

پرداخت حقوق و دستمزد؛ از قدیم یک حوزه چالش برانگیز برای مشاغل صرف نظر از اندازه سازمان بوده است. حصول اطمینان از اینکه فرآیندهای حقوق و دستمزد منطبق با قوانینکار و مالیاتی هستند یک موضوع مهم است و  لازم است نظارت مداوم بر تغییرات قوانین و سایر الزامات در سطح صنعت وجود داشته باشد.

با نرم افزار حقوق و دستمزد تحت وب، کنترل سیستم حقوق و دستمزد و رصد پرداختی ها به نیروی انسانی از هرکجا ممکن می گردد. اگرچه انتخاب بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد تحت وب به نیازهای خاص کسب و کار شما بستگی دارد. با این حال، برخی از محبوب ترین گزینه های موجود در بازار در این مقاله معرفی شده است.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40173

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.