• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

پروانه تولید پژو پارس تمدید نخواهد شد

  • کد خبر : 34278
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
پروانه تولید پژو پارس تمدید نخواهد شد

اخبار اقتصادی به نقل از تسنیم، هفته گذشته بود که اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران وی اعلام کرد: «ایران خودرو تا اواسط اسفندماه سال جاری مجوز تولید خودرو پژو پارس فاقد استانداردهای ۸۵ گانه را دارد و پس از آن قانون را رعایت می کند».

به گزارش اسلام پناه، سازمان ملی استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروش پس از پایان مهلت مقرر قانون توقف تولید ندارد، بنابراین آنچه را که قانون بر ما تحمیل کرده است، رعایت می کنیم و از آنجا باید مصرف کننده از محصول راضی باشد. . تولیدکنندگان نیز ملزم به رعایت قانون هستند.

مهدی اسلام پناه گفته است: از سال 1401 در قالب اطلاعیه های رسمی به ایران خودرو اعلام کردیم که این خودرو نمی تواند استانداردهای 85 گانه را داشته باشد و باید برای این مشکل چاره ای اندیشید، اما متاسفانه به جای بررسی این مشکل، فروش آن انجام شد. دستور کار وزارت صنعت و خودروساز مشخص شد و خودرویی را فروختند که می دانستند استانداردهای آنها را ندارد.

وی افزود: جالب اینجاست که در 4 ماه گذشته ایران خودرو در قالب نامه ای به ما اعلام کرده است که پژو پارس تولید نمی کنیم، ما به آنها گفتیم در این فرصت باقی مانده تا اسفند ماه با قوت تولید کنید و به تعهدات خود در قبال خریداران عمل کنند، اما جالب اینجاست که امروز تعهدات معوقه این شرکت به سازمان ملی استاندارد نسبت داده می شود، در حالی که قبلا گفته بودیم و این شرکت بدون توجه به حروف به فعالیت خود در تولید این خودرو ادامه داد.

اسلام پناه افزود: 9 ماه گذشته به ایران خودرو گفتیم که این خودرو نمی تواند استانداردهای 85 گانه را داشته باشد اما به نظر می رسد ضرر مالی تولید این خودرو را به گردن سازمان استاندارد می اندازند و در پاسخ به اعتراض مردم، آنها این کار را نکردند. تحویل خودرو یا کاهش تولید شما به سازمان استاندارد منتسب است، در حالی که ما فقط طبق قانون عمل می کنیم و ایمنی و استاندارد خودروها را با جدیت دنبال می کنیم.

وی در خصوص مکاتبات ایران خودرو با سازمان استاندارد در خصوص تمدید مجوز تولید پژو پارس گفت: قانون با مکاتبات تغییر نمی کند، این خودرو باید استانداردها را رعایت کند در غیر این صورت تولید نمی شود.

لازم به ذکر است که بر اساس اعلام ایران خودرو، حدود 100 هزار نفر پژو پارس را از این شرکت خودروسازی خریداری کردند و با توجه به اینکه استاندارد از سال 1401 شرایط صدور مجوز تولید این خودرو را به این شرکت اعلام کرده بود، این خودروساز است. مشخص نیست ایران خودرو بر اساس کالای غیراستاندارد چه استدلالی آن را به مردم فروخته است. در حال حاضر این شرکت خودروسازی باید به 100000 خریدار پژو پارس پاسخ دهد که چگونه خودروهای خود را تحویل می دهد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34278

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.