• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
9

پژو پارس با استانداردهای جدید بین 150 تا 200 میلیون گران می شود!

  • کد خبر : 35701
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
پژو پارس با استانداردهای جدید بین 150 تا 200 میلیون گران می شود!

به گزارش تسنیم، عرضه محصولات خودروسازان دولتی و خصوصی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که با موجی از نارضایتی مشتریان همراه شده است، به تصمیمات جدید و حساسی نزدیک می شود.

در طرح کلان چیزها عرضه خودرو در سامانه ای که 800 هزار درخواست ثبت شده بود، بیش از 700 هزار نفر خواستار ثبت نام برای محصولات یک خودروساز بودند. ایران خودرو دلیل آن نیز واضح است، علاوه بر ارزش نسبی محصولات این شرکت، تفاوت قیمت بسیار زیاد کارخانه و بازار و حاشیه سود بسیار بالای متقاضیان عاملی بوده است که انگیزه بیشتری برای این ثبت نام ایجاد کرده است. .

در شرایط آن زمان مسئولان وزارت اسرار ثبت نام خودرو را در اولویت قرار دادند که بدون توجه به شرایط تولید و استانداردهای محصول به هیچ تقاضایی نه گفتند و به این ترتیب صف طولانی مشتریان بدون اطلاع از آینده تشکیل شد. از تولید. و قیمت محصولات

در این میان برخی از محصولات به شکل بهبود یافته و با قیمت های اصلاح شده به دست مشتریان می رسند و برخی دیگر مانند پژو آنها همچنین برای دریافت مجوزهای تولید با چالش هایی روبرو هستند.

خودرویی که در سال های اخیر با معرفی محصولاتی چون خانواده دانا، تارا، سورن و… محبوبیت خود را از دست داده بود، با نوسانات نرخ ارز و تقویت نقش سرمایه ای خودرو بار دیگر به محصولی مطلوب تبدیل شد.

این خودروساز پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد با افزایش تولید سورن، پژو پارس را از خط تولید خارج کند، در حالی که این خودرو از نظر پلت فرم نتوانسته به روز شود و از استانداردهای 85 گانه عبور کند، در واقع در استراتژی های تولید این شرکت جای خود را به سورن داده بود زیرا از نظر اقتصادی توجیه اقتصادی نداشت که پلتفرم قدیمی خود را به روز کند.

از طرفی تولید پژوپار مستلزم اجرای استانداردهای سازمان استاندارد و سرمایه گذاری های سنگین در خطوط تولید قطعه سازان است که عملا زنجیره تامین را نیز با چالش های پیچیده ای روبرو می کند که قطعا قیمت این محصول را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. ; در مورد سایر محصولات ارتقا یافته مانند دنا، تارا و 207 نیز همین اتفاق افتاد و این خودروها با اعمال قوانین جدید قیمت های جدیدی را از شورای رقابت دریافت کردند.

حال سوال اینجاست؛ آیا پژو با استانداردهای جدید با همان قیمت قبلی تولید می شود؟ پاسخ ساده است: نه! چرا که این خودرو برای رسیدن به این استانداردها نیاز به طراحی و مهندسی در بسیاری از قسمت ها از جمله قسمت های مختلف پلت فرم دارد که پیش بینی می شود پس از اعمال تغییرات با احتساب قیمت نهایی روز شاهد افزایش بین 150 تا 200 میلیون تومانی باشیم. دیگر خبری از اختلاف 100 درصدی قیمت کارخانه و بازار این محصول نخواهد بود.

اگرچه ایران خودرو پیش از این گفته بود که نوبت متقاضیان سامانه یکپارچه از بین نمی رود و در صورت عدم تولید به جای پارس، سورن یا سایر محصولات به متقاضیان تحویل می دهد، اما می توان پیش بینی کرد که حتی در صورت مجوز تولید با رعایت استانداردها، پژو پارس با قیمت 315 میلیون به دست مشتریان نخواهد رسید.

متقاضیان این خودرو در آستانه یک تصمیم مهم هستند: همچنان منتظر تحویل پارس بمانند یا واقعیت تلخی را که برای سایر خودروهای بهبودیافته اتفاق افتاده است بپذیرند و همان گزینه های جایگزین را انتخاب کنند، قبل از آن در بازار آشفته خودرو یا برای جدید . تصمیم گیری در مورد نحوه عرضه خودروها در بازار انجام می شود و یا با نزدیک شدن به پایان سال، نهادهای مسئول قیمت خودروهای جدید را تعیین می کنند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35701

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.