• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

استاندارد اجباری قطعات خودرو به 1000 می رسد

  • کد خبر : 19368
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
استاندارد اجباری قطعات خودرو به 1000 می رسد

به گزارش اخبار اقتصادی، مهدی اسلام پناه وی در خصوص استاندارد اجباری قطعات خودرو افزود: زمانی که کار تعیین استاندارد اجباری قطعات خودرو را آغاز کردیم کمتر از 54 قطعه استاندارد شد در حالی که خودرو از چند هزار قطعه تشکیل شده است.

دبیر شورای عالی استاندارد گفت: قرار است تا پایان سال 1402 تعداد استانداردهای اجباری قطعات خودرو به هزار مورد افزایش یابد. البته این کار آسانی نیست و نیاز به پشتوانه علمی و فناوری دارد که عزم ما برای انجام این کار است.

اسلامانه درباره استانداردهای اجباری 85 گانه خودرویی گفت: این استانداردها از جمله استانداردهای ایمنی و عملکردی است که باید طبق دستور رئیس جمهور و قانون اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه باید کیفیت خودروهای ملی ارتقا یابد و آن مطالبه و حق مردم است، ادامه داد: اگر این مسیر در سال های اخیر طی می شد، شاهد مسائل و مشکلات کنونی صنعت خودرو نبودیم. .

رئيس جمهور سازمان ملی استاندارد ایران وی با بیان اینکه چندین خودروساز الزامات 85 را برای محصولات خود اعمال کرده اند، گفت: فرصت لازم را برای خودروسازان برای اجرای استانداردهای 85 گانه فراهم کرده ایم که امیدوارم سایر خودروسازان نیز با رعایت این استانداردها به خواسته های مردم پاسخ دهند. کیفیت و ایمنی محصول

وی قبل از توقف یا عدم توقف خط تولید خودرو، تصریح کرد: خودروسازان در صورت عدم رعایت ضوابط، خلاف قانون عمل می کنند، به کمیسیون ماده 42 قانون فراخوانده می شوند و به آنها تذکر داده می شود. .

این مقام مسئول درباره موضوع واردات خودرو نیز گفت: از همان روز اول که تصمیم به صدور مجوز واردات گرفته شد، استقبال کردیم و آن را کمکی پایدار، رقابتی و ضد انحصاری برای اقتصاد کشور و بازار خودرو دانستیم. . امروز سازمان ملی استاندارد ایران برای شکستن انحصار موجود شرایط واردات خودرو را به گونه ای تعیین کرده است که میلیون ها خودرو وارد کشور شود.

کاهش 6 هفته ای صلاحیت کالاهای وارداتی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران درباره فرآیند صادرات و واردات بیشتر توضیح داد: 80 درصد واردات کشور که در زنجیره تولید مورد استفاده قرار می گیرد طی پنج تا هفت روز در دوره انتقال آزمایش انطباق و تایید صلاحیت می شود. در حالی که در گذشته این مدت به 50 روز می رسید.

وی با بیان اینکه کارشناسان ما برای خروج کالاهای اساسی به عرشه کشتی می روند، یادآور شد: این تعهد در هیچ پروتکلی گنجانده نشده است که کارشناس ما چند مایلی قبل از ورود کشتی به لنگرگاه به عرشه کشتی منتقل شود. ، برای نمونه برداری و انتقال به سرزمین اصلی و ادامه مراحل آزمایش باید از ناخدای کشتی مجوز گرفته شود. ما برای تسهیل و سرعت بخشیدن به این کار این کار را انجام دادیم که کار بسیار خطرناکی نیز هست.

اسلامانه با اشاره به پیگیری های دولتمردان به ویژه رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: این پیگیری ها ما را بر آن داشت که از سپرده گذاری و سپرده گذاری در بنادر خودداری کنیم و کالا و خدمات را سالم وارد چرخه کنیم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=19368

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.