• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

ورق آلیاژی چیست؟ عوامل موثر قیمت ورق آلیاژی چیست؟

  • کد خبر : 39008
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
ورق آلیاژی چیست؟ عوامل موثر قیمت ورق آلیاژی چیست؟

در دنیای پیشرفته مهندسی و صنعت، ورق‌های آلیاژی فولادی نقش بسزایی در شکل‌گیری بخش عمده‌ای از سازه‌‌ها و ماشین ‌آلات دارند. این ورق‌ها با ترکیب فولاد و عناصر دیگر، دارای خواص فیزیکی و شیمیایی مطلوبی خواهند شد که آن‌ها را برای کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از ساخت‌‌وساز و حمل‌ونقل گرفته تا پتروشیمی و صنایع نفت و گاز، مناسب می‌سازد. هر پروژه دارای معیارها و چالش‌‌های مخصوص به خود است و باید براساس آن‌ها، اقدام به خرید انواع ورق آلیاژی کرد. شرکت آلور فولاد با ارائه مشاوره‌ تخصصی فروش در زمینه خرید ورق‌‌های آلیاژی و سوپر آلیاژی و ارائه سرتیفیکیت معتبر کارخانه، تجربه‌ای مطمئن و حرفه‌‌ای را برای مشتریان فراهم می‌آورد. در ادامه به بررسی انواع و معرفی ورق آلیاژی می‌پردازیم. سپس مزایا و معایب ورق‌های آلیاژی را بررسی کرده. ادامه مطلب را از دست ندهید!

ورق آلیاژی چیست؟

ورق آلیاژی، یکی از انواع ورق‌ فولادی است که با افزودن یک یا چند عنصر به جز کربن به فولاد خام ساخته می‌شود. این ورق‌ها دارای خواص مختلفی از قبیل استحکام بالاتر، مقاومت در برابر خوردگی، دوام بالا، و مقاومت در برابر حرارت بوده و در ضخامت‌، اندازه‌ و استانداردهای مختلف تولید می‌شوند. عناصر آلیاژی ممکن است شامل کروم، نیکل، مولیبدن، وانادیوم، تیتانیوم و سایر عناصر باشد. ورق‌‌های آلیاژی فولادی، بر اساس مقادیر و نوع عناصر افزوده شده، خواص مکانیکی و شیمیایی گوناگونی داشته و در صنایع مختلف به کار گرفته می‌‌شوند.

انواع ورق آلیاژی

انواع ورق آلیاژی فولادی

انواع فولاد بر اساس ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و کاربردهای مختلف در صنایع متفاوت، دسته ‌بندی شده که این دسته بندی به صورت زیر است:

فولاد کربنی 

  • کم‌ کربن: کربن کمتر از 0.3%، نرم، شکل‌پذیر و جوشکاری مناسب.
  • متوسط‌ کربن: کربن بین 0.3 تا 0.6%، تعادل خوبی بین استحکام و شکل‌پذیری.
  • زیاد کربن: کربن بیش از 0.6%، سخت و شکننده، استحکام بالا.

فولاد آلیاژی

فولادهایی که با اضافه کردن مقادیر معینی از عناصر آلیاژی مانند کروم، نیکل، مولیبدن و دیگر عناصر برای بهبود خواصی مثل سختی، دوام و مقاومت در برابر خوردگی، ساخته می‌‌شوند.

فولاد ضدزنگ‌

حاوی حداقل 10.5% کروم که به فولاد خاصیت ضد زنگ می‌‌بخشد و ترکیبات این نوع فولاد می‌‌تواند شامل نیکل، مولیبدن و سایر عناصر نیز برای بهبود خواص خاص باشد.

انواع ورق آلیاژی فولاد و کاربرد آن‌ها

انواع ورق‌‌ آلیاژی فولادی بر اساس نوع آلیاژ به کار رفته در آن‌ها و کاربردهای مورد نظر شامل موارد زیر می‌شوند:

ورق A51

ورق A516 یک نوع ورق آلیاژی فولادی است که بر اساس استاندارد ASTM A516/A516M تولید می‌شود. این ورق‌‌ها معمولاً از آلیاژ کربنی ساخته شده و برای استفاده در شرایط با فشار و دماهای بالا مناسب هستند. ورق a516 در گریدهای 55، 60، 65 و 70 تولید شده و کاربرد اصلی این ورق ‌ها در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاه‌ ها، صنایع فلزی و دیگر صنایع با شرایط فشار و دمای بسیار زیاد است. سفارش و دریافت قیمت ورق a516 gr 70 از طریق تماس با کارشناسان آلور فولاد به راحتی قابل انجام است.

ورق A283

ورق A283 یک نوع از فولاد کم کربن است که تحت استاندارد ASTM A283 طبقه ‌بندی می‌شود. این استاندارد چهار گرید A ، B ، C  و D از انواع ورق آلیاژی فولادی کم کربن و کم استحکام را تعریف می‌‌کند. از این ورق‌ها جهت استفاده در ساخت و تولید محصولاتی که به مقاومت باربری بالا نیاز ندارند، استفاده می‌شود. ورق a283 به دلیل قابلیت جوشکاری و شکل پذیری بالا، معمولاً در ساخت سازه‌‌های فلزی عمومی مانند ساختمان‌‌ها، پل ‌ها و سکوهای ساختمانی، مورد استفاده قرار می ‌گیرند. همچنین می‌توان از ورق ‌های A283 در ساخت بدنه برخی از تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی نیز استفاده کرد. برای اطلاع از قیمت ورق a283 تولید کارخانه فولاد مبارکه و اکسین اهواز و سایر جزئیات می‌توانید از طریق منو وبسایت به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

بهترین ورق آلیاژی

ورق ST52 

ورق st52 نوعی فولاد ساختاری کربنی با استحکام بالا و قابلیت کارکرد خوب در دماهای مختلف است که اغلب در صنایع سنگین و پروژه‌های مهندسی کاربرد دارد. این نوع فولاد آلیاژی به خصوص در اروپا بسیار محبوب بوده و معمولاً بر اساس استاندارد DIN 17100 آلمانی تولید و طبقه ‌بندی می‌‌شود. ورق st52 به دلیل پایین بودن میزان کربن خود در بین انواع ورق آلیاژی، قابلیت جوشکاری خوبی دارد. این خصوصیت به کاهش احتمال ترک‌ خوردگی پس از جوشکاری کمک می‌کند. قیمت ورق st52 اکسین ، فولاد مبارکه و کاویان اهواز را می‌توانید هم اکنون از طریق تماس تلفنی با آلور فولاد استعلام نمایید.

ورق St52 به دلیل قابلیت خم ‌شدگی و شکل ‌پذیری بدون شکستگی یا ترک خوردگی، برای فرآیندهای تولیدِ خمکاری و نورد کاری مناسب است. این خصوصیات باعث شده که از انواع ورق سیاه آلیاژی در بسیاری از کاربردهای صنعتی مانند تولید خطوط لوله نفت و گاز، ساخت قطعات مکانیکی، ساخت سازه‌ های فلزی، صنایع هیدرولیک و پنوماتیک و ساخت تجهیزات انتقال نیرو استفاده شود.

 راهنمای انتخاب و خرید ورق‌های آلیاژی فولاد

انتخاب و خرید ورق آلیاژی فولاد نیازمند دقت و در نظر گرفتن چندین فاکتور مهم است. در زیر به نکات کلیدی که باید قبل از خرید در نظر بگیرید، اشاره می ‌کنیم:

تحلیل کاربرد: باید مشخص شود که ورق را در چه محیطی می خواهید استفاده کنید (دمای بالا، فشار زیاد، محیط‌ های خورنده و غیره) و چه خواصی مورد نیاز است (مقاومت به خوردگی، جوش ‌پذیری، دوام، سختی، شکل‌ پذیری و غیره).

بودجه: انواع ورق آلیاژی ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشند، بودجه‌ خود را بررسی کرده و محصولاتی را جستجو کنید که هم در حد بودجه‌ شما باشند و هم نیازهای فنی پروژه را برآورده سازند.

ترکیب شیمیایی: عناصر آلیاژی مانند کروم، نیکل، مولیبدن، وانادیوم، و تنگستن تاثیر زیادی بر خواص فولاد دارند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که ترکیب بندی شیمیایی ورق، متناسب با الزامات کاربرد شما باشد.

استانداردها: ورق باید مطابق با استانداردهای بین ‌المللی مانند ASTM, ISO, EN, DIN بوده چراکه این استانداردها، معیارهای کیفیت و خواص مکانیکی ورق را تضمین می‌‌کنند.

ضخامت و ابعاد: مشخص کنید ضخامت مورد نیاز و ابعاد ورق چه میزان است، این ابعاد تعیین کننده وزن و استحکام کاربردی ورق خواهد بود.

عملیات فرآوری: بررسی کنید آیا ورق نیاز به فرآیندهای پس از تولید مانند جوشکاری، کوتینگ، یا عملیات حرارتی دارد یا خیر.

تولیدکننده: تهیه ورق از تولیدکننده‌ ای معتبر که اطلاعات دقیق مواد و گواهینامه‌‌ها را ارائه می‌ دهد.

مشاوره با متخصصان: در نهایت برای خریدی مطمئن و منطبق بر نیاز صنعت و سازه، بهتر است با مهندسان مواد یا متخصصان فروش حوزه ورق‌های آلیاژی مشورت کرده تا بتوانید بهترین محصول برای کاربرد خاص خود را انتخاب کنید. در این مورد کارشناسان فروش آلور فولاد از صفر تا صد فرایند انتخاب و خرید شما را همراهی کرده و به تمامی سوالات شما در زمینه نوسانات قیمتی، مشخصات فنی ورق‌های آلیاژی و همچنین انتخاب برندهای مختلف پاسخ خواهند داد.

روش های خرید ورق آلیاژی

برای خرید ورق آلیاژی روش های مختلفی وجود دارد. خرید حضوری یکی از این روش هاست که درکنار مزایایی مثل مشاهده محصول از نزدیک، محدودیت های زیادی دارد. زمان مراجعه خاص و محدود به ساعت مشخص و ثبت سفارش در تناژ بالا از جمله آن هاست.

یکی از بهترین روش های خرید ورق آلیاژی خرید از شرکت های بازرگانی و تجاری فعال در حوزه آهن آلات است. چراکه هم محدودیت در زمان ثبت سفارش ندارد، هم اینکه در تناژ کم و زیاد می توان خرید کرد. از طرفی دیگر شرکت های معتبر فروش ورق های فولادی، به دلیل کاهش فاصله تولیدکننده و خریدار قیمت مناسبی ارائه می کنند. همچنین امکان مقایسه قیمت، دریافت قیمت لحظه ای و مشاوره خرید را فراهم کرده اند.

چگونه ورق آلیاژی را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنیم؟

اگر برای خرید ورق آلیاژی به دنبال شرکتی معتبر و تخصصی هستید، ما در آلور فولاد با تعهد و تخصص و با کمال افتخار در کنارتان خواهیم بود. اما چرا آلور فولاد؟ چون آلور فولاد یک مجموعه تخصصی، جوان و با انگیزه برای ارائه بهترین خدمات در زمینه آهن آلات است. چون در سایت آلور فولاد به آدرس www.alverfoolad.com می توانید قیمت روز انواع ورق آهن و ورق آلیاژی مانند: ورق A516 ، ورق st52، ورق ck45، ورق a283 و سایر قاطع فولادی را دریافت کنید. همچنین از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شده و سفارش خود را با بهترین کیفیت و قیمت در جای جای ایران تحویل بگیرید.

برای اطلاع از شرایط ثبت سفارش و یا قیمت ورق آلیاژی می توانید با تلفن 88668214-021 تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39008

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.