• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
1

وام ازدواج رتبه سوم تسهیلات پرداختی بانک ها را دارد

  • کد خبر : 40317
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
وام ازدواج رتبه سوم تسهیلات پرداختی بانک ها را دارد

اکوایران: تحلیل آمار انواع خدمات پرداختی بانک ها در فروردین ماه سال 1403 نشان می دهد که خدمات وام ازدواج در این ماه نسبت به کل خدمات پرداختی بانک ها اندک بوده و نسبت به خدمات پرداختی به خانوارها رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

اخبار اقتصادی، این روزها با توجه به شرایط سخت ازدواج جوانان، بانک ها برای جوانان تسهیلات ازدواج ارائه می کنند تا بتوانند مسیر زندگی زوج های جوان را هموار کنند.

بررسی آمار تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی نشان می دهد که در فروردین 1403 نسبت تسهیلات ازدواج به کل تسهیلات پرداختی بانک ها اندک بوده است. همچنین نسبت این خدمت نسبت به کل خدمات پرداختی بانک ها به خانوارهای کشور در رتبه سوم قرار گرفت.

همچنین شایان ذکر است بیشترین تسهیلات پرداختی بانک ها به کل اقتصاد مربوط به «تامین سرمایه در گردش بنگاه ها» و بیشترین تسهیلات پرداختی بانک ها به خانوارهای کشور مربوط به «خرید اموال شخصی» بوده است. “

وام ازدواج تنها نیمی از تسهیلات پرداختی شبکه بانکی است

براساس آمار بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک ها در فروردین ماه امسال بالغ بر 240 میلیارد تومان بوده که عمده آن مربوط به «تامین سرمایه در گردش» و معادل 164 میلیارد تومان بوده است. نسبت تسهیلات ازدواج در میان این مؤسسات نیز اندک بوده است. طبق آمار در فروردین ماه امسال مبلغ پرداختی ازدواج معادل 1200 همات بوده است.

یعنی اگر نسبت تسهیلات پرداختی هر گروه را به کل تسهیلات پرداختی در این ماه ارزیابی کنیم. مشخص است که «تامین سرمایه در گردش» بیش از 68 درصد از کل تسهیلات پرداختی کشور را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که نسبت اعتبارات ازدواج در ماه اول سال 1403 تنها 0.5 درصد بوده است.

030320

سهم 3.5 درصدی وام ازدواج از محل تسهیلات داخلی

در ادامه تحلیل آمارهای بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی از بانک ها به خانوارها در کشور در فروردین ماه امسال بالغ بر 35 میلیارد تومبه بوده که بیشترین آن مربوط به «خرید کالای شخصی» و بیش از 17 هزار میلیارد تومان بوده است. با این حال، نسبت تسهیلات ازدواج در میان کل تسهیلات پرداختی به خانوارها رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

یعنی اگر نسبت تأسیسات پرداخت شده در هر گروه را به کل تأسیسات پرداختی به خانوارها (مصرف کننده نهایی) در این ماه ارزیابی کنیم. مشخص است که «خرید کالاهای شخصی» بیش از 48 درصد از کل خدمات پرداخت شده به خانوارها را تشکیل می دهد. این در حالی است که نسبت وام ازدواج به کل وام پرداختی به خانوارها در فروردین 3.5 درصد بوده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40317

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.