• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

ما 3 برابر دنیا بنزین مصرف می کنیم / بنزین سه نرخی نداریم

  • کد خبر : 34952
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
ما 3 برابر دنیا بنزین مصرف می کنیم / بنزین سه نرخی نداریم

اخبار اقتصادی به نقل از شانا، جلیل سالاری صبح یکشنبه (15 بهمن ماه) همزمان با دهه فجر 500 هزار اصله نهال در همت غرس کرد. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در جمع خبرنگاران در پالایشگاه تهران با حضور مدیران صنعت جهاد کشاورزی و پالایشگاهی گفت: برای حفاظت از طبیعت و حفظ محیط زیست در قالب تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی، 500 هزار اصله درخت در شرکت های پالایشگاهی و جوانان کاشته می کنیم. ده پالایشگاه و طبق برنامه ریزی ها این تعداد در سال های آینده به 5 میلیون نفر خواهد رسید.

وی افزود: استانداردهای سختگیرانه حفاظت از محیط زیست داریم که به صورت دوره ای در پالایشگاه ها نظارت می شود. یکی از استانداردها این است که بین 30 تا 35 درصد از فضای عملیاتی پالایشگاه ها را به کاشت درخت و پوشش گیاهی اختصاص دهیم، چیزی که بر اساس نظارت های سازمان حفاظت محیط زیست از آن پیشی گرفته ایم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: اکنون به جلوگیری کامل از شعله‌ور شدن گاز در فلرها نزدیک شده‌ایم و تنها یک یا دو پالایشگاه فعال هستند.

ما 3 برابر دنیا بنزین مصرف می کنیم

سالاری تصریح کرد: در حوزه تولید استاندارد ما بالاتر از استاندارد جهانی و حتی سه برابر است. حدود 115 میلیون لیتر بنزین و 20 میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) در کشور مصرف می شود که رقم بالایی به نظر می رسد و نیازمند بهینه سازی است.

وی تاکید کرد: لازم است در زمینه ارتقای کیفی خودروها و حذف خودروهای فرسوده اقدامات جدی صورت گیرد. در حال حاضر 3.5 میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد که با حذف آنها از چرخه، روزانه بین 40 تا 50 میلیون لیتر بنزین مازاد خواهیم داشت که می توان آن را در سبد صادراتی قرار داد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: به موازات تولید بنزین، احداث پالایشگاه های جدید و ارتقای کیفیت نیز باید در دستور کار قرار گیرد و در عین حال در حوزه انرژی نیز اقدامات جدی انجام دهیم. . بهینه سازی مصرف، لذا در راستای این هدف، در زمینه ارتقای کیفی و تولید و استفاده از خودروهای هیبریدی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) برنامه ریزی شده است. در شرکت های پالایشی برای تثبیت ظرفیت تولید بنزین و رسیدن به رقم 130 میلیون لیتر در روز در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در اکثر شهرهای بزرگ بسته به وظایفی که داریم، بنزین و گازوئیل بر اساس استاندارد اروپا توزیع می شود. در حوزه سایر فرآورده های نفتی در سال 1404 به استاندارد یورو خواهیم رسید.

سالاری اضافه کرد: در زمینه کوره های نفت نیز طرح های جامعی در تمامی شرکت های پالایشی طراحی شده که به تدریج اجرا می شود. در این زمینه نیاز به همکاری بین دستگاهی داریم زیرا پروژه های ما بیشتر محیط زیستی است بنابراین باید در صدور مجوزها تسریع کرد.

نرخ سوم بنزین را تایید نکرده ایم

وی با تاکید بر اینکه در خصوص تعرفه سوم بنزین هیچ مصوبه و ابلاغی نداشته ایم، گفت: واردات بنزین تنها زمانی انجام می شود که پالایشگاه ها تعمیرات اساسی داشته باشند.

3000 اصله نهال در شرکت پالایش نفت تهران کاشته می شود. در این مراسم تعدادی نهال به صورت نمادین توسط مدیران صنعت پالایش و جهاد کشاورزی و مدیران محلی شهر ری کاشته شد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34952

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.