• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

شرکت پالایش نفت کرمانشاه برای ارتقای کیفیت نفت کوره قرارداد امضا کرد/ کرمانشاه خط وزارت نفت را شکست.

  • کد خبر : 30170
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
شرکت پالایش نفت کرمانشاه برای ارتقای کیفیت نفت کوره قرارداد امضا کرد/ کرمانشاه خط وزارت نفت را شکست.

به گزارش اخبار اقتصادی از کرمانشاه؛ محمدرضا امامی نیا در این خصوص اظهار داشت: مراسم امضای رسمی قرارداد ارتقای کیفیت نفت کوره تولیدی پالایشگاه نفت کرمانشاه و لوان با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون وزیر علوم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری حمیدرضا برگزار شد. زیدی فرد، معاون مهندسی، تحقیقات و فناوری، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و جمعی از مدیران پالایشگاه ها و مدیران شرکت های دانش بنیان. .

وی افزود: بر اساس این دو قرارداد منعقد شده بین (شرکت پالایش نفت کرمانشاه و شرکت انرژی آذر تبریز) و همچنین (شرکت پالایش نفت لاوان و شرکت فرآیند آسیایی اکسیر نوین) و با هدف ارتقای کیفیت نفت کوره تولیدی توسط این دو پالایشگاه میزان نفت کوره گوگرد تولیدی در این دو پالایشگاه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

سخنگوی پالایشگاه کرمانشاه ضمن قدردانی از حمایت های مهندس درویشوند سهامدار این شرکت در انعقاد این قرارداد مهم، گفت: انعقاد این قرارداد نقش مهمی در کاهش آلاینده های زیست محیطی و ارتقای شاخص های کیفی خواهد داشت. فرآورده های نفتی در پالایشگاه های نفت کشور».

امنیا در این مراسم با اشاره به سخنان دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: وی تاکید کرد: پالایشگاه نفت کرمانشاه و لوان عملاً به بازی شکن تبدیل شده اند. وزارت نفت با اجرای این طرح که بی نظیر است و قطعا می تواند الگویی برای سایر شرکت های پالایشگاهی کشور باشد تا از دانش فنی ملی بهره ببرند.

وی همچنین به سخنرانی جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیر کل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در این مراسم اشاره کرد و گفت: در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت های رهبری بخش خصوصی از نفت کرمانشاه قدردانی می کنیم. شرکت پالایشی نیز اجرای این قرارداد را گامی مهم و ارزشمند در راستای توسعه کیفی محصولات تولیدی وزارت نفت دانست.

نیا امامی تصریح کرد: معاون وزیر نفت در این جلسه اگرچه بر دستیابی به سطح دانش فنی در تمامی زمینه های ارتقای کیفی و کمی شرکت های پالایشی کشور تاکید کرد، اما یکی از چالش های ما بحث کوره های نفت بود. که خوشبختانه امروز گام موثری در این زمینه برداشته شده است: مسیر از پالایشگاه کرمانشاه و لوان می گذرد. این دو پالایشگاه اولین شرکت هایی هستند که در زمینه نفت کوره به دانش ملی تکیه کردند و مایه مباهات این شرکت ها برای ایجاد دانش ملی است، بنابراین از آنها تشکر می کنم و بدون شک می توانم بگویم که اینها طرح ها از نظر اقتصادی کارآمد هستند و علاوه بر این، یک گام مهم بهینه سازی مصرف انرژی است.

سخنگوی شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: در ادامه این مراسم مهندس فرهاد کاویانی مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه نیز توضیحات فنی درباره جزئیات این پروژه ارائه کرد. همچنین در این طرح 30 درصد از نفت کوره تولیدی پالایشگاه کرمانشاه به گازوئیل تبدیل می شود.

وی در پایان ضمن تشکر ویژه از حمایت های همه جانبه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و مهندس درویشوند سهامدار پالایشگاه کرمانشاه در انعقاد این قرارداد گفت: در طول هفت سال گذشته بخش خصوصی مدیریت شرکت پالایش نفت کرمانشاه را بر عهده داشته است. تمام تلاش خود را برای توسعه و افزایش کیفیت محصولات این شرکت به کار بسته و همواره حمایت ویژه ای از بنگاه های دانش بنیان داخلی داشته است.

حسین مسکنه/ کرمانشاه

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30170

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.