• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
6

فعلا نظاره‌گر بازار ارز باشید!

  • کد خبر : 34593
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
فعلا نظاره‌گر بازار ارز باشید!

به گفته تحلیلگران فنی بازار ارز و ارز، هنگام انتقال به کانال جدید، گران فروشی شدند. پیشکسوتان بازار معتقدند که خرید در نقاط فعلی بازار ریسک بالایی دارد، پس مراقب بازار باشید.

اخبار اقتصادی، به گزارش ایبِنا، رسانه نزدیک به بانک مرکزی، بهنام تاج الدینی، عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اظهار کرد: از 22 آذرماه چندین مورد حوادثی از جمله حادثه تروریستی کرمان رخ داد و پس از آن حمله انگلیس و آمریکا به یمن، درگیری با پاکستان، حمله اسرائیل به سوریه و شهادت افسر اطلاعاتی سپاه قدس ایران در سوریه باعث تغییر نوع آن شد. روندی صعودی داشت اما با وجود شدت و تعداد بحران های سیاسی در محدوده کمی نوسان داشت و در واقع در کمتر از یک ماه گذشته با وجود این بحران ها شاهد افزایش 8 درصدی نرخ دلار در بازار بودیم. بانک مرکزی منابع کافی دارد، بنابراین می‌تواند با ابزارهایی که در اختیار دارد، نرخ ارز را به کانال قبلی بازگرداند.

همچنین محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی پیشتر گفته بود که منابع ارزی کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و پاسخ به درخواست‌ها و تخصیص ارز برای مصارف رسمی به روال گذشته ادامه دارد. بنابراین برخی از نوسانات در بازار غیررسمی گذرا و موقت خواهد بود.

رسانه های نزدیک به بانک مرکزی نوسانات این روزهای بازار را هیجانی می دانند و معتقدند موقتی خواهد بود اما یاسر جبرائیلی نوسانات بازار را مربوط به سیگنال خروج ارز 28500 تومانی دانست. یاسر جبرائیلی روز شنبه هفتم بهمن ماه 1402 در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛ مجلس امروز تخصیص 28 هزار و 500 سکه برای کالاهای اساسی را 40 درصد کاهش داد. تاریخ حذف 4200 تکرار می شود. دارندگان دلار هم سیگنال را گرفتند و ارز را گران کردند، اما دلیل این حادثه را حمله ایران به اسرائیل می‌دانند.

جبرئیلی در توئیتی دیگر درباره نوسانات بازار ارز نوشت؛ از ابتدای شهریور 1402 تا کنون که نرخ دلار آزاد از 49 هزار تومان به 56 هزار تومان جهش کرد، سه خبر مربوط به نرسیدن دولت به نرخ 28 هزار و 500 منتشر شده است: 1- حذف 28 هزار و 500 برای پتروشیمی. تغییر نرخ 2- حذف 200 فقره مشمول 28500 3- تعیین سقف 11 میلیارد دلار برای تخصیص 28500 در سال 1403.

همچنین نطق روز شنبه داوود منظور در مجلس درباره تغییرات تبصره 13 برای معامله گران قابل توجه بود. سیگنالی که «داوود منظور» به بازار داد این بود که بودجه 1403 نامتعادل می شود.

روزنامه ایران اکمه ای در خصوص مصوبه روز شنبه مجلس در گزارشی با تیتر; بودجه خراب شد بر اساس این گزارش، با تغییرات اعمال شده در تبصره های 4، 7، 14 و 15، بیش از 440 هزار میلیارد تومان بار مالی جدید بدون در اختیار داشتن منابع برای دولت ایجاد شد.

به گفته تحلیلگران فنی بازار ارز و ارز، هنگام انتقال به کانال جدید، گران فروشی شدند. بر این اساس پیش بینی می شود قیمت دلار و ارز اصلاح شود. البته قیمت دلار پشت خط از وسط کانال 55 هزار سقوط کرد و به پله اول رسید. گروهی از معامله گران نوسانات این روزهای بازار را با قیمت حواله درهم مرتبط می دانند و معتقدند برای کنترل بازار ارز باید قیمت درهم را مدیریت کرد. علاوه بر این، پیشکسوتان بازار معتقدند که خرید در نقاط فعلی بازار ریسک بالایی دارد، بنابراین مراقب بازار باشید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34593

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.